GÅRDAGEN.

gårdagen började med en fika med tjejerna på takterassen uppe på kulturhuset. solen brände sönder min rygg halvt som halvt (självklart var jag klädd i svart också)
efter att siz, sheena och salle sprungit iväg på egna ärenden var det bara jag och carrie kvar som hade en hel del att uppdatera varandra med innan Chociss kom och och mötte upp mig. tillsammans promenerade vi till medis där middagen skulle serveras.
avrundade dagen med en sväng förbi chociss hus innan jag tog nattbussen hem och samtidigt fick bevittna veckans KAOS...

en brud på (vad kan hon ha varit?) 15 bast? nerdränkt i alkohol från topp till tå bestämde sig för att mitt i resan ställa sig upp och leta efter någonting hon har tappat. (tvivlar på att hon ens visste vad hon letade efter)
hon kryper genom hela bussen tills hon kommer till förarsätet och ber chauffören tända. han tänder. kadunk kadunk hörs och jag vaknar till. hon letar förtvivlat innan hon slår till den medelålders mannen som sitter längst fram.

"FLYTTA PÅ DIG!" utbrister hon. han vaknar till, chockad över det han nyss varit med om.
"VARFÖR SLÅR DU PÅ MIG VA VA VA?" skriker han.
"MEN FLYTTA PÅ DIG SA JAG!"
"MEN VARFÖR DU SLÅR PÅ MIG VA?!"

"FÖR DU LYSSNAR JU INTE!"  varav hon smäller till honom. sekunden senare får hon ta emot en smäll.
han tar tag i hennes armar, swischar henne fram och tillbaka i hopp om att banka lite vett i henne. hon ger sig inte.
den kommande kvarten fick jag bevittna meningar som:

"jag är svensk medborgare, stick hem till ditt land turkjävel"
"du är inte ens född här! skaffa ett eget land att bo i"
"habibi, habobo, jalla jalla..huh är du en sån eller?"
listan kan göras lång.

efter 16 minuter hade hon stört min sömn en minut för mycket varav jag tar tag i henne (busschauffören som var svensk vågade inte göra ett skit) som sagt, jag tar tag i henne:

"hurru din tönt, jag är både född här OCH har svenskt medborgarskap så lyssna på mig NU! du har letat igenom hans säte femton gånger, det räcker. sätt dig ner för fan, folk försöker sova!!!"

och då var jag nästan för trevlig.

hon sätter sig ner och blir sedan borteskorterad av ett gäng vakter i handen terminalen.
mannen hade alla emot sig för att:

1. han hade dålig svenska
2. han försvarade sig själv genom att knuffa bort bruden. (med andra ord, han "slog" en tjej)
3. han var invandrare

detta är EJ okej. han hade inte gjort ett skit. och att bli störd i sin sömn. det är INTE heller okej!
så nu hoppas vi att bruden trampar i hundskit och får en stor jävla finne MITT PÅ nästippen! det är vad hon förtjänar.

Kommentarer
Postat av: Caroline

URRK, alla dessa fjortisar.. vad ska det bli av dem i framtiden.

2009-08-07 @ 15:51:31
URL: http://oreokex.blogspot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0