CATFIGHT.

eller det var snarare knuffa varandra nerför trappan.
yes, det var min dag.
dagen började med att jag sprang till tandläkaren, thank god att jag fick skjuts. sedan var det en snabbvisit hos polisstationen för att fixa mitt pass. 300 respektive 400 spänn rök bara sådär, på mindre än en timma. perfect.

twas the end of drama, i thought.
men nej. jag kommer till brunkebergstunneln vid hötorget, böjer mig ner lutandes mot väggen för att leta efter min mobil och KABOOM. känner hur en medelålders kärring knuffar till mig bakifrån. MED FLIT. w/out doubt. vägen är 39482329432 meter bred men nej, hon måste gå längs väggen för att gå rakt in i mig.
"andas victoria...andas...ta det lugnt...skit i henne..." tänker jag. men den tanken varade inte länge, nästa tanke var "you damn bitch, nu du" varav jag springer efter...
hon hade hunnit halvvägs ner på trappan vid hötorget då jag kommer ikapp och stoppar henne.

 - vad fan lider du av kvinna?
- RÖR INTE MIG! LÅT MIG VARA! GÅ BORT! FLYTTA NU! gapskriker hon.
- håll käften, vad håller du på med, knuffar folk hejvilt och tror att det är ok?!
- JAG KNUFFADE INTE DIG! MEN NU KOMMER JAG GÖRA DET! varav hon knuffar till min axel
(bad move girl)

två gånger fick hon knuffa till mig innan jag med all kraft jag kunde samla till mig i vänstra armen (höll i femtioelva påsar med högra) knuffar ner henne från trappan. rull rull rull. (det var bara 7-8 trappsteg så jag var säker på att hon inte skulle dö)
hon dampar, men springer mot tunnelbanan och försvinner som en jävla coward. jag däremot, lyssna nu för här kommer det roliga...

JAG, står där pissed som fasen, vänder mig om för att skynda mig till the phone house, sparkar till stolpen vid trappan, snubblar och slår i knät i trappen. FREAKING SUPERB!
så nu har jag haltat hela dagen. fuckin amazing.

inte nog med det, mamma som var ute och rastade hunden imorse halkade även hon. slog i knäet ( samma knä som jag ) det blev dock värre för henne under dagen så hon fick åka in till Nacka sjukhus för att ta röntgenbilder. spricka i benet så nu går hon runt med kryckor medans jag haltar runt som en enfotad höna.

like mother, like daughter.

(jag skyller dagens incident på att jag var hungrig... skulle nog ha ignorerat henne annars)


Kommentarer
Postat av: Sheena

gud, jag läste denna inlägg som om jag höll på läsa harry potter! shiiit, drama drama drama! You go girl! :) Hoppas d går bra för både din o din mors ben/knä :S

2008-09-06 @ 16:46:16
URL: http://sheenieintaiwan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0