EASILY SATISFIED.


CELEBRATE GOOD TIMES COME OOOON!

planen var att sova hela dagen. den planen förstördes när jag fick ett samtal:

"hej, tänkte komma förbi och hälsa på.... actually, är utanför ditt hus nu..."

okej. då var det bara att slita sig ifrån sängen och springa ner för att släppa in V. hann igenom flera avsnitt av Lipstick Jungle innan vi hade en snabbmiddag med Jess nere i matsalen. sedan ville M äta middag så då var det bara att masa oss in till stan. Tai Wu of course. (noooo, not only because of the waitor...)

efteråt bänkade vi oss på Font Bar för att fira lite att tentaperioden är över. G kom förbi också. en italienare.
och nu blir det Lipstick Jungle all night long.


THIS IS LIFE.

after the exam i headed straight back home to powernap.
this so called powernap lasted for about 5 hours. got woken up by mom who called and i realized i had slept through the dinner in the hall AND the dinner with the girls was about to start in 5 minutes. damn it.
so without no choice whatsoever i bounced to the kitchen to figure out what to cook when the fridge is empty.
luckily, i found some chicken in the freezer and tadaaa:



and now, lipstick jungle.



 - is our NYC plan still on?
  - more than ever. i'm gonna find that dude with the 12 pack.
 - me too. and with 12 millions in his account.
- we could share em. 6 each.
 - if imma do the job i want 70%.
 - if he's got a 12 pack and is 25 I could also do the job thank you very much.
 - no way.
 - look, if you want to do the job i'd want 70%!
 - hahahaa.
- either or, you can't have both.


as you can see, my dear Jinn baby is a bit greedy. but no way imma let her get the whole share.

DONE DONE DONE!

just wrote my last exam.

chaos this morning when i couldn't find my student ID card (you are supposed to bring it to the exam)
so i literally turned my room upside down. just couldn't find it.
i call owain and he says "oh...you dont need it...."
damn it.

next mission, to find the examination place á la Renolds building. never heard.
after calling a few people i knew i had to get to BBC, but then?

"..then you take the bus 147, you'll see HSBC, then you'll turn right, then you'll see Natwest, and this is when you get off, walk across the street and turn right and there it is..."

say what?

so, i make my way to HSBC. by then i was already 3 minutes late.
TAXIIIII!

- hi, i wanna go to renolds building please...
- oh ok...well, it's not that far...
- ok, but i'm late for my exam so can you please take me there?
- sure love.

he was right. 30 seconds later i was there. mwaha. 2 pounds. and 4 minutes late.


MIN NÖRDIGA SIDA.

känns som om det här börjar bli en "hej-jag-är-en-nörd-som-bara-pluggar-blogg"
in fact, stämmer rätt bra in på mig just nu. hela januari har känts som en evighet. verkar aldrig ta slut.
men snart välkomnar vi februari månaden och då kan jag lova en hel del partypics. så håll ut.



30 minuter innan provet får jag höra att man får använda miniräknare på provet. självklart äger jag ingen sådan då jag försökt hålla mig så långt borta från matematik som möjligt. I sista minuten springer jag in i första bästa bokhandel och köper en rutten "hej-jag-är-lika-stor-som-en-telefonkatalog" - miniräknare för 3 pund.
at least it did save my bum. huvudräkning? me?



det här ser jag framför mig just nu. a major pile of handouts, historia bok OCH kaffe.

LÅNG NATT.

sista dagen nu!
ikväll blir det återigen en allnighter and then im done!
sista tentan i kinesisk historia äger rum imorgon bitti och nu är min utmaning att försöka proppa i mig en hel termins kurs på ynka några timmar.

igår kväll hann jag inte göra så mycket innan V ringde och ville ute och festa. självklart gick jag med på det. not. snacka om självmord att gå ut och festa två dagar innan en tenta. två timmar senare ringer han och har tråkigt. mwaha. därav han säger att han sitter på bussen på väg till min lya. damn it. jag som skulle plugga. oh well, inte så mycket med det.

där sitter vi och tittar på film (7 pounds) som vi inte fattar ett dugg utav då vi samtidigt satt och pratade, spelade kort och spelade guitar hero mot varandra på mobilen. allt detta pågick väl i ca 7 timmar innan han drog hem imorse vid åttatiden.

gick då och la mig och vaknade inte förräns A ringde nyss. där försvann halva dagen med andra ord.
snart blir det middag innan jag sätter igång med maratonläsandet.

