EN DAG PÅ STAN.

gårdagen var rent ut sagt kaotisk. fick i mig mer motion än jag är van vid.
denna motion började vid fyra tiden då jag mötte upp Mariam som följde med mig på några ärenden.

"vart kan jag ta passbilder?"
"gå till photoquick..."
"er... jag tänkte mer på sånna där lådor man sitter i..."
"men de är jättebra där, förstående om man vill ta om..."
"alltså nej, jag vill göra det här lite diskret....ensam i ett hörn...i en sån där låda...så ingen annan ser..."

(konversation mellan mig och Jinn)

eftersom jag återigen skjutit fram saker och ting till sista sekunden så fick jag skicka ett express brev, springa runt som en galning för att skaffa fram en tio punds check OCH sedan som ett fint avslut på projektet, springa runt, återigen som en galning för att leta efter en brevlåda vars hämtningstid av brev inte hade passerat. allt som allt slösade jag 3 timmar och 300 kr. checken är bara en deposit så allt som allt kommer detta prov att kosta mig 600+ att skriva. förstår ni vilken press jag har på att kamma hem ett betyg som är tillräcklig att kunna skryta med?!

mötte sedan Sheena som var räddaren i nöden (thanks wifey!) och till sist unnade jag mig en fika på Dubbelw med farbror Kai som faktiskt överraskade med ett kinderägg (internt skämt) för att få tyst på mitt babbel. (egentligen ville han bara rub it in my face och påminna mig om att jag för några dagar sen inte hade råd med ett själv...)

oh well. sen bar det av till Tjabba Thai och nu sitter jag på restaurangen, redo att skriva så mycket på min uppsats att fingrarna slår knut, laptopen börjar ryka och hjärnan får tvärstopp.

VECKANS CITAT:

"..blah blah blah och en gång när jag löpte..."
"fniss fniss..."
"vadå?"
"nä inget..."
"vadå...alltså när jag löpte...?"
"jag fattar, men alltså... du vet..."
"vadå?"
"alltså...som fd hundägare så tänker jag ju på andra saker. löpte... haha"
"ja, löpte... att löpa..."
"du vet, tikar löper när de har mens..."
".......!@X?½=!#&......när jag joggade....."


farbror Kai, du är för rolig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0