TOTORO.


Min granne Totoro

"Satsuki och Mei har precis flyttat till ett nytt hus på landet med pappa. Mamman ligger på sjukhus, men snart får hon komma hem. Först blir de rädda för det stora, nya huset men snart upptäcker de att det finns något magiskt i huset. På en av sina promenader i skogen vid huset träffar de sin nya granne, Totoro, som är skogvaktare och tillsammans med honom börjar ett underbart äventyr."


ETT ORD: WOW!
filmen som jag praktiskt taget växt upp med visas nu på sf:s biografer. wow. så helt plötsligt går de från barnfilmer som Jönsson ligan till inget annat än TOTORO! wow. I love Totoro.
första gången jag såg filmen (som för övrigt ligger och dammar på tvhyllan) var jag... vad kan jag ha varit, 6-7 år? över tio år sen! Jag har alltid relaterat Sverige till ordet "efterbliven" men det här tar hem priset.

men okej, kan säga såhär, ni som gillade "spirited away" lär älska denna. så se den.
(eller låna filmen av mig) muaha.


APPEARANCES ARE DECEPTIVE.

The teachers in my school can be quite amusing sometimes.

So finally we get Tacos for lunch, Me and Mariam are basically in heaven.
We get in the line and grab loads of food as we usually do. This time is different though.
it's Tacos goddammit! and even though it wasnt that much we still managed to make it look like Mount Everest x 2. (ok scratch that, it was quite a lot)
Our friends are used to it obviously. and I'm sure the teachers have been keeping this fact that the two of us eat as much as a group of hungry, sweaty soccer players to themselves. until today...

Mr Armstrong - wow, you guys are hungry...
Me - haha, this is only the starter...
Mr Armstrong - the starter?! HA HA HA. (teachers around that table starts laughing their asses off)

So Me and Mariam went for some drinks.

Mr Armstrong comes over to our table asking - are they goin to finish that?
Nathalie - ehm, yes they are.

However, their reaction was funny. and Steve (the Janitor) was basically laughing his ass off with his colleague. I know, they couldn't believe what they were witnessing at that moment. but come on.
The fact that me and Mari went for another plate wasn't making things any better.

Steve - HAHA what? that wasn't enough?

lol. what can I say. Don't underestimate people like me and Mariam.
we LOVE food.
( Oliver, you're so goin lose the battle mwaha )


GOODBYE OLD VICTORIA.

and hello to the new Victoria, no more class skipping, no more coming late and I WILL START USING MY WATCH I SWEAR!

Mr teacher - Victoria... tell me, why do you have so much absence nowadays? and be honest.
me - uhm... well..
Mr teacher - is it the modelling?
me - uhm, no.. haven't been modelling for a while.
Mr teacher - boyfriend?
me - ehm.. no?

the thing is, i never skip classes..intentionally. I just have this bad habit of being late. and i'm most def not a morning person. but folks, there will be a change, starting TODAY.

FÖRDRIVER TIDEN IGEN.

Seg onsdagskväll, vad gör man?
jo, man går in på Expressen och läser sitt horoskop.

SKYTTEN 23/11-22/12
"Nya vänner kan betyda mycket"


ÅRETS TEMA:

Omväxling!
Nya vänner kan betyda mycket för dig och du vill gärna pausa från din gamla livsstil. Byte av hemort eller bostad är möjligt. Ett stimulerande och roligt, men ganska rastlöst år.

Jag säger: stämmer mycket väl, har faktiskt tagit en rejäl paus från min gamla livstil som bara bestod av träningar, extra kurser och rent ut sagt - ingen fritid alls. Nu äntligen andas jag ut. adressändringen blir nog av efter sommarn. men ett rastlöst år? det börjar inte rastlöst iaf.

KÄRLEK:
Du är kanske lättsam och flirtig på ytan men under den glöder dina känslor på allvar. Chansen är stor att du närmar dig en viss person under våren!

Jag säger: bring him on! (?)


PENGAR:

Slarv med pengar kan stå dig dyrt, tänk hellre efter före. Det kan löna sig att tippa i december.

Jag säger: oh Lord, ni vill inte ens veta hur stort hål jag grävt i plånboken - huge damage. spelar ingen roll hur mycket jag tänker efter före, utgifterna blir bara av. Du kan ge dig på att jag ska tippa i December, å då ska jag bannemej få sju rätt!

