HOLMES. SHERLOCK HOLMES.

den uteblivna uppdateringen igår berodde på att jag var trött på att sitta hemma och vänta på bättre tider som aldrig kom. så gick till AMC för att se Sherlock Holmes som jag så länge velat se. riktigt underhållande. sen tänkte vi sitta kvar och se nästa film men var alldeles för trötta så det blev lite nattkäk på Taiwu istället.
det bästa med AMC är ändå att man köper en biljett till ett läskigt billigt pris, visar vakten och sen är man done. ingen check vid dörren så är man klar med ena så går man in i nästa sal. kanske förklarar alla ungdomarna som sitter på bänkarna utanför salarna hela dagen. väldigt ekonomiskt må jag säga. anywho... filmen var bra!




efter att ha avnjutit ett mål på Taiwu gick jag hem. senare kom L över med lite tårta från det som varit kvar av hennes födelsedagstårta. yum.


 


trött som jag var bäddade jag ner mig i sängen till serien "absolute boyfriend" en japansk serie om en tjej som aldrig haft pojkvän då hon blivit reject-ad av alla hon haft en crush on. en dag erbjuder sig en man från ett företag att skapa hennes ideal kille (japaner och deras teknik asså...) hon väljer nivån på hans svartsjuka, omtänksamhet, snygghet, envishet osv innan han skapas. På utsidan ser han ut som vem som helst, fast snyggare, med alla bra characteristics på plats. perfekt helt enkelt. enda nackdelen är att han är en robot. inte kommit så långt i serien men just nu är de mitt uppe i ett triangeldrama. hur det slutar återstår det att se.



dagens planer är att ladda inför morgondagens första lektion. kanske blir en sväng till stan senare.
so long folks.


Kommentarer
Postat av: jainie.v

Har den serien liggandes i hårddisken. Äre ngt o se ? Hört att den e kanon faktiskt men jag letar fortfarande efter ngn annan serie. Tkr du ska se filmen Koizora ! :P

2010-01-31 @ 18:21:21
URL: http://cheonsa.blogg.se/
Postat av: Victoria

har också hört att den ska vara bra, kommit halvvägs in och än så länge är den väl ok. ingen oh-ma-gawd känsla men helt okej. snygg är han iaf höhö.

check this out: http://victory.webblogg.se/2008/october/koizora.html#comment :)

2010-01-31 @ 19:06:27
URL: http://victory.webblogg.se/
Postat av: Kevin

oooh absolute boyfriend ^^ den e bra tycker jag ;) heheh

2010-02-01 @ 00:17:50
Postat av: Kevin

oj, glömde läsa.. jag vill se koizora filmen.. har bar asett serien heh emen har hört att filmen e bättre :O

2010-02-01 @ 00:19:18
Postat av: Victoria

lol. tycker vi kör en filmkväll och ser just den. får se hur många av killarna som lyckas hålla tårarna borta vid filmens slut :) cry partaaay!

2010-02-01 @ 00:46:34
URL: http://victory.webblogg.se/
Postat av: Kevin

ha ha ha ha! den enda serien som har nästan fått mig o gråta e 1 litre of tears :D

2010-02-01 @ 02:51:32
Postat av: victoria

just ja! den maste jag se. har inte hort nagon som sett den utan att ha bolat som ett barn. men har aldrig tagit tummen ur och sett den men den ska ses!

2010-02-01 @ 12:07:20
URL: http://victory.webblogg.se/
Postat av: jainie.v

Haha shit.. Vad äre med Londonfolks ?!

Åker du hem om 12 dagar ? :)

Eller skulle PH ner till London ?



Ingen aning om han ha kvar sina pappersrullar ! Men jag kan baka några arméer med kakor som vi kan tröstäta och lite glass också .. :P Hahah Sen ställa ngra påsar så vi kan slänga våra äckliga näspapper i haha!



Ja men Koizora låteeer skitbra ! Fast det dröjer nog ett tag innan du kmr hem la ? =)

2010-02-01 @ 13:35:46
URL: http://cheonsa.blogg.se/
Postat av: Victoria

hehe PH kommer hit om tolv dagar :P jag åker inte hem förrän 26e mars :( såg att du skulle till vietnam, vi kommer säkert missa varandra precis bara för det :P



höhö, låter bra det. och när vi ääändå är igång så borde vi se "1 litre of tears" wooo, översvämmning á la farsta!

2010-02-01 @ 16:13:18
URL: http://victory.webblogg.se/
Postat av: jainie.v

Hahah 1 Litre of tears.. är riktigt.. Jobbig!!! 11 Episoder och varje är ca 45 min !

Neeh ska inte till Vn förräns i Påsk 5e april eller så :D Hhih ^^ så vi kmr nog inte missa varann. Kan försöka tajma i så att jag e i Sthlm när du e hemma ! Har tjatat en hel del på att ngn ska se Koizora med mej .. och ingen vill se.. förräns nu ;D

2010-02-01 @ 22:35:41
URL: http://cheonsa.blogg.se/
Postat av: Victoria

aaaah, finns det inte som film också? meh, bajs på det då. jag kommer gråta sönder mina tårsäckar.

aha men då hinner vi nog se den :) 26e mars iaf, lägg det på minnet!

see u around girl!

2010-02-02 @ 22:24:56
URL: http://victory.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0