Min lediga dag.

Idag har jag varit på språng hela dagen, började med en lunch med Mariam som jag inte träffat på hur länge som helst. Vi hade mycket att catcha up på och så fick hon agera psykolog (as usual) haha. Sen gjorde hon mig sällskap till Devita där jag skulle klippa mig innan hon åkte vidare till jobbet. Jag blev kvar i cirkus två timmar fick håret klippt och färgat. hejdå slitna toppar á la sju cm och äcklig utväxt. Det blev egentligen inte så stor skillnad från hur jag hade innan men det känns mycket fräschare nu.

Sen åkte jag hem och hämtade träningskläder, åkte till SATS i Farsta C och mötte upp Baby som kommit från jobbet. det blev ett bra gympass innan vi gick hem och fixade tacos.
härlig dag!
imorgon är det back to work!

Reunion with friends.

Igår var vi ett litet gäng som träffades över en trevlig middag på Asahi. Vi moffade i oss en massa sushi och sen blev det Hot Pot för hela slanten. Trevlig middag med trevligt sällskap! Var för upptagen med att äta så tog inga bilder, snodde denna från finaste Jackie :)

På planet.

Nu lyfter vi!


23 Mars 2012.

Puuh. har packat hela kvällen känns det som. Försöker få med mig så mycket som möjligt men samtidigt får det ju inte överskrida 20kg så det har varit lite kaos med tanke på att jag inte har någon våg heller så allt går på känsla. Based on previous experience så brukar det där med "gå på känsla" gå rakt åt helvete. Oh well, det fixar sig!

Ska strax lägga mig, imorgon blir det en liten sovmorgon innan jag tar mig till busstationen och sen mot Liverpool. Måste hinna förbi Chinatown en sväng också, familjen har beställt en Anka och en annan rätt and their wish is my command haha. Så imorgon blir det en liten reunionmiddag med min och PHs familj direkt efter att jag kommit hem. längtar!
Tekniskt sätt så är det idag, wohoo! Life's good right now!
Ungefär såhär glad är jag just nu!

En dag kvar!

Precis slutat lektionen i tools and techniques och sitter nu på bussen på väg till nästa lektion men ska först klämma in en snabblunch med Tasha i skolans café.

Vädret är awesome men såg på väderraporten att ni har fint väder där hemma också så imorgon är det home sweet home!


Fullspäckad helg!

Idag blev det bibliotekshäng efter lektionerna. Kvällen har gått till att planera helgen lite och som det ser ut nu kommer den vara fullspäckad! Kan det inte vara fredag nununuuu?! Nu vill jag verkligen bara åka hem!


Två dagar kvar!

Känns så oerhört skönt att jag om två dagar ska åka hem! Har varit här i en månad (helt sjukt, jag som brukar åka hem åtminstone varannan vecka har klarat mig utan älskling i en månad!) men to be fair så har tiden gått väldigt fort. Har fått mycket gjort och känns verkligen som att jag kommit igång med pluggandet.

Har redan packat, blev en stor resväska denna gång då jag kommer börja ta hem saker som jag inte kommer behöva mer här och så packar jag ju även för Barcelona!

Imorgon har jag tre lektioner på förmiddagen, sen blir det att bänka mig i bibblan och börja med lite revision. Måste börja i tid!

Ska upp om inte sådär jättemånga timmar så i better hit the bed. Godnatt!


Australasia.

Efter flera dagars bibliotekshäng belönades min mage idag med lite fancypancy food. Jing Jing hade hört talas om en restaurang med god mat. Det räckte för att övertala mig att hänga med. Dessvärre levde inte maten upp till våra förväntningar men fin var den och dyr också för den delen. Gjorde lite ont i hjärtat att punda ut så mycket på en middag men ääääsch, har snålat alldeles för länge så det var dags att ta hand om magen lite.

Jag borde sova nu men istället ligger jag och spelar "scramble With frds" med Julie. Hej påsar under ögonen imorgon!


#15 Sådan är jag som flickvän...