SE UPP FÖR:
Att tappa tålamodet.

Jag säger: vilket tålamod? yea yea I know, patience is a freakin virtue. I know.

IF GOD GIVES YOU SOMETHING, HE GOTTA TAKE AWAY SOMETHING.

I have some good and bad news to announce.
let's start with the bad one.
my cellie suddenly decided to retire this afternoon.
and as a result,
i'm screwed.
not because I don't have a cellie, because I do. not my precious cellie though.
however, it's because all of the numbers are g-o-n-e. deleted.
so people, if you don't hear from me, it's because I don't have your number.
damn I hate this.
(Oliver i bet you're laughing your ass off now cuz I just told you a few days ago that my cellie is my life, screw you) :P

and now to the good news,
MY COMPUTER IS FREAKIN FIXED! o man this is totally uh-mahzing.
no more fighting over the laptop with mom and bro, my comp is fixed!
THANK YOU!

I'M READY.

Finally i've manage to gather some courage, i'm free. i'm ready.
i'm ready to create some new memories.
memories worth remembering.
memories worth sharing with others.
memories of 2007.
this is going to be an unforgettable smacking year.

are you in or are you out? :)

EFTER REGNET TITTAR SOLEN FRAM.

äntligen klart.
efter en kaotisk 2383753495-samtals vecka har siz äntligen bokat biljetter till Tallinn.
längtar till påsklovet.
gäller bara att hålla mig till det upplagda schemat och slutföra diverse arbete nu.

jag saknar P. kom tillbaka från grannlandet. get well soon cuz I need you here darling!

just det, (se förgående inlägg) jag sket i jobbet den här gången. jag orkade inte + brist på tid.


STRIKE A POSE.

Nån Natalie ringde igår. angående ett modell/statist jobb med tyngd på statist ordet.
konstprojekt på g.
Tydligen kommer jag att bli omstylad. hår och make. samt någon maffig outfit.
tillsammans med tre andra modeller ska jag stå i Globen.
stå stilla för stillbildsfotografering.
Det var för AXE tydligen.
låter nice.

but,

betalningen sker i form av DOVE produkter.
ok, never mind that.

so an even bigger but,

jobbet innebär att jag måste ta ledigt, igen. hela nästa tisdag.
jag måste på möte ikväll på Östermalm.

orkar man?

2 WEEKS IN HELL.

two weeks of intensive work starts today.
only studying.
no msn before 9pm (imma really try to keep that promise)
loads of things to do before Mr Oliver gets his giant ass over here.

Psychology essay.
business homework.
business test (Finance)
Philosophy test.
Swedish essay.
Math C Test. after easter holiday instead, yihaa!
History Disucssion.
Spanish Discussion.
Spanish essay.
Swedish Project.

school's calling. and unfortunately, as usual, I gotta answer.


SVENGELSKA.

blir lite smått irriterad när människor säger:

"shicken mcnuggets.."
"Mc Shicken och company..."


DET HETER CHICKEN mcnuggets respektive Mc CHICKEN och company. CH CH CH. inte SH SH SH.

vill man använda sh-ljudet får man väl ta och säga "hej, en Mc Kyckling tack." at least that's pronounced in a right way.

förlåt. var bara tvungen.

COUNTING DAYS.

Flera planer på G.
Flera saker att se fram emot och längta till.
Större hål i plånboken.
men what the heck.
so, just came back from the UK...och nu:
14 dagar tills Oliver kommer.
15 dagar tills megaröj på GK.
19 dagar tills yellow fellow crew + some exceptions åker till Tallinn.
39 dagar tills Spanska 5 + Geografi klassen åker till Barca.
48 dagar tills studentskivan.
56 dagar tills Jag och Merivan åker till Tyskland!
75 dagar tills STUDENTEN!

sjung halelujah!

PRELIMINARY SCHEDULE.

Januari - study month.
Februari - study month.
Mars - UK trip.
April - partyparty!
Maj - Barcelona trip.
Juni - graduation ffs! working month.
Juli - Taiwan trip.
Augusti - probably in Taiwan.
September - Hopefully moving to UK.
Oktober - Probably in Univ.
November - Happy 19th bday to me.
December - Merry xmas!

BERTS TALKSHOW.

