TURNING POINT.

livet är som säkert många av er redan listat ut, inte enkel.
förutom att ingen kommer undan levande så utsätts vi för diverse upp och nedgångar när vi minst anar det.
det gäller att kunna ta sig ur dessa på ett så effektivt sätt som möjligt. dock är jag inte alltid så effektiv som jag hoppats att jag kunde vara. så medans vi lever livet så leker livet med oss. superb.

snart har det gått tre veckor sen jag anlände till mitt nya "hemland" har alltid tyckt att jag varit en relativt självständig och stark person. men först nu märker jag att livet i sverige var mer än enkelt. att bo hemma hos föräldrarna, vara omringad av nära och kära, förstå sig på den kollektiva trafiken osv.
först nu, när jag verkligen står på egna ben märker jag hur jag under en väldigt kort period mognat till betydligt mer än vad jag gjorde under flera år i Sverige.

har nog tagit mig igenom de flesta tillstånd dessa veckor. den stressigaste perioden i mitt liv, den jobbigaste perioden i mitt liv och den mest ensamma perioden i mitt 20åriga liv. att ha så många vänner omkring dig men ändå känna dig ensam, how is that possible? kanske för att den viktigaste av de alla försvunnit?
antar att det nu gäller för mig att ta mig igenom resten av resan, dvs den roligaste perioden i mitt liv, den mest lärorika perioden i mitt och den absolut bästa perioden i mitt 20åriga liv.

så vänner och bekanta, häng med på en oförglömlig resa!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej!

Tänkte lämna ett litet fotavtryck och säga hej! Kika gärna förbi mig du med. :-)

2008-10-09 @ 11:36:51
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0