STADSBIBLIOTEKET.

lunchade med plutt för någon timma sen, sitter nu bänkad på stadsbibblan och läser i min marketing bok.
det blir tre-fyra timmars intensiv plugg innan plutt slutar. ikväll har jag lovat (fasen...) att jag ska jogga med honom, han måste nämligen komma i form inför midnatssloppet. but why me?! nädå, det här ska jag allt klara.

okej. nu måste jag skriva av mig lite.
två tjejer (jag gissar på att de fortfarande går i gymnasiet, om ens det, på deras beteende) sitter framför mig, den ena med en 7 eleven kaffemugg (finns inte starbucks tar man första bästa som fjortis) i handen och den andra med sina solglajjor på. what the biip alltså? med jämna mellanrum fnissar de till, fnissningar som ibland övergår till skrattattacker. allmänt störiga med andra ord. jag minns första gången jag satt och "pluggade" i bibblan, kände mig jättevuxen och jag antar att det är just i det stadiet dessa små flickor är i just nu. nuförtiden har biblioteket blivit som mitt andra hem, och inte är det av ren vilja utan snarare oundvikligt. men för dessa små flickor som sitter och fnissar in i sin "matematik 2000" bok är livet fortfarande a piece of cake när de sitter här, överspacklade, överfixade med solglasögon på som pricken över i:et. tre ord: OH MY GOD. okej, fyra till: GÅ HEM OCH LEK!

här sitter jag och fasar över the upcoming exam period, sandlådan är ditåt!
oh dear god, nu tar de kort på varandra med sina iphones. someone please save our planet?

seriöst, folk som går till biblioteket och:

1. tuggar/smaskar högt på tuggummi
2. har på sig världens klack som skriker "attention on me" när de går tvärs igenom hela rummet
3. luktar fem kilo parfym
4. tar av sig skorna och tror att hela världen suktar efter lukten av deras fotsvett
5. är fjortis


GÅ OCH HÄNG ER!

bitter? låt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0