WHERE IS HOME FOR YOU?

igår tog jag äntligen tummen (läs: hela handen) ur röven och pluggade hela dagen från nio på morgonen då jag blev väckt av ett telefonsamtal. inte ofta jag tänker "aja, lika bra att gå upp då..." en gång på miljonen om ens det.
anywho, plutt kom över för att fixa vår router (som för övrigt varit trasig sen istiden) och då var det bara för mig att ställa mig i köket och fixa kvällens middag med brorsan som assistent höhö. det blev fläskkotletter, potatisgratäng och sallad.

på kvällen läste jag och mamma om Merhan Karimi Nasseri "Sir Albert", en flykting från iran som förlorade alla sina värdehandlingar på Charles de Gaulle flygplatsen i Paris 1988. utan att kunna bevisa sin flyktingstatus förbjöds han att lämna flygplatsen tillsvidare. det var då han bosatte sig på Terminal 1 och levde sedan där i 16 år. hans liv har inspirerat två filmer, varav en är "the terminal" med Tom Hanks i huvudrollen som jag och älsklingen såg för någon dag sen. riktigt underhållande film baserad på en ännu mäktigare livshistoria. läs mer om Sir Albert här.

hursomhaver, idag blir det återigen en massa plugg. hinner jag klart med dagens "to-do" kanske det blir en tripp över till plutten.
now, back to work!



Kommentarer
Postat av: mattias

hej vilken fin blogg du har! hur är läget idag? ^^

2010-01-19 @ 14:33:27
URL: http://mattiasdeluxi.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Jag har velat se den filmen med Tom Hanks länge. Men det har tyvärr aldrig blivit av... Hoppas det går bra med ditt pluggande nu så du får lite "ledigt" också...

2010-01-19 @ 14:50:04
URL: http://ansoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0