Jag är väääärldens bästa flickvän. not. Jo, ibland. Jag är nog rätt romantisk av mig, tycker om att gosa och gå på mysiga promenader med min andra halva. Jag tror jag visar ganska mycket känslor och förväntar mig därför detsamma. Jag är en sådan fjant som lämnar söta post-its och skickar gullemess när jag är sådär galet kär. Jag tycker att det är viktigt att man lite då och då visar lite omtanke och försöker hålla gnistan uppe. Samtidigt så kan jag nog vara lite krävande, jag vill dittan och dattan, tycker si och så, är lite all over the place ibland haha. Kan nog vara väldigt jobbig ibland när saker inte går min väg, en dålig egenskap som jag försöker träna bort. Ibland intar jag "mammarollen" och pysslar om pojken, speciellt när han är sjuk för då är det ju "syndast" om honom i hela världen och då blir jag väldigt mammig av mig, eller när jag vaknar flera gånger under natten för att se om min stora bebis sparkat av sig täcket igen, och ibland är jag rena rama barnrumpan som gnäller om det och det andra. Men ey, nobody is perfect right?

Jag tror (vill tro) att jag är en ganska rolig flickvän, har ganska torr humor och är inte sen med att hänga med i svängarna om pojkvännen bestämmer sig för att köra en awkward dans (woops, it slipped) tycker om att vara spontan och har väldigt svårt att sitta still och det gör att våra resor utomlands alltid består av aktiviteter från morgon till kväll.
sammanfattningsvis så är jag nog jobbig mer än ojobbig haha, och det gör min plutt till världens bästa älskling som stått ut med mig i snart tre år!

#14 Jag är rädd för...

  • reptiler/kryp/allt med fler än fyra ben
  • spöken
  • mörker
  • att duscha med fördraget duschdraperi (brukar bara dra för halvvägs så att jag fortfarande har koll på vad som försigår i badrummet)
hm... jag är nog inte rädd för så mycket längre. tecken på att man blivit vuxen kanske? När jag var yngre var jag rädd för att borsta tänderna ensam i badrummet, jag var rädd för min mamma, sen i tonåren blev jag istället rädd för min pappa. Annars är jag väl rädd för det som de flesta är rädda för, att någon dör, att man själv dör eller att man lever ett forever-alone liv med sina tretton katter. Jag gillar inte ens katter... anywho, de tre första punkterna räcker ju gott och väl för att kaosa till tillvaro så jag är väl en mes after all.

# Saker jag vill kunna...

Nu ska vi se, eftersom jag inte kört "dagens" på tre dagar nu så kommer ni få alla på en gång. Vi börjar med saker jag vill kunna.
Jag har alltid velat kunna en massa språk, har nämnt det innan men mitt mål när jag var yngre var att kunna tio språk innan jag fyller 25, det känns inte så troligt längre då jag knappt har två år kvar. oh well, vill kunna franska, japanska och koreanska i alla fall.
Vill gärna lära mig simma under vatten UTAN att hålla i näsan då man ser lite mongo ut när man viftar med ena handen bara. dessutom är det osymmetriskt. Har alltid velat kunna spela gitarr och trummor för man ser så himla ball ut.
Jag är rätt okej med sporter men just ping pong har jag aldrig fått ett grepp om, jag tror det beror lite på att min reaktionsförmåga inte är något att skryta med. Sen vill jag kunna spring tio meter utan att dö av andfåddhet. kanske borde satsa på midnattsloppet iår?

seriöst...

är det jag som är efter eller är det blogg.se som muckar bråk med mig? går inte att styckefördela ju. Jag skriver klart ett inlägg, klickar på "spara och publicera" och hela texten krymper ihop och vägrar låta mig dela in i stycken. Hur göööör man?!

Heelg!

