FJÄRDE DAGEN HEMMA.

dagarna passerar så himla snabbt när man har kul.
i alla fall när man är hemma.
så idag masade jag mig mot stan för att fika med monica på bolero där joar numera jobbar. congrats!
sen joinade kevin_30 (inside joke) vårt lilla tjejsnack om allt mellan himmel och jord medans vi inväntade Jinn som tog hundra år på sig så vi bestämde oss för att mötas i fridhemsplan istället.
där blev det sushi på vad-stället-nu-hette. sushi och gyoza, smaskens.
chriz anslöt sig till gruppen och efter ett tag även mr björnström.
så ja, ännu en yellowfever dinner.

och imorgon, DÅ SMÄLLER DET!
då ska det pimpas på clustret.

THIRD DAY HOME.

gårdagen slutade med att misterr shui ville lätta sitt  hjärta så träffade honom för lite chichat i kungshallen. hans buddy kom förbi senare så vi skuttade iväg för att köpa en dammsugare. MITT I JÄVLA REGNET!

både innan och efter mötet med S hann jag springa förbi biblioteket för att låna en massa böcker till min uppsats.

"for a relatively good essay you're supposed to have 4 books and 7 journals in your bibliography"

oh yea? i'll give you 6 books and 9 journals! how bout that?

i verkligheten så panickerar jag för fullt.

så med femtioelva böcker i ena armen, ett halvtrasigt paraply i andra krigade jag mig ända fram till Kimama för middag med X.
sedan hamnade vi på café...Nocco? Nacco? någonting åt det hållet.
och sedan bar det iväg hemåt, FYFAAAAAAAAAAAAN! someone take me to hawaii? dumpade paraplyet halvvägs hem.

så idag ska jag shoppa paraply,

ANDRA DAGEN HEMMA.

jösses vad jag har saknat min egen säng.
mammas mat. pappas mat. ett STORT kylskåp, washbasin med gemensam kran!
feels good.

andra dagen hemma, vad hittas på?
to be honest, har inte så många alternativ.
today, imma hit the library.
den där jävla uppsatsen alltså, tar kål på mig.

så ja, denna dag spenderas på stadsbibblan. HALELUJAH!


HEM LJUVA HEM.

there's no place like home.
that's pretty much all i can say.
flygresan gick som smort, 2 timmar sharp! lyckligtvis hade vi medvind så då gick det lite snabbare än väntat.
dock fick jag sitta bredvid en man som hade längre både armar och ben än mig, and he was fat.
så det faktum att han tog upp 2½ tredjedelar gjorde att jag hade enorma svårigheter att somna. vid den minsta lilla rörelsen vände han sig om och stirrade på mig med sina gigantiska ögon. och JA, kunde känna den ilskna blicken trots att jag blundade vid vissa av tillfällena.

anywho,
då hela familjen var ute i värmdö bestämde jag mig för att hoppa på en flygbuss. detta skulle ju innebära att jag skulle få sova, 40 minutes only but sure as hell better than nothing.

i stan skulle de hämta mig med bilen när de var på väg hem, väntade och väntade. (allt som allt ca 30 minuter men ändå) med min väldigt lättpåverkade rastlöshet bestämde jag mig för att titta in på donken. en big mac och company tack.
sedan kom de, precis lagom när jag hade gamat i mig burgarn. vad har de med sig om inte tre matlådor med daddy's food! ögonen vann över magen, as usual. så jag gamade i mig två av dessa lådor.

brorsan "fan, du är ju en gris"
väldigt rak på sak så där. det gillar vi.

sedan var det middag strax efter hemkomsten. nu blev det 3-0 till ögonen som fortfarande lyste upp vid synen av the parent's food.
efter att ha skrivit/printat ut the first draft av menyn till restaurangen så bänkade jag mig framför datorn med brorsan. nu var det dags att catcha upp lite på Prisonbreak. efter tre avsnitt hör jag några tillagda ljudeffekter i bakgrunden. brorsan hade somnat.

what can i say, there's no place like home!


BACK FROM BHAM. STOCKHOLM NEXT.

hemma från Birmingham nu.
helvetes vad kallt det var. att tralla runt i en klänning har aldrig känts så fel som idag.
helt suddenly utbrister någon "OMG!" vi alla tittar ut och vad får vi syn på? SNÖ! i alla fall på biltaken. damn.
detta var då i bham, här i manchester har vi fortfarande inte fått glimten av snön. well, tack för varningen.

festen var sisådär, den stora besvikelse var ju Mischka, den extremt lilla lokalen. för att vara ärlig så var den inte så liten MEN med tanke på att det var studenter från flera städer bla manchester, nottingham och warwick så tycker man ju att de borde ha lagt ner lite mer tid på att välja ut ställe. well, en tanke bara.

nä, nu ska jag fortsätta fundera ut hur jag ska ta mig till flygplatsen.
FOLKS! om ynka 6-7 timmar är jag tillbaka! svenska SIM kortet åker på så kööööör bara!

ENVISA PAPPA.

EN DAG KVAR! EN DAG!
imorgon vid halvtvå svensk tid sätter jag fötterna på svensk mark igen.
nästan två månader har passerat sen jag flyttade ut, and now i'm going back home.
wunderbart.

gårdagens konvo med pappa gick inte så bra.

pappa "så...vem ska hämta dig då?"
jag "ingen..."
pappa "jaså, är du säker?"
jag "jag åker hem själv"
pappa "jag menar, jag kan ju hämta dig... men stör inte jag då?"
jag "nej det är lugnt..jag tar bussen"
pappa "hundra procent säker att ingen kommer hämta dig?"
jag "MEN DADDY! JAG ÅKER HEM SJÄLV!"

tydligen vet han fortfarande inte att sagan har tagit slut.
mamma har inte sagt något.
kanske bättre det, så han slipper oroa sig.
lilla söta pappa.
din självständiga dotter är tillbaka!