Idag var jag på inspelningen av Berts Talkshow (på Berns) som kommer att sändas nu i höst, 21.00 på lördagar.
Satt i publiken tillsammans med Anna, Merivan och brorsan. exciting exciting.
maffigt och se backstagen, hur tabbarna görs och delete-as. "action-cut"-feeling. Det var två avsnitt som spelades in idag så om ni ser mig i likadana kläder på två avsnitt efter varandra så vet ni varför. Bert och Birgitte bytte kläder dock.

De inbjudna melodifestivalsgästerna var följande:

Anna Book
Jimmy Jansson
Regina Lund
Caroline nånting.

Jimmy var helklart hetast, efter Bert såklart.

Jimmy - "Ah ah andfådd.."

Meri och jag couldnt stop laughing our assess off.
Under pausen minglade vi runt med Bert och Company, hann ta några foton med celebritet-gänget.

Inspelningen ägde rum från 14.00 till ca 19.00 enormt trött efteråt men jeez it was fun.

BACK TO REALITY.

Yes, är tillbaka efter en mäktig vecka i England.
De tre första dagarna gick ut på att besöka så många ställen som möjligt i centrala London.
Trafalgar Square, Big Ben, London Bridge, London Dungeon, Marble Arch, Picadilly Circus, Thames river, King's Cross Station platform 9 3/4 etc. Att ta en 30 minuters tur i London Eye var hur maffigt som helst.
Allt detta innebar inte så värst mycket shopping, det blev mest souvenirer till nära och kära och en massa fotandet. Thank God att jag inhandlade ett nytt minneskort på 1 gig innan vi åkte, blev väl runt 600 bilder på en vecka. I know, jag är en kamerakåt biatch.

Eftersom vi inte hade bokat hotell i förväg (chansade på att vi skulle hitta nån ändå) så råkade vi i krångel några av dagarna men allt fixade sig så småningom, pusselbitarna föll på plats. fyra olika hotell på 7 dagar varav en var en riktig pengaslukare. Denna var placerad i Manchester och sån tur/otur som vi hade så hamnade vi i staden samma dag som Manchester United skulle möta Europe XI. Detta innebar att ALLA middle-class hotell var fullbokade så vi som inte hade tänkt spendera alltför mycket pengar på hotell fick ta sista utvägen och checka in på ett snäppet klassigare hotell. En annan incident var när vi kom fram till Bham, skumt nog hade tydligen alla bestämt sig för att dra dit just den dagen och boka upp vartenda litet hotellrum, till och med Hilton och Grand Hotel var fullbokade! då är det illa. Jovisst, glömde att det fanns ett rum kvar... EN SVIT. LYXSVIT som skulle kosta oss 280 pund/natt (ca 3800kr) are you kidding me? Till slut hamnade vi i en sån där Etap hotell, billig och nära till allt. det var de enda positiva sakerna med det hotellet. Å andra sidan kräver jag inte så mycket, är ingen Paris Hilton som kräver allt som finns att kräva, ännu mindre Michael Jacksson som bor i president sviter á la 3000 pund/natt.

Besökte Manchester och Birmingham University. helgrymma båda två men föredrar personligen Birmingham uni. även om Manchester blev utsedd till "the university of the year 2006" och rankas högre på listan än vad Bham gör. Damn, vad gör man?

Tre Chinatowns blev besökta, måste säga att det hände mer saker i den i London. Birmingham hade världens mest prisvärda Buffé där jag samlade på mig ca 10 kg. Den i Manchester var helt död (iaf den dagen - alla var på matchen) om jag inte misstar mig så slutade det med 4-2 till United. hell yea!

För övrigt så var det en lyckad resa, människorna där är världens gulligaste och mest hjälpsamma människor man kan hitta på denna jord. Så kände i alla fall jag i fallen då en man som precis handlat på Tesco hade bägge händerna fulla med kassar erbjöd att hjälpa oss att bära våra resväskor, när Poliskonstapeln i Manchester promenerade hela vägen med oss till hotellet eftersom vi var lite smått lost (han gick över gatan, mot rött och alla bilar stannade. mwaha power to the ppl som är buddies med en konstapel), när Indiska mannen hoppade av bussen han precis steg på för att visa oss vägen till Buss stationen som skulle ta oss till Bham University, när den rika engelsmannen kom fram till oss och frågade om vi behövde hjälp med vägbeskrivningen (ps. vi stod med kartan uppochner åt alla möjliga håll) och när busschauffören erbjöd att skjutsa oss till Victoria Coach station eftersom vi gick och släpade på våra resväskor, sen blev det lite special treatment när han lät oss gå före alla andra så att han kunde hjälpa oss att lasta på våra väskor i bussen. and much much more. En stor guldstjärna till alla dessa människor.

