HALVÅRSDAG.

håller för tillfället på att plugga sönder resten av mina hjärnceller. massor att gå igenom men paus behövs så tänkte passa på att berätta om min och pluttens halvårsdag som vi firade innan jag åkte tillbaka hit. söta Nina hade bjudit över oss på film och spelkväll men då det var samma dag som halvårsdagen fick vi tyvärr tacka nej, hur mycket jag än var sugen på singstar. hursomhelst så var jag uppe med tuppen för att förbereda en "breakfast all inclusive" till plutt. nybakade frallor (helt klart lyckade för att vara första gången jag bakar bröd), pannkakor med his favourite nutella, scrambled eggs, vit och mörkchokladdoppade jordgubbar (som dock var en aning frusna då jag gömt de i balkongen över natten) till hans favorit kanelte. allt som allt tog det mig två timmar vilket är meeeer än vad jag någonsin spenderat till att fixa frukost. plutt hade under denna tid hunnit whina, möglat och bett om ett mirakel att hans blåsa inte ska spricka då han satt instängd på rummet med strikta regler: KOM INTE UT.
innan frukosten fick han även öppna sin present, en halsduk från fred perry och "älsklings checkar" :)









sen blev det mys hela eftermiddagen innan han sökte efter hämnd och stängde in mig på rummet. turligen hade jag en massa plugg att ta igen, skulle förmodligen ruttnat annars då jag var fast därinne i nästan fyra timmar. plutten krigade ute i köket för att få ihop en 3-rätters-middag:



toast med caviar och fil



skivad potatis med oxfilé och sallad



pannacotta med mitt favoritte "blackcurrant".



impressive. very impressive. kom ut och möttes av en massa ljus och doftande rosblad and last but not least, en tillökning i familjen: russell! en värmekudde som håller mig varm i england. (björnen är Issmoss och har ett inspelat meddelande till plutt på vår 3 månaders dag)



middagen var i alla fall mycket uppskattad, nom nom nom.
till middagen drack vi rosé vin och vettefan vad som hände men ett glas fick mig helt snurrig i bollen. föll pladask i sängen, redo att somna när älsklingen viskar i mitt öra: "vill du komma och dansa en dans med mig?"


Kommentarer
Postat av: maxlin

När ska jag få en sånn frukost??

2010-01-26 @ 17:19:16
Postat av: Jenny =)

ni är för söta :) grattis igen på eran halvårsdag...

2010-01-27 @ 17:37:57
Postat av: Victoria

max: haha, du är mer än välkommen att fixa en sån till mig. puss.



jenny: tack söt! :)

2010-01-27 @ 23:47:53
URL: http://victory.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0