LET'S BE POSH.

nu blev rummet tomt på folk igen.
denna gången fylldes den upp av simona, hikari, gary och massimo. i väntan på hikari började vi efter en massa tvekande (av mig) kolla på "Jiddra inte med Zohan" som enligt mig är en sjuk film. humorn är väl ungefär lika låg som jag kan gå ner i limbo. (and i'm hella good)
då hade vi hunnit springa förbi domino's för att köpa med oss fyra pizzor och lite annat snacks.

skräpmaten hade jag och simona redan fixat tidigare från inget mindre än Mark & spencer. riktigt high quality junkies in other words. detta pga att vi gissade på att alla andra low price ställen (tesco, lidl, sainsburys etc) var stängt. söndag ju!
självklart visade det sig att ALLA dessa ställen plus några till var i full gång denna söndagskväll. shoot us.

Simona "let's be posh tonight and enjoy some quality stuff"
jag "everyone better chew on the stuff for at least 30 seconds before they swallow..."

så snålt lever man som fattig student. haha or not.
det jag mest reagerade på var att om vi tagit den summan vi lagt ut på M&S maten och inhandlat från sainsburys istället så skulle vi har trippel så mycket mat!

Hikari anlände till slut, killarna ville se klart på zohan filmen. sigh. så vi fick lida i ca en och en halv timma.
men sen blev det dags för TOTORO! nostalgiskt.
killarna whinade, led och somnade till slut. tråkmånsar. men vi tjejer hade kul :)

6½ timmar innan jag måste upp. FYFÄÄÄÄN!






gary's bad attempt to sit like Hikari.


 


READING WEEK? TELL ME BOUT IT.

efter att ha sett några avsnitt av den första säsongen av sex and the city kommer jag på varför jag aldrig varit ett fan av det. Dock måste jag erkänna att filmen blivit en av mina bästa kompisar. slutet gott, allting gott. älskar vi inte bara filmer med lyckliga slut?

Simona kom som sagt förbi igår kväll, vi fortsatte på serien "fated to love you" återigen så har jag "råkat" se slutet av den serien, blir då inte lika kul att titta tillbaka när man ändå vet hur allting slutar. kanske därför satc avsnitten inte fångar mitt intresse lika mycket som once again, the fabulous movie.

ikväll kommer tjejerna över för ännu en movienight, denna gång ingen mindre än TOTORO! första gång jag såg filmen var nog...femton år sen? något sånt. idag, på snart 20 bast njuter jag lika mycket av denna film. schweet.
men först blir det en liten shoppingtur på stan med Simona, i jakt efter något appropriate for the halloween party. fortfarande noll koll på hur det blir på tisdag. MEN!

Onsdag morgon lyfter flyget från manchester kl 10.00, landar på arlanda vid 13.30 tiden. så mycket vet jag, and that's pretty much enough. ska bli skönt och vara tillbaka på hemmaplan. dock ser det ut som att planen att transformera the so called "reading week" till "the partying week" inte kommer att rulla. två essays ska in. en multiple choice test väntar. och femtioelva böcker/handouts skall läsas.

som det ser ut lär jag spendera större delen av dessa två veckor (nästan) på stadsbiblioteket. feel free to join!


TIME CHANGES YOU?

Kan inte slita mig ifrån sex and the city filmen. den får mig att må bra på något finurligt sätt. tredje gången jag tittar på filmen, och när den inte är på så är soundtracket på i högsta volym.
dock har jag aldrig sett ett enda avsnitt av SATC serien. får väl införskaffa mig boxen.

dessutom har jag börjat läsa böcker igen. bortsett från skolböcker det vill säga.
sista boken jag läste var nog harry potter, so yea, it's been a while. nu ligger jag i sängen, precis påbörjat boken "City girl" av Patricia Scanlan. sägs ha varit the number one bestseller. får väl se hur pass mycket det stämmer.

Halloween festen borta i Birmingham is coming up och har fortfarande inget att ha på mig. siktar nog på en svart klänning. ett säkert kort med andra ord. tråkigt men säkert.
vi blir upphämtade vid 20 tiden av bussen som tar oss till Bham. C kommer hit från Liverpool för att röja med oss. time for the swedes to hit the dancefloor!
6am är det planerat att vi ska vara tillbaka i Manch. lagom för mig att åka hem, grab the suitcase och sedan raka vägen till flygplatsen :D

fortsätter senare...simona tittade precis in.

MAT.

har precis lagat ihop en enkel lunch. eller förresten, så enkel är den inte då det tog 40mins. vilket innebär, mindre tid att äta och njuta. ska nämligen tillbaka till uni för två lektioner i fundamental management aka take-a-nap klassen. då klassen är så stor på flera hundra pers är det lätt att slumra till lite då och då, speciellt då ingen märker ändå. (förutom raden bakom mig som sitter och flinar, they better get used to it då min första lektion på fredagar är kl10)

efter en massa om och men åkte jag iväg till första lektionen ändå. måste medge att det var för att polaren hade bemödat sig med att ringa och väcka mig imorse.

ikväll blir det en slappkväll med film och junks. OCH sova tidigt. (ta detta med en nypa salt)

näj, tio minuter kvar tills jag måste rusa. maten är fortfarande bara halvuppäten. time to speed up!

