ATT PLUGGA MED ETT ÖGA.

mitt ena ögonlock är svullet.
vet inte vad som har hänt men istället för dubbla ögonlock så har jag nu något som kan misstänkas för fem ögonlock. i alla fall om man går efter storleken. hoppas innerligt att det inte är en vagel som är en inflammation i talgkörteln vid ögonlocket. googlade upp skiten och fick reda på att dessa uppkommer när körteln eller någon hårsäck (ögonfranssäck) kommit i kontakt med bakterier. de bildas väldigt snabbt och kan förekomma både på över eller underlocket. no shit?! jag märkte inget förrän jag kom på mig själv köra in fingrarna i ögat. and for your record, min vagel liknande grej sitter på det övre locket.

står även att det kan ta upp till tio dagar innan infektionen försvinner av sig själv, kan dock förvärras och då blir det läkarn på direkten gott folk. att skriva tentor med ett öga kan jag pull off men att plugga till en tenta med ett öga?! kommer ju ta dubbelt så lång tid!

artikeln avslutar med att berätta att vageln "spricker" av sig själv med tiden och då rinner varet ut tillsammans med lite blod. VA?! alltså... jag trodde vi snackade om en liten oskyldig finne på ögat. nu snackar vi blod och hela köret?

HEJ SOLGLAJJOR RESTEN AV MÅNADEN!




inte mitt öga men så ser det ungefär ut...

Kommentarer
Postat av: maxlin

jag baah WTF Ditt öga?!?!? xD

2009-05-17 @ 10:44:59
Postat av: Caroline

Fett konstigt :o Du bara vaknade upp och så var det så? :P

2009-05-17 @ 14:10:28
URL: http://oreokex.blogspot.com
Postat av: Victoria

njä, jag satt och pluggade mitt i natten. kanske var ett tecken på att jag pluggat för mycket för nu är ögonlocks-finnet borta! :) men den såg hemsk ut igår :/

2009-05-17 @ 14:15:09
URL: http://victory.webblogg.se/
Postat av: Anna

Oj.. ser ut som något som både jag och Sheena fick i Taiwan och nu verkar viruset vara hos dig. Konstigt! Hoppas du mår bättre nu trots 10 ögonlock. :P mwah

2009-05-19 @ 17:54:32
URL: http://annahsieh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0