CUZ I'M COOL LIKE THAT (OR RETARDED AS SOME MAY SAY...)

har vänt på dygnet helt och hållet.
klockan närmar sig halv elva här och jag känner att jag vilat klart för dagen och skall strax sätta igång med böckerna.
lär nog sitta hela natten för att sedan lägga mig när alla andra går upp.
folk tycker att jag är galen. i can't do anything but to agree with them.
dock måste jag säga att jag har mina argument till varför jag pluggar på natten istället för dagen som normala studenter gör:

- mobilen ringer inte (jo, jag är medveten om att jag kan stänga av den men känner mig så långt borta från civilisationen då)
- msn världen lugnar ner sig. (att vara "offline" funkar inte då mina peeps vet att jag sitter där bakom skärmen. och nu vet in också det.)
- man behöver inte avbryta pluggandet för att äta frukost, lunch och middag. (jag äter alltid alla dessa måltider och lite till så nej, att cut down on that kommer inte på fråga.) börjar man efter man har ätit middag så kan man köra på hela natten och överleva på junkfood. då tänker jag i alla fall inte "oj, klockan är 12. nu måste jag äta lunch" (för det gör jag på dagen, inga måltider skall missas inte!)
- alla nattmåltider på Tai Wu! (zizi och jag har spanat in ett offer där och vi är inte diskreta heller, tror han har känt av det så numera brukar han komma fram och prata när han serverar oss, schweet. haha)

- did you enjoy your meal?
- yea....too much....
- oh yea, i saw the pile of rice you had...
- ... oh... he he .... err... well i fnished it...
- yea i know!

.......

NEXT DESTINATION...

first trip of the year (except sweden-uk) is settled!
a birthday present from no other than mr Oliver.
in fact, he will benefit from it as well cause i'll be there celebrating his 82748734th birthday with him (yes, he's old)
so the 4th of march, i'm off to ..... GERMAAANYYYYYY!


2 DOWN. 1 MORE TO GO.

after another sleepless night, i better have nailed this one. (microeconomics)
the fact that i'm a total retard when it comes to math has never been unclear, the fact that microeconomics includes a shitloads of graphs, equations and calculations does not make life any easier for me whatsoever.
oh well, just 40%! come on!

i might add that i drank coffee for the second time this year.
2 exams, 2 allnighter, 2 cup of coffee.
still not a big fan of it. despite the three bags of sugar. no, i still prefer hot chocolate.

oh well, time to catch up with my beauty sleep before i'll start revising for chinese history exam i'll have in two days.
which means, another cup of coffee..,.damn it.

PANIK. YES MAM.

sitter fortfarande uppe och ugglar.
inte varit något vidare produktiv idag heller.
klockan närmar sig halv fyra här och jag sitter fortfarande och sneglar på kapitel 4/11.
tentan äger rum om några timmar och jag är inte nära ordet "föreberedd" någonstans.









take me baaaaack!!!

MIDDAG FÖR 10 PERS?

biblioteksbesök idag igen.
inget produktivt hände dock.

- fick min iphone pimpad.
- fick i mig en donken måltid som M kom med.
- spelade guitar hero på mobilen i ca 2 timmar. (SÅ JÄÄÄÄÄVLA KUL!)
- läste 3 sidor.

efter besöket blev det en tripp till affären för att inhandla lite mat. inte gjort det sen jag kommit tillbaka hit.
M ville ha middagssällskap, så desperat att han till och med erbjöd sig att laga maten. wow. mästerkocken från italien ska nu visa vad han går för. självklart blev det italiensk pasta.

varken han eller jag ville diska så vi försökte använda oss utav så lite saker som möjligt. vilket resulterade i detta:






we realized we ate for 10 people but yea...