SATC.



movie of the day.

HARD ROCK CAFÉ/BIRDCAGE.

skippade tvätten ändå.
really cant be bothered. helt sjukt trött och det faktum att jag är rätt fattig på mynt just nu gör ju inte saken enklare. next time.

istället åt jag middag med Jess, återigen var maten inget att skryta om. så vi låter det vara.
istället bjuder jag på några bilder från gårdagen.





dede - gammal klasskamrat back in the chinese school. det var tider det.



birthday kid.





sirloin steak. god men svår att bli mätt på.





hela gänget.

BIRTHDAY CELEBRATION.

två ord LÅNG NATT.
födelsedagsmiddag för Dixon på Hard Rock café för att sedan gå vidare till the birdcage. stället var smockat med folk, inget att hurra för alls då man mestadels gick runt och armbågade med och armbågades av människor. drog tidigare för att komma på att jag har inte har mina nycklar på mig.

dessa nycklar befann sig i min jacka, som scarlett skulle ta hand om. superb.
däckade hos en kompis som hade lektion imorse, förflyttades till en annan kompis då jag är en aning sällskapssjuk just nu. ända tills nu!

för fem minuter sen kom gary som hade åkt till stan för att hämta min jacka tillbaka hit med jackan och dess innehåll. FINALLY! home sweet home! (trodde aldrig jag skulle säga så om mitt rum här)

jess låg och sov hela eftermiddagen så själv satt jag och tittade på "sex and the city" the movie samtidigt som jag åt upp resten av hennes mars-bars.

nu ska vi tre tvätta lite kläder. (enda vettiga jag gjort idag)

ATTANS.

mobilen har börjat strejka.
swedbank låter mig inte ta ut mer pengar denna vecka.
lärarna överröser en med uppsatser och annat blaj.

someone please do something!

KOIZORA.

let me introduce to u all, true love.



http://www.mysoju.com/koizora/

"if it's that painful to break up, i'll never fall in love again."


GIRLS NIGHT IN.

just finished the very uh-mazin dinner with Hikari and Simona with me in charge of the chinese food, hikari the japanese and simona the sushis!
lots of food, lots of girltalk and LOTS of stomaches from laughing nonstop.
thank you both for a fantabulous evening!



NERDY ME.

right now, i can barely keep my eyes open.
today has been a whole day studyday (thought the detention party ended this morning?!). just finished the business h/w for the tutorial tomorrow morning, of course, with some assistance from mr zhuliver haha. creds creds.

so my lil weekend has passed, four lectures awaits me tomorrow (friday) and then, hellow big weekend!
though...this week, hello weekend equals hello homeworks. got a shitload of chinese homeworks to finish, one of them is all bout writin an essay. buuuh....

i might as well mention last nite's detention party was fabulous. picked up alex from weston hall before we headed towards revolution. the place was allright, quite big so it was more than surprisin they had a closet smaller than a freakin phone booth! so the cloakroom was full by the time we arrived. Gary insisted of holding our jackets for us, silly guy haha. but we ended up squeezin in our jackets behind the speaker. and voíla!

1. no queue to get our jackets.
2. free!


met quite a lot of ppl. some i knew before, some i just got to know, and some i rather not knowing :/
naw, we had a blast. me and my girls.

next party: RELISH on tuesday.


DETENTION'S OVER.



shoppingoutfit.



back to school outfit.



posing in the toilet at weston hall.



Gary and the three swedes!



me and my babes.


VTOWN IS GIVIN US ALL DETENTION TONITE!

gettin ready for tonights "back to school party" at revolution.
after a long shoppingday with Hikari and Scarlett, all i got was stockings (u can never have too many right) and a tie. a freakin tie! even tho Gary promised to let me borrow his rugby tie, i ended up buyin a tie on my own. a red one. perfect for tonights outfit. (pics comin up later)

after shopping i literally walked thru the whole city with mr President who was sellin the last tickets for tonite's parteeeey!
u bet it'll be a smokin hawt one so folks, imma continue panickin bout wat to do with my hair before meetin up with Jess and Gary and company. so long. and stay tuned for pictures :)



DESCRIBING MY MOOD TO A 100%.

I just can't believe your gone,
Still waiting for morning to come
Wanna see if the sun will rise
Even without you by my side
When we had so much in store
Tell me what is it I'm reaching for
When we're through building memories
I'll hold yesterday in my heart, in my heart

[Chorus]
They can take tomorrow and the plans we made,
They can take the music that we'll never play
All the broken dreams, take everything,
Just take it away
But they can never have yesterday
They can take the future that we'll never know
They can take the places that we said we would go
All the broken dreams take everything
Just take it away
But they can never have yesterday

You always used to say I should be
Thankful for every day
Heaven knows what the future holds
Or at least how the story goes
(But I never believed unter believed 'til now)
I know I'll see you again I'm sure
No it's not selfish to ask for more
One more night one more day
One more smile on your face
But they can't take yesterday

[Chorus]

I thought our days would last for ever
(But it wasn't our destiny)
'Cause in my mind we had so much time
But I was so wrong
Now I can believe that I can still find the
Strength in the moments we made
I'm looking back on yesterday

[Chorus]

All the broken dreams take everything
But they can never have yesterday.


[Leona Lewis]

but yea, life moves on.
i realized time won't stop and wait for me to catch up just because i'm drowned in my tears.
time keeps passing and today i can proudly say that the only thing i treasure except my family and friends is time.
time is something worth more than any money in the world.
our time is limited and should be used in the most effective way possible.
being left on my own has made me stronger,
it made me grow up and,
it made me realize: the only one you can truly count on is yourself.
therefore,
life moves on.
with or without him by my side.

let's welcome back the old Victoria.

