DAGENS DILEMMA.

Sitter och funderar på om jag ska anmäla mig till LEAP-programmet ändå...(språkkurser här på uni.)
än så länge har jag ju både onsdagar OCH torsdagar fria från lektioner och vill helst bevara det på det sättet.
dock är det rent utav omöjligt att klämma in fler lektioner under de resterande dagarna då de mer eller mindre är proppfulla. ta tisdag till exempel, då går jag från 9-18. how crazy is that. gör man inte vad som helst för att få ha kvar sina två lediga extradagar?

och sedan till den stora frågan, vilket språk?

jag bör ju egentligen fortsätta med spanskan då jag redan råpluggat det i sju år.
men vill ju så gärna ta tag i japanskan igen.
sen så låter ju franska bara så jävla grymt.

sen att jag vill kunna koreanska, tyska, arabiska och kantonesiska gör ju inte valet enklare på något sätt.

siktar inte på att bli lika ball som Cardinal Giuseppe Mezzofanti som var huvudbibliotekarien i vatikanstaten och behärskade 10 språk vid 12årsåldern, och totalt 40 språk innan han dog men nära inpå. okej, inte ens nära. men 10 språk minst ska det väl gå?

wish me luck folks.


Kommentarer
Postat av: Chopstiicks

Är du utomlands? Isf vart? :)

2008-10-14 @ 11:37:50
URL: http://chopstiicks.blogg.se/
Postat av: victoria

england :) är här o pluggar.

kram.

2008-10-14 @ 19:55:35
URL: http://victory.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0