YOU CAN NEVER BE TOO READY.

sitter i vårt nyrenoverade bibliotek á la John Ryland. har ställt in mig på att det blir en allnighter ikväll. sa till mig själv att translation kursen "bara" är värd 10 credits så inget att oroa sig för, bara ta det som det kommer. därmed planerade jag inte att plugga till den. citerar min lärare "As for the exam preparation, there isn't much you can do" perfect! det sa mig mycket. planen var att gå hem efter chinese business tentan och soooova. vilket jag gjorde.

vad hände sen undrar ni.

jo, jag fick ångest. plugghästen i mig caused some major headache så jag tog mitt pick och pack och gick till biblioteket ändå. det går alltid att förbereda sig. på ett eller annat sätt! så sitter nu och pluggar översättningsstrategier då vi kommer behöva skriva en kortare text om en översatt text. samt några glosor. you can never learn too much säger man ju!

har köpt kaffe som jag sitter och smuttar på. ska sitta sex timmar till, sen har jag suttit och nördat mig på bibblan i tolv timmar. should be enough to nail this one.

now, back to work.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0