Den sista dagen spenderades i London, blev mest fönstershopping eftersom vi skulle hinna med att se allt som fanns att se, tycker seriöst att sverige borde skaffa sig "Selfridge", "Starbucks", OCH "K freakin FC"
Mitt i rusningen hörde jag några svenska ord som fångade my attention, jag tittade upp och fick syn på ingen mindre än Mtv profilen Shire stå och shoppa med en väninna. SCHWEET. tänkte tränga mig fram och ta en bild med honom (just for fun) men såg en ubermaffig trenchcoat åt det motsatta hållet, den kraften var en aning starkare så off I went.

Inte mycket shopping som sagt, INGA VÄSKOR! var supernära på att köpa en väska TVÅ gånger men lyckades hålla fingrarna i styr. Istället blev det två par skor. och en ny YSL mascara. Och en ny frilla.

Det var allt för mig. hoppas ni också haft en fah-buh-lous vecka.
Tjingeling.

BHAM UNI.

befinner mig i Birmingham nu, helt underbart!
I TOTALLY LOVE BIRMINGHAM UNIVERSITY!!!

tomorrow im off to London again.

see you all!

...AND OFF WE GO!

I'm outta here.

Byebye Sweden.

Hello Uk.


AWESOME!

ALPHA DOG.

en veckas helvete är snart över.
bara en City&future uppsats till och sen är jag klar.
åtminstonde för UK resan. När jag kommer tillbaka väntar en och en annan trevlig överraskning. (sarkasm)

Senare ska jag på förhandsvisningen av Alpha Dog med Anna och company. ska bli sjukt kul.
har hört att filmen ska vara bra så nu har jag riktigt höga förväntningar av den.
Oavsett om det rockar eller inte så lär jag ha en relativt underhållande tid, stirrandes på Mr Justin Sexylake.

Har bokat tåg/buss biljetter till Skavsta där vår avresa äger plats.
avresa från centralen kl 8. betyder att jag måste åka hemifrån 7. vakna 5. halelujah.

2 dagar kvar. i övermorgon smäller det.
can't wait.


DET ROLIGA MED HOROSKOP.

Är att de ibland kan orsaka en och en annan skrattattack...

I tunnelbanan mot Gullmars sitter Mariam och bläddrar igenom dagens PUNKT.SE
Jag sitter och whinar om veckans alla prov/uppsatser...

hon utbrister:
"okej, ska ge dig lite feedback nu..."
M - "Skiten va..?" (hon menar skytten)
Jag - yes..
M - "skiten...dagen är perfekt för att skapa värdefulla kontakter. Grip möjligheten när den finns, så möter du en massa intressanta personer..."
Jag - huh..
M - personer som jag kanske?
Jag - Right...
M - okej min tur.. "vågen... emellanåt är det nödvändigt att gå i.. va?.. vänta..emellanåt är det nödvändigt att gå i va? asså va? vänta..."
Jag - äh, ge mig den där, låt mig läsa... "Vågen... emellanåt är det nödvändigt att gå i ..VA?"

skrattattack på hög nivå.

Horoskopet lyder följande:

"emellanåt är det nödvändigt att gå i bräschen för lite social spänning. Samla dina vänner och planera något roligt"

Hur fasiken går man i BräcSH&%¤#@en?


ONE DONE, 987456 MORE TO GO.

Spanska provet var högst underhållande.
satt mest och småflinade med Merivan. småflinade för att vi både visste hur screwed vi var.
Som salt på såret blev jag påmind om att vi har ytterligare en Psykologi uppsats tills på onsdag. hurra.
Har beställt en sjukdom till morgondagen.
Den får gärna stanna några dagar så jag hinner bli klar med diverse uppsatser/läsjournaler/projekt.

Satt för övrigt och planerade Barcelonaresan med Merivan, mycket saker att ta med, ännu mer att ta med hem.