Hej Kära ni!
Anledningen till ekandet härinne har varit min deadline för min feta rapport. Efter flera dagars kaos-andet och alldeles för lite sömn, lämnade jag igår in min 25-sidor långa business report. Den var inte att leka med alltså. Direkt efter inlämningen sprang jag på ett dodgeball-pass. Jag är långt ifrån boll-rädd men dessa människor sköt HÅRT! man tar liksom i med hela kroppen och ja, jag sket på mig av rädsla. Men till slut när vi körde en match för att se vem som var the last one standing så kom min tävlingssida ut och yes, I won!
Sen var det raka vägen hem och däcka i sängen.
Idag har varit ännu en produktiv dag, lektioner, bibliotekshäng, tvätt och nu har min långhelg officiellt börjat. Ska fira det med lite bibliotekshäng imorgon, haha jag vet. jag är en spännande person.
Beklagar över de två? tre? sista punkterna. ni får alla imorgon. Nu måste jag recharge.

# Det här visste ni inte om mig...

  • Jag kan prata polska.
  • Jag har spelat fiol i sju år.
  • Jag hatar ärtor.
  • Jag moffade i mig tre semlor per dag i en vecka när jag var yngre vilket har resulterat i att jag fullkomligt hatar semlor nu. Urk!
  • Jag måste hålla i näsan under vatten.
  • Jag var så spinkig när jag var liten att folk frågade min mor om hon matade mig.
  • Håll i er nu, jag tyckte inte om att äta när jag var liten. (ingen brukar tro mig men det är sant!)
  • Jag älskar skräckfilmer men är världens fjant.
  • Jag är rädd för spöken.
  • Jag är mörkrädd.
  • Jag svansade efter mamma tills min bror föddes och jag började bli självständig.
  • Min favoriträtt som liten var spaghetti med köttfärssås.
Så nu får det räcka. måste tillbaka till rapportskrivningen nu! gargh so much to write! so little time!

Helt uppe i varv!

Presentation, möte med gruppen och nu rapportskrivning. Produktiv början på dagen om jag får säga mitt.
Klockan är tre här så blir nog bibliotekshäng fram till klockan nio ikväll då biblioteket stänger.

I love My life right now!


Här har ni!

Det här är resultatet av lasertagen häromdagen. Jag blir alltså väldigt competitive och verkligen lever mig in i rollen så fick denna skönhet när jag i full fart sprang rakt in i Maurice som också levde sig in i rollen. Jag måste lära mig att kontrollera mig när det gäller sådana lekar men nä, det går inte. Varför ge litegrann när man kan gå all in?! Jag tänker nog så lite alltför ofta, ibland till min nackdel haha. Oh well, jag knäckte i alla fall och hamnade på en överlägsen första plats bland oss åtta som spelade. Victory!


# Personer jag beundrar...

Jag ser väldigt mycket upp till personer som är flerspråkiga, jag har själv haft turen att lära mig flera språk och beundrar därför folk som behärskar fler språk än mig. Mitt mål när jag var yngre var att lära mig 10 språk innan jag fyller 25, det började bra de första åren, sen tog det stopp. Nu ligger jag aningen efter i planeringen men det kommer.
Jag beundrar personer som är självständiga och kan till exempel gå och titta på bio ensam, äta lunch ute ensam för att inte nämna resa runt ensam. Jag vill gärna se mig som en sådan person men nä, är för sällskapssjuk och skulle aldrig falla mig in på att resa någonstans ensam. Förutom när jag reste ensam till Taiwan när jag var 16 men då skulle jag plugga där så det är inte samma sak.
Finns många egenskaper som jag beundrar hos folk, oftast egenskaper jag inte lyckats få själv. Men om jag ska nämna en person som jag beundrar, då är det utan tvekan min Mamma. Hon är allt jag strävar efter att bli personlighetsmässigt. Hon är en väldigt stark person som tagit sig igenom det ena efter det andra. Hon är en person som aldrig ger upp men som inte ser ner på en pga ett misslyckande. Hon peppar och får personer omkring sig att må bra. Hon är min förebild. Jag har fortfarande mycket att lära mig, har en bra bit att gå men jag ser mitt mål och det målet finns i min mamma.

Streamade Mellon i biblioteket igår, haha!