VECKANS LÄNGSTA DAG.

tisdagar, don't we all hate them?
dagens schema var späckad från 9-18. inget att hurra för. överlevde som synes.
DOCK blir det inge festande ikväll. skippar evil chinese party då jag nuförtiden prioriterar sömn.
men imorn, då blir det röj as a schoolgirl. hur expired är inte det? anywho...

got woken up by this weird phonecall...

*ring ring*

- wei...?
- ... hi hi hi...*giggle* *giggle*
- ...hello?
- wakey wakey!

- ...? zhen me shi ni?! (how come its u?)
- qi chuang le la! (get up now)
- ooh....
- hao la, wo yao qu shang ke le. (allright, imma head to school now)
- ooh...

thanks for disturbin me in my dreams! haha jk. creds to mr Zhuliver all the way from Germany who made me NOT bein late for class this morning.
i guess i've officially gotten back my personal wakey wakey. haha.

DAGENS DILEMMA.

Sitter och funderar på om jag ska anmäla mig till LEAP-programmet ändå...(språkkurser här på uni.)
än så länge har jag ju både onsdagar OCH torsdagar fria från lektioner och vill helst bevara det på det sättet.
dock är det rent utav omöjligt att klämma in fler lektioner under de resterande dagarna då de mer eller mindre är proppfulla. ta tisdag till exempel, då går jag från 9-18. how crazy is that. gör man inte vad som helst för att få ha kvar sina två lediga extradagar?

och sedan till den stora frågan, vilket språk?

jag bör ju egentligen fortsätta med spanskan då jag redan råpluggat det i sju år.
men vill ju så gärna ta tag i japanskan igen.
sen så låter ju franska bara så jävla grymt.

sen att jag vill kunna koreanska, tyska, arabiska och kantonesiska gör ju inte valet enklare på något sätt.

siktar inte på att bli lika ball som Cardinal Giuseppe Mezzofanti som var huvudbibliotekarien i vatikanstaten och behärskade 10 språk vid 12årsåldern, och totalt 40 språk innan han dog men nära inpå. okej, inte ens nära. men 10 språk minst ska det väl gå?

wish me luck folks.


MAT, MAT, OCH ÅTER MAT.




skräpmats-hyllan är åter påfylld.
tog en tripp förbi sainsburys efter kinesiskan då jag hade en giant håltimma på tre timmar.
planen var att småshoppa lite. gissa hur det slutade. står där med tre fulla kassar, ångrar mig som fan. vill bara sätta mig ner och tjura. men nej, jag måste släpa hem femton ton med stuff. vägen hem känns som flera mil. armarna strejkar ca 5 gånger/minut. but i have to do it! tre kassar fullt med käk. who could possibly abandon these babies?

väl hemma är jag mer än stolt över mig själv. med inte längre så proportionella armar börjar jag fylla min hylla i kylskåpet, frysskåpet OCH the very known, junkie-shelf. så nu är jag återigen laddad and all set inför flera nätters pluggande.
just bring it on baby!

mötte melanie för att tillsammans ta oss till microeconomics klassen somm för övrigt varade i femhundra år. vår räddning blev brandlarmet som gick. DOCK endast 30 minuter innan lektionens slut.

- BIIIP BIIP BIIIP BIIIP BIIP....(det slutar pipa)
- aaaaw....
- ......BIIIP BIIIP BIIIP ~
- YES!

så diskreta är eleverna här. we just looooove school! ...not.

mer update later. dags att plugga lite nu.



tröja - JECCI FIVE (kina)
Halsduk - H&M
Jeans - G Star
Skor - Converse
väska - Björn borg
pärlörhängen - Accessorize


PEOPLE WHO KNOW ME WON'T GET SURPRISED BY THE FOLLOWING PICS.

i keep saying i don't get enough of food here.
but the pictures says otherwise.
i guess i eat less meals/day BUT bigger portions/meal.
fair enough.
 
before.



After.


TIME WILL HEAL IT ALL?

sitter här bland mina böcker. lovade mig själv att grovplugga hela dagen, vilket jag gjort (i alla fall halva)
tog en paus nu för att rota igenom garderboben så nu är outfiten för "back to school party" på onsdag avklarad. ska se om jag kan ragga till mig en slips and then voila!
sen är det dags att börja stressa inför halloween festen borta i Birmingham den 28e okt. tanken är att vi manchester studenter ska klä ut oss similarily så att vi lättare kan spot each other on the dancefloor, får se vad de kommer på. ett av förslagen hörde jag var: evil disney characters. oh gosh. hur skall detta gå? jag älskar allt som har med disney att göra. vill helst inte avsluta denna fest med att ha mardrömma om dessa figurer som följt mig sen barnsben.

detta innebär även att jag vid ankomsten till sverige kommer att vara helt exhausted/se ut som ett riktigt monster med mina påsar under ögonen släpandes på marken. men det får jag ta.
what can i say, we're young får passa på nu medans man fortfarande kan transportera runt sig själv utan rullatorn.

 
                      14th of oct                                               15th of oct                        


28th of oct.
Bham's biggest oriental party!


