POST GRADS.

att läsa kinesiska med post grads studenter dödar en inte sakta men snabbt och säkert.
med en hastighet på 220km/h kör läraren sönder oss. no mercy.
antar att det är det man får ta om man ska läsa kinesiska på en sk. högre nivå. but hey, let's not exaggerate huh.

började dagen med kinesiska, sedan snabbt hem för att laga en lätt lunch. att sitta och äta själv är hur jävla piss som helst. visst får man all mat för sig själv men no one to share the happy moment with.
ja, för mig är alla måltider the shit!

skyndade mig snabbt tillbaka till uni för lecture in economics och sedan transferable management. tjejerna next to me slumrade till lite då och då. det roliga var att en av tjejerna som har vanan att ta med sig inspelningsmackapären satt och spelade in hela lektionen. lägger 100 spänn på att 60% av bandet består av snark snark snark.

sitter nu och grovläser boken "The cambridge illustrated history of china" av Patricia Buckley Ebrey. 30 jäkla sidor skall läsas till imorgon. kinesiska läxan har jag skjutit åt sidan helt och hållet. tar itu med den senare. (not)
samtidigt som jag läser kinas historia så skype-ar jag med pappa som för övrigt sitter och kollar på nyheterna samt lyssnar på musik. störande? NOT AT ALL. känns som att jag sitter hemma. i alla fall tills jag lyfter huvudet och med all besvikelse i världen kommer på att all hemma-känsla kommer ifrån en liten skärm på datorn. snyft.

men snart, snart så kommer jag hem igen! countdown - 22 dagar!


Kommentarer
Postat av: hannele

hahahah we shall show no mercy to taiwanese hahahhahahahahmohahahhahahhaha

2008-10-07 @ 22:31:18
URL: http://bewater.bloggspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0