I WANT MY MONEY BACK!

let's do some easy math here.
i paid, 50 quids for my microeconomics book from Blackwell. (so no it's not a cheap copy from china)

i want:

20 quids back for NOT having chapter 2 in my book but instead two chapter 3s.
20 quids back for actually making me read chapter 3 twice! (i was half watching top model...finaleeee!) and i won't accept a "suit urself for not realizing the fact that you're reading the same shit over and over again..." uh uh.

and finally,

another 20 quids for jumping from page 46-63. come on? what is going on?

i'll tell you what's going on. 20 + 20 + 20 = 60. meaning i actually made a profit buying that silly book! woooo!

i know i shouldnt really be whining about this, especially not to my tutor who'd be like "sooooo....you JUST noticed that?"
(this whole shit is about chapter 2-3, we finished chapter 11 by the end of last term...)


ok, imma shut up now.
(but tomorrow imma get my money back!)




MINA SVENSKA VANOR.

sitter återigen på biblioteket. (inget surprising by now huh)
började dagen med köttbullar och potatismos. ingen felix ketchup tyvärr. istället någon brittisk version.
och sitter nu samtidigt som jag läser i min economics bok by John Sloman och lyssnar på...

LUGNA FAVORITER! (webbradion)

plötsligt slog tanken mig, fan vad svenskt jag beter mig.


update:

ser ut som att mitt svenska beteende håller i sig,
tar nu en paus från lugna favoriter och tittar istället på...LET'S DANCE!

den där Laila, är hon skön eller vad?

WHAT A NICE SURPRISE!

back from my first exam.
can't really say how i did. it felt good until...

"it's five minutes left now..."

"shit..." so I go "tick tick tick" since it's multiple choice test (my luck cant be thaaat bad can it?)

after the exam, i find out that it's f*cking negative marking!!!
oh my buddha.
hope the short answers and the essay compensates my wild guessing on the first section.

Sedan blev det lunch med några från klassen innan V ringde och tvingade mig att gå på stan med honom. trots my lack of sleep och mina stora påsar under ögonen gick jag med på det. men, bara en stund. now imma catch up with my beauty sleep!
(hopefully i'll wake up in a few hours and not in two days...)


WHY THIS RUSH?

so, i just found out that a friend of mine (same age as me) is getting married.
jealous? yes and no.
panicking? hells yea!
by the time i graduate i'll be 23.
after that,
i'd have to get a job, a house, eerr...a nice guy.
halelujah!
so by the time i'll get married i'll be turning 70. isn't that just awesome?

UTMANING PÅ INGÅNG.

har fått i mig både middag och lite till.
ikväll/inatt ska jag vara ambitiös.
för några dagar sen spelade jag superwoman och körde en allnighter med en kompis.
kändes som om jag var tillbaka i mina yngre dagar där man kunde gå till jobbet/skolan direkt från efterfesten.
men tji fick jag.
slutade med att jag sov i två dagar. som ni ser så var det inte värt det.
och nu snackar vi inte om "plus minus noll" utan "plus minus 2" fan.

tänkte försöka mig på den där allnightern igen inatt. 
tentan börjar kvart i tio imorgon bitti. hinner se EN episod av Top Model innan jag gör mig redo för en 12-timmars non-stop pluggande av Management.

wish me luck?

ONE OUT OF THREE.

Imorgon är det dags för första tentan.
fundamentals of management.
så dagen går utan några som helst ursäkter till att plugga.
boken är på ca 400 sidor. kan ni försöka tänka er ångesten jag har inom mig nu?

då jag inte kom hem förrän 2-3 tiden imorse vaknade jag inte förrän nyss när pappa ringde.
så först ska jag ladda upp med köttbullar och potatismos (ja! tog med mig från sverige, vilket var tur då jag inte haft tid att åka till affären så kylskåpet står fortfarande tomt) och sen blir det pluggmaraton all night long.

får se hur många köttbullar och potatismos måltider det blir idag då jag inte har någon junkfood heller. buhu.
kanske varierar med lite cupnoodles. tyck inte synd om mig! jag älskar dessa!

så, nu börjar vi.



notera lapparna ovan - ett resultat av gårdagens plugg.
Vi (speciellt han) har nämligen, efter flera timmars plugg svårt att koncentrera oss ibland för att inte nämna att han tenderar att ha världens begär att störa andra, i detta fall mig. i datasalen blir det genom att prata. jag sätter på hörlurarna. han skriver på nätet. jag stänger av datorn. han skickar meddelande till min lur. jag väljer nästa gång att sitta i biblioteket, stänger av mobilen, lämnar datorn hemma och sätter på hörlurarna - hurra tänker jag. Post its lappar tänker han!
så det slutar med att vi sitter och slänger lappar på varandra och blir schyssade av människor omkring oss. suck.