I DID IT.

now i can officially say that: I've been freakin studying my non-existant ass off. yes i have.
after finishin watchin the movie "wanted" with Angelina Jolie i started browsing through the "fundamentals of management" book. continued with some chinese studies and ended up studying Japanese.

it's bout 04.30 now and the only feeling i have right now is starvation. i'm literally starving but can't be bothered to go all the way to the kitchen to please my stomach. i just realized, i'm runnin outta junkfood so prolly i'll be headin to sainsbury's tomorrow again to fill up my junkfood-shelf.

tomorrow will be another study day. and this time, no mercy. still need to finish some chineses h/w as well as reading the second chapter in the China history book. have i ever mentioned, i hate history. if not, here you go: I HATE HISTORY.
the kazillions of names, dates and locations are literally messing up everything that's inside my head. i get confused as soon as i open the book. i already put a lot of effort memorizing everything that has happened in my life, all the good times and bad times, my own history in other words. i've got no spare time whatsoever to memorize other people's history.

o well, guess i'll just have to deal with it.
nitey folks.


SOCIALIZING WITH OLD PALS.

went to town to do some shopping with Scarlett and Bowie today. finally got my umbrella. can smell the bad weather in the comin days. sigh.

After that B called so went to have some steak for dinner. damn it's been a while. last time must've been Jensens back in sweden. and i still got my free steak-coupons that has to be used asap! it was nice to have sum chitchatting in swedish for once. basically we were comparing the swedish and british lifestyle. i miss sweden. he doesnt. fair enough.

also got to talk to O who's back in Germany now. WELCOME BACK ZHULIVER! since my skills in german´s pretty non-existant the "conversation" with his niece and nephew consisted of lots of wavings. bodylanguage in other words.

what can i say, my life is continuing it's journey. not yet back on track but im working on it.
i guess you become stronger when you're left on ur own.
and now, back to my studies.





OM ALLA ANDRA KAN, SÅ KAN JAG?

stämmer inte alltid.
har märkt en sak sen jag kom hit till redneck landet. mer specifikt till universitetet.
jag är inte ensam om att ha ett pågående ha haft ett långdistansförhållande. varannan människa jag pratat med genomlider just nu ett distansförhållande själva.

manchester - kina
manchester - afrika
manchester - frankrike
manchester - USA.
manchester - singapore.
manchester - hong kong.

det sistnämnda fick jag reda på igår. en ubertrevlig tjej i min kinesiska vars fästman är kvar i Hong kong i väntan på att hon ska åka hem efter att ha avklarat sin utbildning.
jag frågar henne om hon inte har det svårt. hon svarar:

"ja, jag saknar honom mycket. men vi försöker prata med varandra så mycket som möjligt när vi har tid, annars försöker vi leva våra egna självständiga liv nu och se fram emot julen då han kommer hit. om inte vårt förhållande ens kan klara av ett års distans, hur ska vi kunna gifta oss? "

jag antar att vissa människor bara är mer determined than others. hon var i alla fall, eller skulle i alla fall ha varit en stor inspirationskälla om jag varit i liknande sits själv.
för att inte nämna de resterande som just nu i detta tillfälle krigar med att få sitt förhållande att funka. krigar för att bevisa hur stark deras kärlek verkligen är.
det enda jag kan säga när jag pratar med dessa starka människor är: "i know how it feels" men mer har jag inte rätten till att kläcka ur mig. har inga direkta råd att ge då jag själv inte kunde genomföra dessa. vad kan man säga, lättare sagt än gjort.

just want to from the bottom of my heart wish everyone with a longdistance relationship the very best, i truly hope that you all can make it til the end, look forward to every moment you get together with your significant other and most important thing that we failed to do: trust each other.

"Don't measure the distance, measure the love"



"Missing someone gets easier everyday because even though you are one day further from the last time you saw them, you are one day closer to the next time you will"

even though this doesn't apply for me anymore i thought i'd share it with you all hoping it will make you stronger!

LONG DAY AT UNI.

got up this morning at 8. rushed to uni just in time to find out that the tutorials don't start til next week. pissed?

hell yea i was. waking up in the morning has and never will be a part of my daily life. at least not part of the daily life things i actually enjoy.

thank god i have parents waking me up every monday and tuesday by calling me all the way from sweden.

really need to get that alarm clock. but seriously, buying an alarm clock is like buying an umbrella... you buy it just cause ure expecting rain. can you be more optimistic please? been trying to postpone those purchases as much as i can since i do have more important stuff to buy. and i'm not talking bout books.
conclusion: i need to get an alarm clock AND an umbrella. (i live in UK goddammit)

so i went to the language department to sort out some things and to await the next class which was chinese. post grad chinese is piece of cake when it comes to the speaking part, the rest... someone please kill me.
but in fact, today's lesson went brilliant. feeling more confident. (cough...cough...)
by the end of that class my stomach was already havin a world war on its own so i bounced to the restaurant/cafeteria in the business department with Lucy and May. three pounds for a relatively edible lunch. score!

another class started at 15, fundamentals of management.
the first thing i hear is: bla bla bla... multiple choice test... bla bla bla... attend bla bla bla session for briefing bout the things that will be in the test... IT'S CUMPOLSARY! so DON'T arrange any travellings during that day...
how fantabulous is that. by that time, my non-existant ass will be back in sweden. it's so funny how he added the "dont arrange travellings"-sentence. what to do? be extra friendly with someone and then steal their notes. yes, that's the plan.

actually made an effort to study some this evening, ended up watching the taiwanese version of Hana Kimi. yes, that's just how it works. study + internet = error. (btw, this is just bout how far my math skills goes...)



very similar to yesterday's outfit. what can i say, damn stupid regulations allowing you to bring no more than 20kg!
(and yes, i'll try to remember to close the door behind me next time...)

