HELG MED PLUTT.

anlände i fredags, plutt väntade på mig i centralen och tillsammans åkte vi hem och i princip däckade på en gång.
var ambitiös och skrev någon paragraf innan jag la mig så jag inte skulle känna alltför mycket dåligt samvete över att ha åkt hem trots att "to-do" listan är milslång.
igår vaknade vi tidigt, jag satte igång med mina studier medan plutt lagade lunch. på kvällen var det middag med P-Y och deras far inplanerat så vi tog oss till östermalm och åt på Capri där plutt bokat bord. oh my lord vad vi åt. först beställde vi in två förrätter, ceasar sallad och carpaccio (rå oxfilé med ruccola och ost) som vi fyra delade på. sen en Fruti di mare pizza att dela på och sen, en varsin varmrätt. jag och plutt delade på en skaldjurs pasta och risotto med lammkotletter. nom nom. Då jag och P-Y tävlar i typ allt i matväg så utmanade han mig att äta upp en varsin chili (sån där skitstor en fylld med frön) självklart antar jag utmaningen. tuggade snabbt och svalde. inte så farligt. snart känner jag hur temperaturen i min mage närmar sig 374927 grader, ouf. kändes som om jag skulle explodera ett tag där but it was worth it för jag vann (han vill inte erkänna) då han drack vatten först. anywho, middagen var trevlig och sen kunde vi knappt rulla därifrån så vi fick skjuts av deras far till Heron där några i gänget väntade. vi såg Iron Man 2.
killarna (speciellt Kev) dreglade efter Scarlett Johansson so badly att jag undrar om han såg något annat av filmen ens. haha. men bra var den! inte lika mycket action som väntat, körde mer i komisk anda men who cares, den var bra!

nu har Plutt åkt iväg för att köra en Tae kwon do session med grabbarna med Tommy som lärare. planen var att jag skulle hänga med och bli söndersparkad av grabbarna men då sakerna på min "To-Do" lista inte försvinner av sig själv så drog jag mig ur i sista sekunden. ångrar mig lite nu. men äsch, ska våldta pluttens kylskåp and then I should be fine on myself for a couple of hours.

solen skiner och jag är snart klar med min uppsats, what a lovely day. Fick till och med frukost på sängen idag!
funtar på att sätta mig på balkongen och plugga tills plutt kommer hem med mat. yay! sometimes it surely is good to be me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0