SLUTSPURTEN NU.

lyckades vara i biblioteket till 10 idag (läs: igår) slog vad med V att jag skulle lyckas vakna och vara på plats kl 9.
1 timma sen är ingenting jämfört med mina riktiga incidenter. det blev i alla fall en sen lunch innan vi pallrade oss tillbaka till biblioteket. fick en hel del gjort faktiskt. efter sex timmar var det dags att äta igen. det blev en kyckling sallad för mig och en Carbonara för honom. inte mättande någonstans.
oh well, böckerna väntade så efter middagen var det snabbt tillbaka till bibblan. återigen ca sex timmar senare (han har blivit bra på att hålla koll på tiden nu, min "jag-måste-äta" klocka tickar liksom var sjätte timma) var det dags för Tai Wu.
mätt och belåten är jag hemma nu, redo att slänga mig ner i sängen.
imorgon väntar ännu en hardcore pluggdag.


FAN FAN FAN.

efter mardrömmen imorse var det omöjligt att somna om så det var lika bra att stiga upp då jag bestämt biblioteksdate med Z på biblioteket kl 9. H var tillbaka från Japan också. så nu sitter vi alla tre här och råpluggar.

problemet är:

kan knappt hålla ögonen öppna!
efter att ha snackat med V till klockan tre imorse fick jag bara i mig 5 timmars sömn.
dagarna innan har jag utan att överdriva sovit i minst 12 timmar.
hursomhelst så funderar jag på att slänga i mig en kopp kaffe, eller ännu bättre: gå hem och powernappa.
kaffe är ju som bekant inget jag frivilligt stoppar i mig. urk.

"#¤!!@?!½!X€$@X!!!!!!

så illa mår jag nu.


FIRST TIME.

just went through something scary.
never happened before, i think.
had a dream in which i was crying,
this crying turned out to be real crying when i got woken up by it.
so about 3 minutes ago,
i was lying in my bed crying.

just called mom.

wow, that was really insane.

anyways, library now!

ETT SKEPP KOMMER LASTAT.

med mitt nya VISA kort!



finally, inge mer:

"tyvärr...vi tar inte maestro..."




SOMETIMES I WONDER...

if i'm the older or the younger...

so.
me and bro have just discovered this game on skype. and i'm obsessed:

Me - pick up!
Bro - lol, i'm not home.
Me - where are you then?!
Bro - i'm at N's place.
Me - wtf...please go home?
Bro - why?
Me - i wanna play that game.
Bro - ...ok?
Me - PLEAAAAAASE?
Bro - ok!... give me 10 minutes.
Me - I LOVE YOOOOOOU!


mwahaha. that game is the shit!
(screw microeconomics for now...)

NEXT TARGET FOUND?


BENJAMIN BUTTON.

Imagine how it would feel to be growing older while seeing your significant other grow younger for each day.
Imagine being raised by someone you will eventually raise.
Imagine being left by your loved one because the circumstances won't allow you to be together.

Imagine how much you are missing out if you don't watch this movie.
watch it! it's totally spectacular and grand!




and now, i need to get the book!

LATE XMAS PRESENT.

Mr Bunni is left behind, and here comes Mr Rabbit. LOOOOL.
Don't even know how to react. haha.




SEN JULKLAPP. ETT ORD: LOL.

lang dag idag.
vaknade vid lunchtid, hade en liten fight med staderskan som vagrade lata mig laga mat for att hon skulle stada.
jeez, heard about sharing? hursomhelst, ata bor man annars dor man sa efter lite tjafs gav hon upp och gick ut surandes. surpuppa.

sen sprang jag pa nagra arenden innan jag motte upp Paul for att fa tillbaka min kontaktgrej (kommer ej pa namnet, skyller pa att kl ar 5) han foljde med till banken innan vi drog till hans crib for att chilla lite dar innan middagen med V. fick en sen julklapp av V, helt... gar ej att forklara. visar julklappen senare. hursomhelst, blev lite shopping pa stan innan vi drog till en restaurang med lite hogre standard mitt i stan. dar avnjots middagen samt ett glas vin. helt fel timing med tanke pa att jag fortfarande har tre tentor att forbereda till.