STORT HÅL I PLÅNBOKEN.

måste återigen berömma mig själv för att ännu en gång lagat middag åt folket.
folket i denna mening bestod av Jessica och Gary. med bra co operation lagade vi en härlig middag som vi njöt till serien "fated to love you" (ming zhong zhu ding wo ai ni) som man för övrigt sett a kazillion times, varje gång lika bra.
Även Simona kom förbi för att avnjuta denna underbara middag.
För att inte slösa bort ännu en gratis middag (bor i catered hall) så sprang jag och Jess snabbt ner till matsalen innan vi skulle möta Gary, planen var att vi skulle småäta lite för att dämpa på hungern. självklart slutade med att vi satt där med en varsin tallrik med mat á la mount everest. vi hade ju lovat Gary att laga middag tillsammans ikväll men kunde verkligen inte låta mina ögon plågas av att se men inte röra äppelkakan som var dagens efterrätt. så med fulla magar rullade vi iväg till sainsbury's för att inhandla kvällens middag.

för övrigt blev det lite shopping idag. i bokhandeln. how depressive is that?
TRE böcker för nästan 100pund. give me a break. det är ju föfasiken en biljett hem! eller ett par nya skor, en ny väska, eller 10 buffé middagar! men nej, dessa hundra pund går till skolböcker.

för att trösta mig själv inhandlade jag även en halsduk inne på H&M. gissa om jag kände mig hemma inne i butiken. gick runt inne i butiken som om jag ägde hela stället.

hursomhaver, bjussar på några bilder från idag.



grillade kycklingvingar som eftersnacks åt oss. riktigt lyckat måste jag säga.





äta fint? hur gör man det?



Gary gamar i sig sjögräs soppan.



Jessica helt inne i serien.



måste säga att jag blivit som en mamma som varje dag matar mina småbarn som aldrig lagat mer än nudlar och stekt ägg.



såhär såg jag ut idag.

jacka - en butik i gamla stan.
Oversize halsduk - Gina tricot.
kofta - Gina tricot.
Bälte - framgrävt ur mammas garderob.
knästrumpor - Primark á la 1 pound.
Boots - SixtySeven.
Väska - Guess.

ONE MORE THING:
dagens music obsession - http://www.youtube.com/watch?v=KlWI3FqhzgY

I GUESS IT'S IN MY GENES. HAHA.

återigen ligger jag här, nerbäddad i sängen med inga planer som helst att stiga upp.
humöret som borde ligga på topp är surt nog fortfarande nere på botten.
har fått mig ett gott snack med vännerna hemma i sverige, kärlek till dem! det är under sådana dagar i livet man märker vilka som är ens riktiga kompisar. tack.

klockan närmar sig lunchdax och då jag ännu en gång missade den uberhärliga frukosten (err...) så känner jag att jag bör stiga upp, förflytta mig till köket och trolla fram något ätbart.
tro det eller ej, mina cooking skills har dag efter dag utvecklats någorlunda. dock är det fortfarande lika tråkigt att för det första laga själv och sedan äta ensam också. detta får mig återigen att sakna den gamla goa tiden. well well, dessa dagar är förbi och därför ska jag laga något EXTRA gott idag. till bara mig!

så hörs senare folks.



nudlar som jag åt för några dagar sen. med lite allt möjligt i.

pak choi
champinjoner
ägg
"dou ya"
dock inge kött. buhu.



Xi fan! (porridge) i brist på riskokare fick jag nöja mig med detta då jag suger på att koka ris i kastrull. lyckades bränna grannens kastrull sista gången som även var första gången haha.

nä, nu blev jag hungrig på riktigt.
over and out.


TURNING POINT.

livet är som säkert många av er redan listat ut, inte enkel.
förutom att ingen kommer undan levande så utsätts vi för diverse upp och nedgångar när vi minst anar det.
det gäller att kunna ta sig ur dessa på ett så effektivt sätt som möjligt. dock är jag inte alltid så effektiv som jag hoppats att jag kunde vara. så medans vi lever livet så leker livet med oss. superb.

snart har det gått tre veckor sen jag anlände till mitt nya "hemland" har alltid tyckt att jag varit en relativt självständig och stark person. men först nu märker jag att livet i sverige var mer än enkelt. att bo hemma hos föräldrarna, vara omringad av nära och kära, förstå sig på den kollektiva trafiken osv.
först nu, när jag verkligen står på egna ben märker jag hur jag under en väldigt kort period mognat till betydligt mer än vad jag gjorde under flera år i Sverige.

har nog tagit mig igenom de flesta tillstånd dessa veckor. den stressigaste perioden i mitt liv, den jobbigaste perioden i mitt liv och den mest ensamma perioden i mitt 20åriga liv. att ha så många vänner omkring dig men ändå känna dig ensam, how is that possible? kanske för att den viktigaste av de alla försvunnit?
antar att det nu gäller för mig att ta mig igenom resten av resan, dvs den roligaste perioden i mitt liv, den mest lärorika perioden i mitt och den absolut bästa perioden i mitt 20åriga liv.

så vänner och bekanta, häng med på en oförglömlig resa!

SOVA I TUSEN ÅR?

vaknade precis. hade en ovanlig känsla varje gång jag vaknade till.
känslan av att aldrig mer vilja vakna igen. försökte somna om minst tre gånger,
drömde olika drömmar alla tre gånger.
med besvikelse vaknade jag upp sista gången utan att kunna somna om igen, tack vare brandlarmet. suck.
så nu sitter jag här ovetandes om vad som kommer att hända härnäst. plugga? fixa något att äta? eller bara falla tillbaka till sängen och kopplas bort från allmänheten. kopplas bort från alla tankar och funderingar som tär på den lilla nypa energi jag har kvar i kroppen.

vem skulle ana att jag skulle sitta hemma på en skolfri dag? would not happen in a million years back in sweden.
men nu händer det. och har inga som helst tankar på att gå ut. känner hur den negativa energin i mig sakta men säkert expanderar. detta är inte vad jag har hört om studentlivet! university life is supposed to be the best four years in your life!

vad är det jag gör fel?

