OTURSDAG.

siffrorna på antal bloggbesökare stiger och jag kan inte låta bli att vara nyfiken vilka det är som läser min blogg som tidsfördrift. hursomhelst, lär nog aldrig få veta då folk tenderar att vara för blyga för att lämna en kommentar. its ok, ni får förbli anonyma.

idag mötte jag Mariam på stan, planen var att vara ambitiösa genom att sätta oss på något fik och plugga micro/macro economy. vi åker upp till åhléns cafét. det blir en latte. och en kladdkaka. tänker vi. som fattiga studenter börjar genast hjulen i huvudet att snurra. med knappt existerande matte skills börjar vi kalkylera hur mycket notan kommer att gå på. 64kr. i samma veva börjar vår förnuftiga och smarta sida skrika "kebab!" "kebab!" "mera mat för pengarna!"
innan vi vet ordet av det har vi slängt iväg brickorna ställt oss i rulltrappan i färd mot kungshallen. another good business deal.

wifey sheena kommer och joinar oss ett tag innan det blir dags för hemfärd.
jag åker till restaurangen, tänkte jag. sekunden jag sätter mig på bussen ringer jag mamma som låter helt upprörd. hon säger att brorsan gjort illa sig. IGEN! nu pratar vi inte om små skrapsår, inte när det gäller brorsan. förra gången han orsakade kaos i huset var när han ramlat och skrapat upp låret med nycklarna som låg i fickan. 16 stygn. då satt jag i biosalongen kommer jag ihåg. kommer inte ens ihåg vad sista halvan av filmen handlade om.
idag var det inte lika farligt men två stygn fick sys. måste medge att jag är riktigt stolt över lilla skiten. han hade ringt mamma, berättat vad som hänt och frågat henne om hon tyckte att han skulle åka in på akuten. så han hade tagit sig dit i en taxi, betalat, tagit sig till receptionen, berättat om incidenten och till slut lagt sig ner för att få smalbenet ompysslad. helt ensam då päronen jobbade och inte hann dit, jag var fast i centralen i en halvtimma för att vänta på jävla pendeltåget. innan tåget ens hade kommit ringde han och sa "jag är klar nu...jag kommer till stan"

han fick det att låta som om han bara hade varit på något tandläkarbesök. den lilla skiten alltså.

dagens otur började dock långt innan dess. jag inser att jag glömt min plånbok hemma och fick livnära mig på mariams plånbok under dagen. var en riktig golddigger daughter. senare på centralen när jag väntar brorsan samtidigt som jag snackade med farbror kai för att fördriva tiden kommer jag på att jag har en tia i fickan. en tia! jag går in i pressbyrån och tänker att jag köper ett kinderägg. då kan jag fördriva en längre tidsperiod med att först äta chokladen och sedan bygga ihop the surprise. 12kr. FUCK!
jag sneglar över på hyllan ovanför, mentos. 10kr. ahmen, det funkar väl. jag går till kassan, sträcker över mentosen.

"11 kr tack..."
"......."
"......."
".......det står faktiskt 10 kr på skylten..."
"det är lugnt.. ta den"

vadå det är lugnt? nu fick hon det att låta som om jag ville smöra till mig kronan. den kostade bannemej 10! rätt ska v ara rätt. (i alla fall när jag glömt plånboken hemma...) hursomhelst så kunde inte kai sluta mobba mig. bjussar på den.

nu blev det ett maratoninlägg. har ni läst igenom allt, creds. ni andra, smartasses! ändå bara massa bullshit.

Kommentarer
Postat av: Sussi

God morgon. Tänkte bryta trenden och lämna en lite kommentar =) Jag brukar smyga in här och läsa ibland. Själv började jag blogga för inte så länge sen och jag blir också alltid nyfiken vilka som läser min blogg . Hoppas du får en toppendag!

2009-04-22 @ 07:12:05
URL: http://sussilulls.blogg.se/
Postat av: Uncle Kai

Haha! Shit Vickan, du var väldigt mobbad denna dag...

Men du fick knappra mentos under tiden som du fick snacka med farbrorn iaf...cheap-ass!



:)



Ha det nu så bra i UK och ta hand om dig...

2009-04-23 @ 23:57:40
Postat av: Victoria

Kai, erkänn att du fick lite gratis underhållning där också. som jag sagt tidigare, oavsett vem det är som har tråkigt och ringer upp den andra så är det DU som tjänar på det.



i will. och du kan se fram emot en låååång och händelselös månad när jag är borta.

2009-04-24 @ 16:38:53
URL: http://victory.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0