Min tippade låt vann, såklart. Har alltid varit ett fan av Loreen så hon var en värdig vinnare. Hade nog inte velat se något annat bidrag representera Sverige. Satt och tittade på några intervjuer på expressen och hallå? Vad fan är det med Danny? Har alltid gillat honom och tyckt att han är lite halvsöt sådär men vad är det bitter attityd han kommer med bara för att han hamnat tvåa? Han säger att det suger att komma tvåa, jag skulle gärna vilja se honom hamna i bottenplaceringen och se vad han har att uttala sig om det.

Sen spottar han ur sig något i liknelse med "Det Sverige missar är att skicka en ball låt bla bla bla" eeeh? Ball? Visst, kläderna var lite balla men det har vi sett förr, låten var väl catchy men man kan ju inte säga att han sjunger bra direkt i jämförelse med Loreen. Crawford forstätter med att peppa honom inför nästa år varav han säger "ah, där får ni inte se mig i alla fall" som om vi har oss själva att skylla på, vi gjorde inte honom till lags så nu får vi inte se honom något mer. OH NO. min värld faller samman. seriöst, med de kassa uttalanden han gjorde i intervjun borde han verkligen sitta hemma och skämmas.
VISST, han kom tvåa för andra året i rad men seriöst, bara för att du tycker att du satsat så jädrans mycket på din låt så betyder det inte att någon annan inte gjort det. Nu sjönk min respekt för Danny avsevärt. Grow Up!

#Mitt liv när jag är 30 år...

När jag är trettio så ser jag mig själv med ett stadigt jobb som jag älskar, Jag har minst ett barn och bor i en mysig trea lite utanför stan med min man. Oh my god, jag ryser i hela kroppen när jag skriver det här. För trots att det är sju år kvar så vet jag att tiden kommer passera så snabbt och snart sitter jag där med trettioårskris. Utöver det så har jag hunnit resa jorden runt och har livserfarenheter upp till öronen. Jag tror jag börjat få lite ålderskris redan nu... efter 25 så går det bara nedför. Allt snack om att 40 är det nya 20, bullshit! Om jag får välja skulle jag aldrig bli en dag äldre än 25. Men ja, där har ni en rough plan på hur mitt liv kommer se ut om sju år.

#9 Saker jag hatar...

  • Folk som drygar sig bara för att leva upp till sitt mellannamn "Dryg".
  • Folk som inte förstår principen med att stå i kö.
  • Folk som ljuger, vit lögn, svart eller röd. Don't come near me om du är byggd på det sättet.
  • Folk som inte visar respekt för sina medmänniskor och som tror att de är bättre än andra.
  • När folk snor min mat. En av mina roommates nu har en tendens att leecha på det ena och det andra, mitt tålamod/ räckte fram till sista gången det hände, nästa gång blir det konfrontation.
  • Folk som har myror i brallan i biosalongen och måste sitta och sparka min stol varannan minut. Eller folk som pratar som om de satt hemma och tittade på melodifestivalen. shut it.
  • Att bli blöt om fötterna. Typ när man har tygskor/ballerina och så börjar det regna. Känslan hur fötterna plaskar runt i skorna är urk.
  • När folk slickar på saker som de sedan ger till mig. Alltså slickar sig på tummen för att lättare få upp saker. Tex: Pengar, Papper och plastpåsar. Save your spottloska tack. En gång fick jag matrester på en blankett på jobbet av en kund. SÅ VIDRIGT.
  • Folk som klagar tretton gånger om dagen i deras FB statusar. Please, get a blog.
  • Snåla människor! Så oattraktivt att det inte är sant.

#8 Det här gör jag när ingen ser...

