SCHOOLTRIP.

till skogskyrkogården... hur sorgligt låter inte det?
faktiskt mer än vad det i själva verket var. haha.
det började med att Mr. Conde Costas var sen. sigh.
sen mötte vi upp herr.."clementin" (enligt Shirley) :P som nu skulle guida oss igenom kyrkogården.
det vi fick höra var högst intressent för att vara ärlig, och om det inte skulle ha varit -382472847 grader ute så skulle jag nog njutit av själva besöket ännu mer.
som salt på såret hade jag ett par uberhala skor och om det inte vore för Mariam som agerade personligt handtag så skulle jag nog behövt hyra en plats i gården.
hade noll bromskontroll och som mariam uttryckte det så behövde jag en "break"
därmed har uttrycket "Give me a break" fått en annan innebörd. inside joke. haha.
anledningen till att jag gick med på denna sk. studiebesök var för att Mr. CC sa att det max skulle ta en timma. så det var det jag räknade med, sen hade jag planer att gå tillbaka till skolan och fixa powerpointen med Shir. men nejdå... besöket sträckte sig över 3 timmar. tjolahopp. där rök min plan för dagen.
vi fick se krematoriet plus alla andra byggnader/heliga rum. Det vore fel att säga att det hela inte var intressant men för att vara ärlig så va höjdpunkten med dessa "inomhus-besök" det faktum att jag fick värma mina fötter. tårna ska vi inte ens tala om, kan skatta mig lycklig att jag ens har kvar dem.

Mr. CC - thank you guys for coming, you're free to leave now...
SWOOOOOSH! down the road, left, right, straight forward and towards the "exit"
det hela gick som smort (nästan) snabbt gick det iaf. Mariam sprang, jag som klängde på hennes arm åkte ner för backen med mina hala skor, för att göra det hela en aning värre så attackerade Jonas oss bakifrån, hoppade på oss och voila, där låg vi alla tre i en pannkaka. poor dead people som förmodligen fick experience an earthquake som orsakades av vårt fall.

hursomhelst, efter 3 timmars vandrande i en kyrkogård var det mer än skönt att komma hem. fotbad immediately. we should freakin get some extra credit for spending THREE hours of our FREE time in a graveyard! anyways, it was pretty fun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0