VÅR DAG.

började dagen med att åka in till stan och möta upp älskling vid åhléns. jag var sen. surprising huh? men han fick inte hänga läpp då det var VÅR dag, så möttes av en glad phlutt.
han tog tag i min hand och började gå, gång på gång frågade jag om destinationen men fick tålmodigt vänta och se. bummer att jag inte har något tålamod. vi kom fram till slussen och stod och väntade på vad jag trodde, bättre tider men det visade sig att vi skulle ta färjan till fjäderholmarna, en mysig ö därute någonstans. där hade han bokat bord på en restaurang vid vattnet så tillsammans avnjöt vi skagentoast med kalixlöjrom, silltallrik med prästost som lagrats i 28 månader, stekt vittling med krossad färskpotatis och porterbrässerad sjömansbiff. mysigt och gott.

är du kär?
är DU kär?
jag frågade först...
ja, är du?
ja...

....så, pirrar det i magen när du ser mig?
...nja, det kurrar...?
...

hursomhaver, sen gick vi på en mysig promenad runt ön, mysigt ställe faktiskt. men det blåste mycket så vi tog oss till fastlandet igen. vi skulle till nästa stopp vilket självklart inte avslöjades förrän vi kommit fram. XOKO (tydligen öppnat av någon stjärnkonditor) heter stället där vi hade en mysig fika på innan vi var tvugna att skynda oss till nästa stopp. jag skriver det inte men ni kan ju räkna med att jag tjatade nonstop på att få veta vart vi skulle. Nästa destination var Bergshamra. min tanke var "ska vi hem till tommy?" självklart inte. vi åkte vidare till Ulriksdals Wärdshus där vi vandrade runt, hand i hand i en mysig botanisk trädgård innan vi kom fram till en stor scen där han sjöng för mig. haha nooot. vi skulle se en Rockmusikal "life of Bellman". phlutten hade tagit med sig filt och allt (då det var utomhus) så kröp ihop i hans famn och blev positivt överraskad. den var grym! blev kär i huvudrollsinnehavaren. riktigt grym var den faktiskt.

klockan hade hunnit bli tio så vi åkte tillbaka in till stan och tog en drink på "och himmelen därtill" som ligger på 25e våningen så med en mysig utsikt över globen och resten av stan satt han med sin öl, jag med min Strawberry daiquiri och basically tittade på varandra och varandras transformation into red tomatoes.

"älskling...jag tror jag är lite berusad..."
"va?! du har druckit EN öl"
"joo jag vet..."
"iof, jag känner mig också berusad..."

Dags att avrunda kvällen, trodde jag. Men vi hade ett stopp till. Premiären av "inception" som var grymt mäktig (trots att jag somnade lite titt som tätt...skyller på drinken) måste nog ta och se den igen. Stackars älskling som fick sitta och putta på mig med jämna mellanrum under hela filmen för att jag skulle hålla mig vaken.

SEN, var det äntligen dags att åka hem och sussa natta. efter en 15 timmars Ettårs Dejt.
creds till min baby som gjort en massa research och planerade in en heldags äventyr på vår ettårsdag ♥

Kommentarer
Postat av: jainie.v

Ooooooooh ! Så mkt planering! Duktig han e !!

Låter som ni hade världens mys! Synd att jag och Peter inte kan göra ngt av det där, kmr vara döökallt på vår dag eftersom det är i Januari x)



Grattis igen!! :):):):)

2010-07-25 @ 22:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0