Ni tror säkert att jag kommer skriva "dansar runt som ett fån", "petar mig i näsan" och typ "sjunger framför spegeln" och ja, det är precis det jag gör när ingen ser. Inte så att jag alltid gör ett av dessa tre när jag är ensam men snarare, det är saker jag inte gärna gör när jag har publik. (förutom att dansa runt som ett fån då, Baby är alltid med på noterna så vi brukar göra det tillsammans hahaha!) Nämen gråta gör jag väl inte gärna framför någon heller, och sen tycker jag inte sådär jättemycket om att sminka mig när någon står och tittar på, jag blir nervös och eyelinern åker alltid upp till pannan då. Så ja, det var några saker jag helst gör i min ensamhet.

Gårdagen.

Hej och Hopp vad många stavfel jag hade i inlägget jag skrev inatt. oh well. det bjuder jag på.
Gårdagen var i alla fall hur kul som helst. Vi möttes upp vid sjutiden och åkte mot Parswood Park som låg långt åt biip. Vi kom fram och fick syn på en stor galleria med biosalonger, arkadhall, bowling, biljard och andra aktiviteter. what do ya know!
Vi körde två serier på bowlingen och JAG VANN! turen var på min sida så efter sex strikes var jag kvällens vinnare bland oss nio som spelade. Sen körde vi en runda Laser wars, sååå kul! mitt lag förlorade dessvärre för vi inte fattade hur vi skulle attackera motståndarnas base. Tydligen fanns det ett hål i taket som man skulle skjuta mot, och det kom vi på efter halva leken haha. MEN, av alla spelare hade JAG högst poäng! No one messes with me! Men jag fick pröjsa för hur tävlingsinriktad jag är. Mitt i allting ser jag någon springa emot mig i full fart, i denna sekund var jag också uppe i en hög hastighet...BOOM! jag och Maurice sprang rakt in i varandra, våra knäskålar krockade och vi föll ihop på marken. Haha! Det gjorde svinont och jag fick halta resten av spelet men I was determined to win! (and I did) så nu har mitt knä fått en fin svart färg, ytterligare tre färger to go då...
Kvällen slutade inte där, utmanade M i basketmaskinen som jag knäckte honom hårt i, haha. Sen var det dags att åka hemåt men på vägen bestämde vi oss alla för att gå ta en drink, eller två. Vi hade ju tre korrar i gänget så det blev några rundor med korean drinking games. SÅÅÅÅ KUL! har saknat det så mycket. M som är äldst i gänget visade sig tåla minst och fick gå spy upp kebaben vi åt precis innan haha.
Lyckad kväll med andra ord!
Idag blir det report-writing. Buhu...

Awesome night!

Ha haft en sjukt kul kväll ute med ett gäng vänner, dock lära känna en del också så det var riktigt trevligt! Berättar mer imorgon, nu måste jag sova!

Ps. Skriver fact #8 och #9 imorgon, är alldeles för trött och tipsy just nu.

Godnatt!


#7 Tre dåliga egenskaper.

Jag är långt ifrån perfekt och med detta inlägg vill jag dela med mig av tre egenskaper som jag inte är sådär jättestolt över.
1. När jag föddes så glömde de högre makterna att ge mig ingrediensen "Tålamod" så har väldigt kort stubin. Har väldigt svårt att hålla klaffen när jag tycker och tänker något, i många situationer vet jag att alla skulle vara better off om jag höll truten men har bara inte kraften att stänga igen matlocket. Till exempel så har jag svårt att bara le och se söt ut om någon tränger sig före mig i kön, då blir det kalabalik. Hände väldigt ofta i Peking. Missförstå mig inte, jag går inte runt och muckar bråk men känner jag att jag blivit orättvist behandlad utan anledning, Ja, det kan det bli pannkaka utav det hela. 
2. Är sjukt rastlös och sällskapssjuk av mig vilket kan vara till min nackdel. Tröttnar lätt på saker och har svårt att sitta kvar på ett och samma ställe alltför länge, hence mina utlandsår här och där. Tycker det kan vara skönt att vara ensam lite då och då men tröttnar snabbt på att bara hänga med mig själv så känner oftast behovet av att han någon vid min sida. Nowadays löser jag detta med att ringa mamma typ varannan timme haha. Thank God for Viber!
3. Lastly, Jag är och kanske lite för picky när det kommer till vänner. Det känns som att man förr i tiden kunde vara vän med allt och alla, men nu när jag tänker efter så var många relationer väldigt ytliga. Idag orkar jag inte slösa tid med någon som jag känner bara hänger för att hänga. (does it make any sense?) Men detta gör ju att jag inte lär känna lika mycket folk som jag gjorde innan. Men å andra sidan, kvalité över kvantitet right? Så den sista punkten funkar väl både som en bra och dålig egenskap.
Puh, Nu blir det sängen!

