RÄTT SKA VARA RÄTT.

efter min enda lektion imorse åkte jag till stan för att handla in ingredienser till mina matlådor som jag så ambitiöst börjat förbereda. förra veckan hade jag lådor á la pasta med köttfärssås och grillad lax med potatis och i veckan står återigen laxen på menyn för jag har sådan craving för just lax (gargh, miss the old sashimi days...) och korv stroganoff.

solen lyser helt underbart här även idag och hade helst befunnit mig utomhus men om ca en timma kommer en herre från the city council. har nämligen haft lite tjafs med fastighetsägaren som är helt unlogically wacko. vårt ena badrum har inte fungerat sen vi flyttat in och ändå tvingas vi betala fullt pris på ca 8000kr/månad. ingen kompensation whatsoever ges och fast jag försökt banka i lite vett i människan och dragit exempel som "du betalar väl inte för tre rätter på en restaurang när du bara får två?" så är det enda de säger "it's not our responsibility" ehrm, okej? men skriv för fan inte en annons där det står att allt är halelujah-bra utan lägg gärna till "ps. one of the bathrooms is not friggin working BUT you gotta pay for it anyways, so now take it or leave it" id sure as hell leave it men ja, jag har betalat och då ska jag fan ha ALLT som det står ingick i lägenheten.

allright, nu ska vi inte hänga läpp. hoppas the council har något sätt att sätta dessa oansvariga människor på plats.

nu blir det plugg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0