V - Meri, innan vi åker måste vi ta reda på alla klubbar som finns i Barcelona, hur man tar sig dit osv...
M - eller så blir vi buddies med snygga spanjorer som kan visa oss vägen..
V - hm, låter lättare i alla fall.

Girl, you rock my world :)

GOTTA PUT AN END TO THIS OBSESSION.

My latest bag.

P3041256.jpg

P3041255.jpg

no more bag shopping I promise...

(köpt: Tindra i Gamla stan, finns även i Östermalmstorg - 1599:-) 
Lyckades tjata till mig 10% rabatt + ett pilgrim smycke eftersom vi är stammisar där :) halelujah!
... huge damage to my wallet. sigh.

HAPPY BIRTHDAY!

I have three announcements to make, they all start with a Happy Birthday...

GRANDPA - i totally love my grandpa cause he's freakin cool! he's from this part of China that speaks chinese with this special accent I have some difficulties to understand, so whenever I talk to him on the phone, i'm guessing what he's saying. but he's awesome!

SATU - Pumba Darling, I've known you for uhm...8 years? and things hasn't changed a lot, I still love you for being who you are and how we always kick ass when we're together. Our memories are indescribable, our "fashion shows", our no comments pictures, our "MTV next"- plan, our movienights, our clubbin' nights, our no comments stories, our bomchicawica danceclasses, our SPAkuna Matata nights with our homemade SPAs, our kazillions of adventures around Stockholm, Gröna Lund, and all our guiding tours! o girl, you're freakin fantabulous!
I hope all goes well with Mr Tsssss hahahaha! just admit it, you think he's smoking hot. "urschäckkta?" ;)
girl, i miss you lots. you know i'm here for you NO MATTER WHAT. stay schweet and never change! let's shake ass now! one more thing, Hakuna Matata!

and last but not least...

OLIVER - honey, even though you don't wanna admit it, you're far more crazier than me. I mean, just look at our no comments mails, don't forget that you're the one who started it. however, Just wanna say thanks for everything, I gotta admit you made my life easier when you helped me out with the music. we both know that you're getting old so imma go easy on you kiddo, haha dont forget about all our battles that basically will result in me as a winner and you as the looooser. you know i'm right.
anywho, I truly hope you'll find that mrs Olililii soon enough because your OLD and you need to settle down now mister, lol. wear your favourite shirt more often because if you dont, i'll make Teddy force you and then you won't have a chance. mwaha. allright, happy birthday Oli and get ur giant ass over here! :D

TIME TO WAKE UP.

dags att verkligen börja planera saker och ting.
scratch that.
dags att verkligen börja göra saker jag planerat.
ni som känner mig vet hur min kalender ser ut.
hur innehållet överstiger antalet rader det egentligen finns att skriva på.
missförstå mig inte, underhållande saker har jag inga som helst problem med att fullgöra.
de resterande sakerna kan jag dock inte skryta så mycket om.
Jag knäcker när det kommer till att planera, lägga upp när, var och hur jag ska plugga.
men sen då? it's not as easy as it sounds.
dags att ta tag i kragen och vara lite produktiv nu när lovet börjat närma sitt tragiska slut.

Idag blir det filosofi uppsats och reading logs som ska påbörjas.
imorgon ska jag råplugga spanska inför provet på måndag. ska kamma hem mvg:erna om det så ska ta livet av mig.

På Måndag ska jag lämna in en business läxa "Ratio analysis"
På Onsdag är det prov i både filosofi och business.
PÅ Torsdag är det inlämning av "city and the future" uppsatsen.

and then i'm off to UK!

imorgon fyller för övrig min älskade pumba år, not to mention the fact that Oliver is turning 23, o you OLDIE! :)
and last but not least, my grandpa is turning 74. HAPPY EARLY BIRTHDAY TO YOU ALL!

WHAT TO DO. WHAT TO DO.

Gårdagen blev inte som planerat, skolbäckerna förblev liggandes på skrivbordet. crap.
betyder att jag idag har en och en annan sak att ta itu med, synd bara att mitt plugghumor inte dykt up..and it prolly won't.

sitter för övrigt och söker igenom diverse resebyråers hemsidor, det blir England om ungefär tio dagar. ska bli extremt skönt att komma iväg.

JAGVILLUT.JAGVILLUT.
orkar inte sitta hemma, aite...i'm out.

RSS 2.0