Change of plans.

Det är tydligen imorgon bowlingen äger rum så det blir en pluggkväll trots allt. tur att jag har sällskap! (Tack Ayi!)


Ikväll blir det bowling.

Hade bara lektion i två timmar idag så nu sitter jag och försöker få lite plugg gjort. Ikväll ska jag spela bowling med några vänner så försöker få timmarna innan det att bli produktiva. Det går lite halvdant, är så tempted att dyka ner i sängen och ta en eftermiddagsnap. Måste fokusera!

Plugg och spel. Lifestyle of a nerd.

Dagen började kasst men mot eftermiddagen började den bli bättre. Under chinese business lektionen fick vi tillbaka våra företags-proposals som vi tidigare haft som läxa att skriva. Läraren ville visa upp två arbeten som hon tyckte resten av klassen skulle få inspiration och lära sig av, guess what?! Mitt arbete var en av dem! Läraren berömde en hel del så vågade inte säga att det var min haha. Känns bra i alla fall.

Har precis haft godnatt-samtalet med Älskling så sitter nu och nattpluggar lite med "skip beat" i bakgrunden.

Ska strax köra några rundor av "draw something" innan jag lägger mig. Kommer ihåg när jag först började spela så fanns det typ tre andra på min fb lista som spelade, så fattigt att jag nästan ville utmana en gammal klasskamrat jag inte pratat med på typ tio år. Nu är det typ ingen som inte spelar. Kolla in min grymma ninja! Haha så kul.


#6 Det här gör mig knäsvag...

Jag är en riktig sucker för romantiska gester och väldigt lättköpt skulle jag säga. Blommor är alltid kul att få men det som gör mig riktig knäsvag är genomtänkta och personliga saker någon gör för mig eller ger mig. Jag minns när jag och Älskling firade att vi varit tillsammans i en månad, då fick jag blommor, choklad etc. Men det som gjorde mig knäsvag var gris-origamin han satt och vek i jag vet inte hur länge. Sen hade han skrivit en liten hälsning på den. Så enkelt men så betydelsefullt. Eller när jag fick min alldeles egna önskefontän som Baby hade gjort bara för att jag brukar slänga i mynt i diverse fontäner, Ja, jag tror starkt på det där. Känslan av att någon lagt ner tid på att göra mig glad är guldvärd och då känns det okej att benen darrar lite fjantigt sådär.

#5 Det här drömmer jag om...

Åh Gud, jag har så många drömmar att tiden knappt räcker till. Några av mina största drömmar är att:
  • Åka till Afrika och volontärarbeta; ta hand om barnen, bara finnas där och bidra med något som inte pengar kan köpa.
  • Fira nyår på Times Square (och sedan roadtrippa igenom landet)
  • Inreda min egna lägenhet från scratch, självklart ska den ha en Walk-in closet. *drool
  • Haffa ett high-tech jobb som gör att jag kan försörja mina föräldrar
  • Åka jorden runt.
  • Sist men inte minst så går det inte en enda dag då jag inte drömmer om dagen jag tar examen!

Middag med Bella!


Precis som förväntat.

Efter en långhelg bestående av sena nätter ligger jag nu här och kan inte somna. Ska volontärarbeta imorgon 09.30 så det är lite kris nu, jag måste sova! Har inte haft brist på sömn på länge (sen tentaperioden i januari) och i'm happy that way.

Ska nog räkna lite får...