efter middagen blev det snabbt till biblioteket for att han fortsatta pa sina skisser och jag fortsatta lasa min historia bok. vid midnatt stangde biblioteket sa da forflyttade vi oss till datasalen vid university place dar vi fortfarande sitter. suck. (forutom gangen vi sprang runt universitetet for att hitta min cola och timmen vi sprang till Tai Wu for att fa i oss lite nattkak.

och nu, tillbaka i datasalen. och snart ar det dags for frukost! woho.


BACK IN UK.

flygresan gick snabbare än vanligt. mindre än två timmar.
var väl inte mycket trafik idag uppe i luften.

så nu är man tillbaka på bortaplan igen.
middagen bestod av....damdamdamdam...köttbullar och potatismos!
yes, hade lite extra utrymme i bagaget så nu känner jag mig hemma, lite halvt som halvt iaf.

planen ikväll var att börja plugga till historia provet men ser inte så ljust ut längre på den fronten.
att släpa på nästan 30 kg HELA vägen från hemmaplan till bortaplan SJÄLV har satt sina spår.

nej, nu förtjänar jag att få sova lite.
ska bara skype-a klart med mami ^^


UNTIL WE MEET AGAIN.

so tomorrow i'll be flying back to UK.
should be used to it by now. in fact, I am.
but this trip will differ slightly from the other trips I've made the past two years.
I will be travelling alone. ALL alone.
not only physically but mentally as well.
still not clear?

ok.

for the past 1½, almost 2 years I have travelled n-times.
with different people.
except my little buddy who has accompanied me wherever I've gone.
for nearly 2 years.

but from now on, I'm leaving him behind.
this time i will be all on my own.
i am not saying goodbye.
i am saying, until we meet again.
because i will be back.
by then,
he will still be placed on the top row of my shelf.
we will meet again.
indeed we have had some nice trips together.
many people in many countries recognize him,
but the reason he started accompanying me on my trips was because someone else could not make it.
a substitute I got really attached to,
because he reminded me of that someone,
his look and his smell.
But I do not need to get reminded anymore,
so the journey ends here.
because he belongs to the past.
and I belong to the future.

until we meet again,
i will explore the world on my own.

Portugal 2007



China 2007



göteborg 2007



Göteborg 2008



Tunisia 2008



Manchester end of 2008



Tunisia 2008





noticed yet what all of the pics have in common?
of course my Liseberg Bunni!




London beginning of 2008



Japan 2007



Tunisia 2008



Home sweet home 2007



it will be empty (and less colourful) without him, but if we think from the positive perspective,
now i'll be able to bring two more pairs of shoes! and another bag!

so until we meet again...

HAPPY BIRTHDAY TO MY FAVOURITE SIZ!


HAPPY BIRTHDAY TO MY DEAREST SIZ!!!

siz, så som vi alltid uppmuntrar varandra: ett år närmare pensionen! woho!
dock blir du bara vackrare och vackrare med åren ;)

siz, 8, snart 9 år har gått sen vi träffades för första gången på templet. (gamla goda tiden huh)
blir bara mer och mer tacksam för varje dag som går att jag sket i tanken att vara fast i ett tempel utan kött i en vecka och gick med på att joina lägret, för där träffade jag min framtida favorit siz!

du har alltid varit där för mig, i alla olika sammanhang och du ska veta siz att du kan räkna med mig. always!
saknar dig massor and you know i'm waiting for you in manchester right? no mercy, du ska komma och så ska vi röja staden uppochner! (vi ska visa att vi gamlingar också kan röja..haha)

tack för alla fina år och nu ska vi se fram emot alla kommande år, right siz? (och snart kan vi shoppa rullatorer tillsammans)

TÖFF TÖFF (hahahaha kommer du ihåg?)



nu ska vi inte sitta och sura heller, it's OK to be old siz ^^



bästaste favoritsiz!



LOTS OF LOVE SIZ!


