2 Januari 2012.

Känns fortfarande aningen ovant att det inte längre är 2011. Fick tänka till en sekund varje gång jag skulle skriva dagens datum igår på jobbet. Men nu är det ett nytt år och till det är det nya tag. Har så oerhört många/höga förväntningar av detta år. Många saker att bocka av på min "to-do-list" däribland ta examen, ta körkort, springa tjejmilen osv. Det sistanämnda kom jag på nyss, lär ångra mig snart men det kändes bra att ha med det. haha. Nej seriöst, jag måste ta tag i träningen. Har ju fått sota för hur dåligt i skick jag är i nästan en vecka nu. Ett par dagar innan nyår sträckte jag nämligen en muskel i ryggen så nu har "Pamol" gått och blivit min bästa vän som jag inte släpper ur sikte. Har besökt vårdcentralen (carema) som var ett stort skämt. 150kronor fattigare och inte gjorde besöket mig något klokare. Blev ivägskickad med rådet att ligga hemma och vila vilket är den raka motsatsen till vad man bör göra vid ryggont. Inte nog med att det inte hjälper så kan det även försämra tillståndet om man inte rör sig och håller ryggen aktiv. Vilken pajas. Visserligen är jag inte läkare men googla, det kan jag fan göra.  Sen sa läkaren något übersmart, nästan så att jag vill ge honom nobelpriset för sin ytterst genomtänkta mening "Antingen så blir du bättre, så blir alla glada eller så blir du sämre, så får du uppsöka en ny läkare" NO SHIT SHERLOCK. Tur att han sa det för det hade varit svårt att räkna ut själv som dödlig.
Nej, nu ska jag ta mitt pick och pack och åka hem och bli ompysslad av mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0