Svar på Kommentar:

Postat av: Leeeeeee ^^
Va fin du ärrrrrrrrrr vickkyy tjetje!! kram -/ lisa leeee hihi ^^ <3 fin blogg btw tihi :D

Tack Sööööta meimei! känner din sprallighet igenom inlägget haha, me like! Vi har fortfarande inte shejkat röv än! Hope to smell ya soon girl! ;)

#4 Det kan jag inte leva utan...

Hm, det vore dumt att skriva saker som typ, min mobil för det fanns ju en tid då människor levde prima ballerina utan mobiler och andra mer obvious saker som familj, mat och luft är ju som sagt, obvious. Så jag ändrar på dagens "fråga" till "Det här går jag inte hemifrån utan" yes? yes? jo, jag gör det, inte så att ni tycker till så mycket ändå :P
Så, jag lämnar inte huset utan min mobil, laddare, nycklar och plånbok. Sen är man ju student så studentkort är ett måste då varannan butik här erbjuder student discount. Dessutom kommer man inte in på biblioteken utan studentkortet. Utöver det ovannämnda så packar jag (i mån om tid) alltid ner handkräm, blotting papers och försvarets hudsalva i väskan innan jag beger mig ut. Och sist men inte minst, jag har alltid något att äta i väskan, det kan vara allt från frukt (not very likely though), kakor till en chipspåse. Then i'm all set!

Skip-beat.

En taiwanesisk serie som jag börjat titta på, än så länge är den so so... Handlar om hur en tjej offrar allt för en snubbe som krigar för hans dröm att bli känd. Han blir känd och "dumpar" tjejen som nu bestämt sig för att hämnas genom att själv ta sig in i kändisvärlden.

Skulle egentligen ha dragit till bibblan men det regnar så får bli en hemma-dag med serier istället. Älskar hur mitt studieschema beror på vädret, haha!


Dessa sköningar åkte på idag!


#3 Tre pinsamma saker jag varit med om...

Oj, jag tänkte nog inte mig för när jag valde denna. Jag gör bort mig rätt ofta men oftast skakar jag bara av mig det så har svårt att tänka mig vad som kan klassas som riktigt "Pinsamt". Jag minns en gång när jag gick och rådissade ett par byxor från H&M, de var inte sådär jätteögonvänliga men dum som jag var räckte det inte med att jag poängterade det utan jag la i krut och försökte get my point across, jag körde på med dissandet tills min kompis som shoppade med mig harklade ur sig "Jag fick sådana av min mamma i julklapp..." då ville jag bara sjunka igenom jorden. vad säger man liksom? "eh, jag skoja bara?" Nä, inget hade kunnat rädda situationen.
En annan gång jag kände (i efteråt då) att jag bara ville spola tillbaka tiden och inte vara en idiot var när jag hjälpte till i mina föräldrars restaurang i mina yngre dagar, en stamkund beställde en 6a whisky, jag serverar den vid baren och undrar om han vill ha vatten till, "Ja, tack" svarar han. Då drar jag fram "Läskpumpen" (som man har i barer) och trycker på "vattenknappen", so far so good men oerfaren som jag var hällde jag i vattnet i whiskyglaset. "Säg stopp" sa jag. "säg stopp"? vad fasiken? Ja, han kom aldrig mer tillbaka. Då kände jag inget, men jag skäms än idag.
Okej, en sista grej nu... det är väl inte direkt en pinsam grej men jag kan tänka mig att om jag hade någon jag kände bredvid mig så skulle den personen skämmas över mig. Första dagen på universitetet så kryllade det av nya studenter på campus, registrering hit och dit. Alla gick och drog på sin resväska och under andra armen hade de sina laptops. Min resväska fastnade kvar i Sverige (fick den först dagen efter) så det enda jag hade under armen var min riskokare. Ja, hade packat ner datorn i resväskan då riskokaren inte fick plats så där gick jag runt och registrerade mig med en riskokare. Kan ju tänka mig hur folk tänkte "Kolla den där jävla kinesen som har riskokare som sin enda ägodel" Ja, för mig var det så jävla värt det för jag slapp lägga mig hungrig den natten men ja okej, lite pinsamt var det väl...