NO LECTURES.

med ett tomt schema ligger jag här i sängen.
var nere och åt frukost med Jessica för andra gången under mina snart tre veckor här. smakade fortfarande pyton.
typical english breakfast är och kommer nog aldrig bli någonting för mig.

böckerna och diverse handouts ligger där i en hög i väntan att bli lästa. dock kan de glömma att bli lästa av mig, i alla fall idag. har varken lust eller ork.

antar att jag får börja njuta av studentlivet nu när jag står på mina egna ben. aldrig försent right.
men först,
a nap.


loneliness makes you stronger.

I TAKE THE CHALLENGE.

efter en lång diskussion med mamma igår kväll hade jag äntligen bestämt mig för att bya kinesiska klass, till klassen under mig. snäppet enklare med andra ord.
jag kommer till lektionen, klagar och whinar om hur svårt det där i hopp om att läraren ska låta mig byta klass. vad säger hon?

"bu ke yi, ni bu ke yi huan ban", ni jiu zai zhe yi ban." translation: "nej, du får inte. du stannar i denna klass"

fick läsa en text och enligt henne var jag placerad i rätt klass så hon såg ingen som helst anledning till att jag ska byta till en enklare. för enkelt för mig tyckte hon. men herrejösses! det är andra veckan och jag kan knappt andas under hennes lektioner. this will be a long term.

verkar som om läraren tro på mig mer än vad jag gör. hur kommer det sig. gosh.

oh shoot, lecture in half an hour. ska möta Gary nere i "the village" och bege oss snabbt som ögat till skolan.
ciao folks.

POST GRADS.

att läsa kinesiska med post grads studenter dödar en inte sakta men snabbt och säkert.
med en hastighet på 220km/h kör läraren sönder oss. no mercy.
antar att det är det man får ta om man ska läsa kinesiska på en sk. högre nivå. but hey, let's not exaggerate huh.

började dagen med kinesiska, sedan snabbt hem för att laga en lätt lunch. att sitta och äta själv är hur jävla piss som helst. visst får man all mat för sig själv men no one to share the happy moment with.
ja, för mig är alla måltider the shit!

skyndade mig snabbt tillbaka till uni för lecture in economics och sedan transferable management. tjejerna next to me slumrade till lite då och då. det roliga var att en av tjejerna som har vanan att ta med sig inspelningsmackapären satt och spelade in hela lektionen. lägger 100 spänn på att 60% av bandet består av snark snark snark.

sitter nu och grovläser boken "The cambridge illustrated history of china" av Patricia Buckley Ebrey. 30 jäkla sidor skall läsas till imorgon. kinesiska läxan har jag skjutit åt sidan helt och hållet. tar itu med den senare. (not)
samtidigt som jag läser kinas historia så skype-ar jag med pappa som för övrigt sitter och kollar på nyheterna samt lyssnar på musik. störande? NOT AT ALL. känns som att jag sitter hemma. i alla fall tills jag lyfter huvudet och med all besvikelse i världen kommer på att all hemma-känsla kommer ifrån en liten skärm på datorn. snyft.

men snart, snart så kommer jag hem igen! countdown - 22 dagar!


THEY SURVIVED.

after eatin my cookings. phew.
blev en lång natt igår.
kvällen spenderades på restaurant Ocean i China town där Zizi's födelsedag firades med karaokee.
gissa om jag saknade sverige? neko? och mina ktv buddies. u know who u are.
vissa låtar var känsligare än andra så 50% av kvällen spenderades utanför rummet då trycket blev för mycket.

blev väckt av mamma imorse som ringde to check up on me.
senare kom Simona förbi för att cheer me up. sweetie där.
vi drog till chinatown för att storhandla (mest från min sida) och sedan stannade vi förbi sainsburys för resten av ingredienserna till lunch/middagen som JAG skulle laga. lovade tjejerna att jag skulle stå för maten idag så...

hells yea för the invention of the rice cooker!

sitter på rummet nu. simona ligger på golvet och grovpluggar japanska. jag borde göra detsamma med min kinesiska och business men icke. allright, i better get starting. shitloads of things to do.







glömde ta en "efter"-bild men ALLT, i swear ALLT var slut. mwaha.

THE END.

Once again it happens.

The only difference this time is that i know it's the last time it happens.

we broke up.

I let him do it.

We both fought until the very end. I know he tried very hard to make it work. So did i. but I guess he got tired of the distance. I don't even know where to start.

I have been crying the past three hours, I talked to mom which made me feel better. Deep in my heart I do feel released because I know this was the right thing to do. We both knew that breaking up was the best solution. Living in two different countries is not easy, especially when you are so in love with each other like we were. I truly loved him from the bottom of my heart. I knew I could not hurt him so I held all my feelings and thoughts in to let him break up with me. I don't think I could stand breaking up with him and seeing him get hurt.

He used to believe in us, he used to do everything to make things work but now he got tired. I cant blame him and I don't hate him for that.


Yesterday I booked the tickets back home, I called him to tell him that but I could tell he wasn't very happy or excited about it. Now I know why. Because we wont get to see each other anyways. Going home doesn't make me excited either anymore, I do miss mom, dad and max but I really did look forward to see him again. To hug him, kiss him and to hold his hand. None of that is awaiting me anymore.