För en gångs skull fick jag lite motion.
för mycket skulle jag säga.
Dino verkar ha någon inflammation i nosen så efter flera dagar med andningsproblem bestämde jag mig för att ta honom till veterinären på egen hand. ingen bil så då var det bara att sätta igång med att gå.
hela vägen till någon bush vid handen.

brorsan: "shit, du suger på orientering ju"

cant help it. no sense of direction whatsoever. thank god att brorsan hängde med or i'd prolly still be lost.

Dino var frisk men nosen skall undersökas nästa måndag då han ska sövas ner. min lilla plutt.
tills dess ska han få antibiotika.

annars har dagen gått till att städa huset, tvättat kläder och packat!
på onsdag far jag iväg igen.
dock blir det ingen cry party denna gång då jag får ta mig till arlanda på egen hand. meaning, ingen som vinkar av mig buhu. kanske hinner med lite tax free shopping för en gångs skull då :)

oh well, history study now.



EXCHANGE OF LIVING ABROAD EXPERIENCE.

another date today. this time with P at Bolero.
had some nice girltalk about our new lives as a Mancunian and New Yorker.
Before we knew about it, nearly 5 hours had passed. 5 hours of chitchat. mwaha.
conclusion: life's tough and it really takes someone as cool as US to cope, handle and manage it!
Creds to us!

no regrets.

and... i wanna go to NEW YORK!

DATE WITH M.

study day at the library with Mariam today was hilarious. as always.
though we spent most of the time updating each other about everything that has happened since we last met (8374283974 years ago) we did manage to get some work done in our secret lil corner.
believe it or not, we literally got kicked out of the library (cause they were closing, in fact they had already closed) damn we're ambitious. must admit we did spend the last ten minutes analyzing the graffitti wall. unfortunately i came across something that was written on the wall a long time ago which reminded me of the past. bad move. had totally forgot about that. anyways...

dinner at Kungshallen, another tradition of ours.
miss you already babe!

love love love.




PRODUKTIV DAG. FÖR EN GÅNGS SKULL.

vinterskor har inhandlats. very ordinary, svarta boots från Bianco. på REA dessutom! unbelivable.
då dagens shopping gick som smort passade jag på att kika in i några andra affärer där en hel del onödigt inhandlades.
sedan blev det ett snabb besök inne hos the phonehouse, yes. min mobil har gett upp. igen. så på måndag skickas den iväg på service. hinner dock inte få den innan jag åker tillbaka till Manchester så mamma får ta över den mobilen.

då varken frukost, lunch ELLER middag hade ätits än blev det en tripp till värmdö där jag gamade i mig allt möjligt jag fick tag på. mongolian barbeque, Sashimi OCH personalmat mwaha. pappa höjde ögonbrynen inte bara en utan flera gånger, farbror skakade ständigt på huvudet.

what can i say, i love food.

GRÄT IGEN.

första tårarna iår.
inga små, diskreta tårar inte.
här bölade jag stort.
såg på "spårlöst" och när Nanie (dagens huvudperson) träffade sin länge förlorade syster kunde jag knappt hålla mig.
när programmet sedan visade mötet med hennes mamma, då. gråtpartaj säger jag bara.

ni som tycker att jag är för känslig, let it be so.
for your record, jag gråter av "extreme home makeover" också.
så det så.

SHOPPA I SVERIGE?

det blev ingen tripp till stadsbiblioteket idag.
snöväder + ballerina (carrie har redan skällt på mig) är ingen bra kombination.
ångrar lite att jag lämnade kvar mina vinter stövlar i manchester.
rättare sagt, glömde bort att sverige inte har så stort utbud av skor. what was i thinking? det är sverige vi talar om.
men imorgon bär det av till vartenda skobutik i stan. jag ska bannemej ha mina skor.
så fort skorna är inhandlade slår jag mig ner på bibblan. no mercy.

TO BE A GIRL HAS ITS ADVANTAGES. THE MULTITASKING FUNCTION.

just finished watching Changeling.
beautiful movie. very touchy.
angelina jolie. i mean, what more do i need to say?

managed to read thru about 50 pages of the management book. phew. another few hundreds to go.
thanks to my great multitasking skills i've also planned my 2009. and folks, it's gonna be hella awesome!