Bibliotekshäng!

Efter lunch idag tvingade jag mig själv att gå till bibblan. De stänger om en timma och planen är ju att sitta tiden ut men har så himla ont i rumpan! Har rört och vridit på mig, till och med varit uppe och gått bland bokhyllorna men så fort jag sätter mig ner så känns det som att den redan oexisterande röven försvinner ännu mer.

Hursomhelst så har jag fått lite arbete gjort, sen råkade mina fingrar knappa in "Barcelona" på Google så nu har jag suttit och letat roliga ställen att besöka när vi åker dit i april, nudiststrand kanske? Haha nä, skämt åsido. Har ju varit där en gång innan så försöker leta efter mysiga Cafeer och restauranger som vi kan vila fötterna och fylla på magen i mellan alla turistattraktioner. Nu är det inte så långt kvar ju. Ska bli så kul!


#2 Jag vill åka till...

Trots att jag rest relativt mycket under mina år hittills så har jag fortfarande en hel del ställen jag drömmer om att resa till. In fact så har jag en lista på ställen jag måste besöka, they are as follows:
USA - står högst upp på listan nu när jag varit i både Korea och Japan. Det vore en dröm att fira nyår i New York och sedan roadtrippa hela vägen till LA.
Sydafrika - När jag gick i gymnasiet så hade jag en lärare som var från Capetown, han berättade så mycket gott om stället så det är absolut ett must-visit ställe för mig.
Australien - När jag var liten drömde jag om att få sitta i en känguru-pung (kallas de så?), nu nöjer jag mig om jag får klappa en koala och pose-a med operahuset.
Förenade Arabemiraten - förbundsstaten som utvecklats in such a high speed är ju bara ett måste!
Grekland - Har besökt de flesta länder i Europa men just Grekland har inte kommit i min väg än, kanske ska boka in en Weekend till sommar?
Listan kan göras lång men dessa står nog högst upp på min lista just nu.

Godmorgon!

Fick ett godmorgon-mail av Älskling där han gissade på att jag skulle såsa till 11-tiden, som den awesome flickvän jag är så lät jag ju honom ha rätt så här har jag legat och spelat "draw something fun" på iphonen. Men nu närmar sig klockan ett så nu är det på tiden att jag tar tummen ur och får i mig något att äta, sen blir det uppsatsskrivning hela dagen!
Det är fint så funderar på om jag ska släpa mig över till biblioteket, det är ju så mycket mer händigt nu med min nya dator som jag inte behöver släpa med laddaren till vart jag än går för batteriet på min gamla gick i pension. Men ja, ett steg i taget. Nu blir det mat!

Vackert.

Lite nostalgiskt sådär. Minns när jag hade min jag-har-en-crush-på-alla-idoler-tid, Lorén (som hon kallades då) var en av mina stora favorier. Visste inte att Loreen ÄR Lorén förräns jag klickade igenom några klipp från melodifestivalen tidigare. Kände knappt igen henne i låten "Euphoria" men Oh my god, she's back! Ett ord: Fierce!

#1 Jag har aldrig...

Försöker komma på de mest "intressanta" sakerna att nämna under denna rubrik. Kan ju börja med att jag aldrig har rökt, aldrig ens testat på och känner inte heller något behov av det. Har inget emot folk som röker men personligen så finns det inget mer äckligare än att dela luft med någon som precis tagit ett bloss. Det luktar illa och det värsta är när folk försöker dränka lukten med något, typ kaffe. Urk säger jag bara. Moving on, Jag har aldrig tyckt om "Twilight", even less tyckt att någon av huvudpersonerna är snygga. Jag har aldrig varit otrogen och tycker att folk som är det inte förtjänar äkta kärlek. Jag har aldrig dejtat en icke-asiat och slutligen, något mindre personligt, Jag har aldrig varit i USA och längtar tills dagen jag får chansen att åka dit!

RSS 2.0