GOOD FRIGGIN MORNING!!! :)

god väldigt tidig morgon!
de senaste veckorna har jag varit uppe vid den här tiden pga diverse plugg. nu är jag uppe av andra orsaker. däckade med ansiktsmasken på och till ljudet av prisonbreak (the final break) vid middagstid efter en hel dag på stan med Lyn och Amanda. och vaknade för en timma sen. och är mer uttråkad än någonsin. inget att läsa, inget att desperat försöka lära mig, inget att friggin göra! ..men jag klagar inte :)





innan tentan möttes jag av denna desktop post it skriven av Lyn "JIA YOU, crazy lady vic!" gissa om jag blev peppad.


FYFAAAAN VAD SKÖNT!

gårdagen började med terminens sista tenta. vid kvart över elva tiden var jag klar vilket också var då min frihet började.
damn, jag låter som om jag precis kommit ut från fängelset (reminder: jag tittar på prisonbreak nu...) men så är känslan.
mötte upp Lyn och tillsammans gick vi till Linford på lägenhetsvisning. vi hittade en tre rummare (ett rum tänkte vi göra om till en walk in closet mahaha) för 850 pund/månad. (10700kr) sen är jag ju inte taiwanes utan anledning, jag prutade ner priset till 700 pund motsvarande 8800 kr i månaden. inte så pjåkigt va. TRE RUM! lägenheten var underbar. mäklaren trodde att han hade saker och ting under kontroll innan han insåg vilket misstag han hade gjort och började lägga till en massa agency fees hit och dit, extra månadshyror för tiden vi är på sommarlov osv. till slut blev det mer än vi hade kommit överens om från början. vad tror han egentligen? vet han inte att kineser (inte jag då, men Lyn) är total genius när det kommer till siffror och huvudräkning. han pushade och pushade "det är bara ett samtal ifrån", "ska jag ringa nu på en gång" vi avvaktade. skådespeleriet fortsatte, "folk" började ringa om andra lägenheter och till slut fanns bara en kvar. nu eller aldrig sa han. aldrig säger jag. han blir paff. vi drar.

tio minuter senare messar han "i'll get the flat for you, very good deal. please call me" HAHAHAHAHAHAHAH! tönt.
vi har en annan visning imorgon så nu får HAN vänta. och tro inte att mina taiwanesiska gener bara lägger sig sådär. nu är i alla fall HAN i underläge. watch me!



sen drog vi vidare till chinatown för en gigantisk måltid. det har vi förtjänat. flera gånger om! shoppingturen gick mest ut på att fjanta oss i affärer. var alldeles för trött för att göra något annat. (för trött för shopping? vad är det jag skriver...) men jo, gång på gång slumrade jag till på "pojkväns stolen" i diverse affärer. fick med mig "tea tree facial mask" från body shop som applicerades direkt när jag kom hem. sömnlösa nätterna har tärt hårt på min hy så nu blir det recovery time i några dagar innan jag åker hem. HEM! citerar det sista michael scofield sa i final break avsnittet "we're free, finally, we're free...!"

jag var helt slut under shoppingturen men denna fick mig på piggare humör, just like being home! :)





Tea tree Face mask från Bodyshop.


"tentorna är över" - måltid.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0