Loads of places to go to.
Loads of new goals to achieve.
Loads of challenges to face.
and Loads of new people to meet!


så på med era bälten så kööööör vi!
men först ska jag på date.
med John Blund.

SIGH.

another unproductive day.
so tomorrow i'm hitting the library again.
at least i wont be playing guitar hero.

and also, im in desperate need of a pair of winter shoes. and a hat.

and now, movienight with Changeling, junks and a cup of tea.
(and management book during the commercials...)


2009 plans.

2009
Januari Sweden/ UK
March/ April EURO trip (Norway, Sweden, Denmark, Germany, Czech Republic, Austria, Italy, Switzerland, France, Spain)
May EXAMS!
June Sweden (get driver's license)
July/August Taiwan (hopefully)
September Back to UK

2008
Februari LONDON
Mars Göteborg.
Juni Tunisien.
Augusti Finland.
Augusti Gävle.
September Örebro.
September UK (manchester)
September Birmingham.
Oktober Sverige.
November Sverige/UK
December Sverige.

2007
Mars - UK (London, Manchester, Birmingham)
April - Estland (Tallinn)
Maj - Spanien (Barcelona)
Juni - Göteborg /Värnamo
Juli/Augusti - Portugal (Lissabon)
September - Kina (Beijing, Shanghai), Japan.

EVEN I MAKE MISTAKES SOMETIMES.

me - so did he check your leg?
paul - errr....no? (imagine his facial expression yourself...)
me - ....he didnt?....OOOOH HA HA HA HA HAAAAA!

for your record, "leg" (legitimation)  in swedish means ID.
i now understand Carin when she said "ive started to babble a mix of everything ever since i came back from the uk"
silly silly me. and i'm supposed to be the language nerd. shame on me.

btw, the shopping/catching up with Carin yesterday was nice. as always.
none of the things i had written on my "have to buy" list were being bought. instead, loads of pretty much unnecessary things caused some damage to my card. but hey! it was 50% off on the Björn Borg stuff! who can resist?




Lunch with shaking sister now.
over and out.

ONE STEP FURTHER.

i'm devastated.
somehow, i've lost the SD card for my camera.
buy a new one you say?
i would, if it'd come along with all the pictures!
2GB of memories. memories of 2008.

i guess GOD is helping me with my new year's resolutions.

erasing the pictures from my camera is not enough though, He might have to try harder to erase the pictures from my memory.

but what can i say, one step closer to a happier me.

MY WAY OF SOLVING PROBLEMS.

quick update.
i'm way behind in my studies. (read: way way way way behind)
impossible to study at home. too lazy to go all the way to the library.
what do i do?

well, i'll start off with a shopping day with Carin tomorrow. the rest, i'll figure something out.

WHAT IS HE UP TO NOW...

so i've been studyin the whole day. (except when i was playing guitar hero) but yea, pretty much the whole day i would say.
25 pages done, 310 to go...of the first out of three books. (now it's the moment when you all say "aaaw" and pity me from the bottom of your hearts) no idea how i'm gonna manage this though. still waiting for a miracle to happen. very doubtful that it will though.

however, i must say this sort of a miracle did happen today. twice!
in the middle of my studyings (and my starvation) my brother enters the living room with lunch that he made! jeez. this is just not happening. but creds to him.

a few hours later, once again...in the middle of my studyings AND starvation, my brother comes in again... with dinner!
ok dude, spit it out. what do you want?

everyone out there with a lil bro KNOWS that stuff like this just don't happen without a reason. i'm still waiting for the "can u help/buy/give me..." bla bla bla. i just refuse to believe my retard bro has turn into an angel. no way.


2009.

New year. New start. New life and most importantly, a New Victoria!
last night was spent with first of all, my yellow crew. the very few remaining ones since most of them ditched us for taiwan, US, Värnamo...you name it. so pre party at Joar's Place with Mahjong Playing, shots and fireworks!











then i headed to Ambassadeur to meet up with the babes for party all night long.

















what can i say, New year's eve was more successul than i had expected. stayed at Trangs with loads of girltalk.
after last night, im confident enough to say: 2009...BRING IT ON BABY!

New year's resolutions:

1. forget about him.
2. Study my ass off!
3. BE FRIGGIN HAPPY!

RSS 2.0