He said that I chose my way to continue my life and so shall he so he chooses to set me free. He needs a break. I hope he understands that this is not a break we are on. I don't want to get through this pain again so I will force myself to forget about him, to not think about him and to never mention him again. But I know deep in my heart I wont be able to do that. He will always be a part of me. No matter what. Even the day I get married I think I will think about him. How he used to make me happy, make me laugh and make me the happiest girl on earth.


I don't know whether or not I will believe in such thing as love again but I know I will be happy for him when he finds someone who can make him happy. The happiest guy on earth. I wish him all happiness and can't wait until the day we can face each other again being the best friends. Though I don't know when that day will be. I truly hope that day even takes place in my future.


My heart is in pieces right now, he was the one who gave me strength, he gave me the courage to get involved emotionally with a guy and now he lets me down. The first and only guy I have really loved has given up on me. I guess everything has its first time, now I can officially say that I have been dumped for the first time.


My dream destroyed my relationship, my first real love and my everything. Two weeks has not even passed and we are finished, who would believe that we would be able to survive 4 years?

Love is not easy, I knew from the very beginning that it wasn't. But loving someone is like gambling. You put everything you have and in the end, either you win or you loose. I lost. We lost. At the same time I won many unforgettable memories, new experiences but most important, a new friend. A Best friend.


Not seeing each other doesn't mean you cannot be best friends. I think we will be that kind of best friends. Best friends that keep each others deep in their hearts.


When I think back on all the times we spent together I cant keep my tears from running down my cheeks. I guess the past is the only place I cannot visit.

A few days ago I put up pictures on my walls just to get the feeling of being home but now everything seems so unfamiliar to me. Everything seems so foreign and I know I don't have the right to have the pictures up on my wall anymore but those are really the only things that makes me laugh when I'm alone in my room. The only things that gives me the feelings that I'm home. I think I might keep the pictures up for a while until I am strong enough to be in the room without them. That day will arrive I am sure, just need some time.


Getting together on the third and breaking up for the last time on the third, I guess this was meant to be. And I guess three is not and will never be a magic number anymore.

I just wanna thank him for the 16 months we have been together. I don't and will never regret it. Those months are a part of me and will always be. Those months were the happiest months in my life. Now, I wish him all happiness in life and concerning me, I will take good care of myself. So don't worry about me folks.


The happy and strong Victoria will be back on the 29th of October so make sure you are all ready to shake it!


NEW HONG KONG.

då jag inte hade några lektioner idag (läs:igår) heller så vaknade jag inte förräns vid lunchtid.
(skyller på bibi som jag snackade i telefon med till 3)
gick upp för att laga lite enkel mat för att sedan krypa tillbaka till sängen.
vid fyra tiden tittar Jessica in (en nyfunnen vän som bor på våningen ovanför) vi hade planerat att åka till middagen som ordnades av the chinese society tillsammans. middagen tog plats på Restaurang New Hong Kong. helt okej mat. allt som har att göra med ris gör mig glad på sistone. nu märker jag hur jävla kines jag egentligen är.

på restaurangen mötte jag tjejerna. middagen och karaoken påminde om de gamla dagarna på NEKO med gänget. SAKNAD! många låtar som sjöngs sjunger jag ju alltid med mina nära och kära. kändes tomt och saknaden blev bara större och större. (i tend to sound very dramatic i know)

sen vart det efterfest på weston hall (city campus) där i deras relativt stora common room hade de allt från biljardbord till discolampor. high tech. socialiserade ännu mer med folket där, scrolla ner för bilder från ikväll.

tro det eller ej, ska innan läggdags plugga. im shit tired men har lektion imorn och har inte läst ett piss. so wish me luck folks.



yellow party.



scarlett, jag och Jessica.



not so yellow anymore huh...



u tend to look like this when u go to uni of manchester.

thats about it, the rest of the pics will be uploaded on facebook.

goodnight.

HOME SWEET HOME!

readin week is coming up. hells yea!
sitter just nu och vänder upp och ner på hela nätet efter det billigaste (obs direktflyg endast) tillbaka till sverige.
som det ser ut nu...

SEE YOU ALL AT THE END OF THIS MONTH!

kan seriöst inte bärga mig, livet här är nytt och det rullar på men tro det eller ej,
saknar till och med min brorsa! and that's bad.

so gimme a call in the beginning of november so we can all hook up!

EXTREME "HOME" MAKEOVER.


BEFORE.



AFTER.



BEFORE.



AFTER.



BEFORE.



AFTER.



still not like home, men bättre än innan.
borta bra men hemma bäst.

LACK OF UPDATE.

sorry bout that.
har haft megamycket att göra på sistone.
lektionerna har satts igång, min första lektion med post grads gick helt okej. vi är 4 i klassen. how funny is that.
hade movienight hos mig med tjejerna i söndags, filmer som sågs var bland annat "200 pounds beauty" och någon random japansk/koreansk film. fattade ingenting så somnade under filmen.
vi hade laddat upp med extra mycket junkfood så att vi skulle klara oss hela natten.

igår var det en annan freshers grej. eller snarare asian party at M-2 inne i stan.
dresscode: trafficlight. oh my goodness. wearing green is being desperate (single) wearing red means: dont talk to me (taken) and wearing yellow equals maybe. i went for black in lack of havin red dresses. istället laddade jag upp med röda accessories. (bibi see i'm being guai) haha.

today i'm basically free, no lectures but a tour in John Rylands library at three. and then probably some shopping.






RSS 2.0