GOTTA FACE IT, SOONER OR LATER.

sitter och har världens beslutsångest.
egentligen finns det ingen som helst anledning för mig och inte veta vad jag ska göra, vad jag borde göra.
har en hel drös med böcker som ligger där och dammar. borde ta itu med dem, en gång för alla men wtf.
känns så oerhört töntigt att sitta och grovplugga när det är lov. ha, as if i'm not used to that already.

har en sista filosofi uppsats som mer eller mindre kommer att avgöra om jag nu ska få det där MVG:et. and Yes, i truly need it. 28734 sidors läsjournaler ska vara inne nästa vecka. Spanska prov på måndag, business prov på onsdag, city and the future essay ska vara inne SCHEISSE säger jag bara.
jag vill inte jag vill inte. jag ORKAR inte.

vill ut. gick runt på Östermalm igår och lyckades inhandla en superdupermegahäftig bok till en viss person. måste skicka iväg presenterna idag om han ska få dem i tid. boken köptes för övrigt på Urban Outfitters, en bok alla killar borde ha. schweet.

oh well, dags att trycka på play knappen och sätta igång plågandet i guess...


KONVERSATION MED EN YNGRE GENERATION.

Julie - Max har du Habbo?
Max - Ja, det har jag...
Julie - Är du HC?
Jag - vad sjutton är HC för nåt? Hot company eller?
Max - ... Habbo Club...?

haha. förträngde det faktum att dessa två kiddos är 8 respektive 12 år.

GO AHEAD. EAT MY CARD AND MAKE MY LIFE MISERABLE.

Vaknade tidigare än vanligt eftersom jag skulle åka hela vägen till bredäng (andra sidan stan) för att hämta Julie och Winnie som skulle komma ut och shoppa med mig. Väntade på Norsborg tåget i evigheter, förseningar hit och dit. Didn't surprise me at all.

väl tillbaka i stan sprang jag runt hela Gallerian och letade efter en bankomat, när jag väl hittade en slukade den nästan upp mitt kort. tydligen var maskinen ur funktion men lyckades ändå gama i sig mitt kort i ca 2 minuter. what happened to those days då människor satte upp "ur funktion" lappar på maskiner som inte funkar som dem borde? trodde det var the end of the world. därefter gick jag på jakt efter en födelsedagspresent till en viss person, hittade ett kort som var klockrent. trots att jakten började i gallerian och slutade i NK så kunde jag inte hitta en lämplig present. hur svårt kan det vara att hitta en present till en kille som fyller tjugotre bast? ubersvårt.
Däremot lyckades jag inhandla ett usb minne. hooray!

Antar att jag får fortsätta jakten under veckan.

-

VILLUSHIONAL fashion show blev riktigt lyckat.
trots alla möjliga hinder med musiken, aulan, skolans datorer samt brist på tid så lyckades vi få allt att sitta på plats. hooray.
nu fattas bara vår business plan och vår intervju med Lina, en designer jag gick för förra hösten.

veckan är fullbokad. en massa plugg som kommer stå i vägen för det jag verkligen förtjänar, att njuta.
veckan efter sportlovet kommer vara en riktig mardröm. femtioelva prov och projekt som ska lämnas in.
men sen... sen bär det av till London. hooray again.
dags att påbörja jakten efter billiga biljetter.

funderar på att dra mig in till stan.. måste inhandla en födelsedagspresent till X (vet att han läser min blogg)

SCHOOLTRIP.

till skogskyrkogården... hur sorgligt låter inte det?
faktiskt mer än vad det i själva verket var. haha.
det började med att Mr. Conde Costas var sen. sigh.
sen mötte vi upp herr.."clementin" (enligt Shirley) :P som nu skulle guida oss igenom kyrkogården.
det vi fick höra var högst intressent för att vara ärlig, och om det inte skulle ha varit -382472847 grader ute så skulle jag nog njutit av själva besöket ännu mer.
som salt på såret hade jag ett par uberhala skor och om det inte vore för Mariam som agerade personligt handtag så skulle jag nog behövt hyra en plats i gården.
hade noll bromskontroll och som mariam uttryckte det så behövde jag en "break"
därmed har uttrycket "Give me a break" fått en annan innebörd. inside joke. haha.
anledningen till att jag gick med på denna sk. studiebesök var för att Mr. CC sa att det max skulle ta en timma. så det var det jag räknade med, sen hade jag planer att gå tillbaka till skolan och fixa powerpointen med Shir. men nejdå... besöket sträckte sig över 3 timmar. tjolahopp. där rök min plan för dagen.
vi fick se krematoriet plus alla andra byggnader/heliga rum. Det vore fel att säga att det hela inte var intressant men för att vara ärlig så va höjdpunkten med dessa "inomhus-besök" det faktum att jag fick värma mina fötter. tårna ska vi inte ens tala om, kan skatta mig lycklig att jag ens har kvar dem.

Mr. CC - thank you guys for coming, you're free to leave now...
SWOOOOOSH! down the road, left, right, straight forward and towards the "exit"
det hela gick som smort (nästan) snabbt gick det iaf. Mariam sprang, jag som klängde på hennes arm åkte ner för backen med mina hala skor, för att göra det hela en aning värre så attackerade Jonas oss bakifrån, hoppade på oss och voila, där låg vi alla tre i en pannkaka. poor dead people som förmodligen fick experience an earthquake som orsakades av vårt fall.

hursomhelst, efter 3 timmars vandrande i en kyrkogård var det mer än skönt att komma hem. fotbad immediately. we should freakin get some extra credit for spending THREE hours of our FREE time in a graveyard! anyways, it was pretty fun.

FASHION SHOW.

the date is set.
this friday, the 23rd of February 2007.
it's time to have our Villushional Fashion Show.
a collection by Shirley, Alma and moi.
it'll take place in the Aula so peeeps, make sure to be there.
14.00
the music is done.
the clothes are almost finished.
the models are ready.
all we need is an audience.
let's rock the stage now!


LATHET PÅ HÖG NIVÅ.

har en svag men bestående känsla av att denna söndag inte kommer bli särkilt produktiv.
har degat hela för/eftermiddagen och mitt sjätte sinne säger mig att kvällen kommer att bli likadan.
men what the heck, det är ju trots allt kinesiskt nyår. fira har jag gjort fredag och lördag, nu förtjänar jag en söndag utan min "saker-att-göra" lista.

här nedan kommer en ytterst kort summering av min helg som varit på topp.

Mötte Tingting vid medis och sprang sedan på Jasmine och hennes kompis som joinade oss i kön. köade i ca 1½ timma, snacka om mardröm. tur nog hade vi en och en annan skrattattack som gjorde att tiden verkade gå snabbt iaf.
väl inne stötte vi på Salina och Hsiao som skulle vinka av Sandra. tråkigt tråkigt.
sen blev det röj.
stället var proppat med folk, sprang på många bekanta ansikten så det blev nästan mer mingel än shake-ande.
hursomhelst så blev det en högst lyckad kväll, tack alla.

I lördags bar det av till templet med familjen. lillkusinen somnade på vägen så fick bära henne mestadels av vägen. därav mina nyvunna arm-muskler.
som vanligt kom vi sent, vad säger man "fint folk kommer alltid sent" :) men väl framme blev det mat mat och mera mat. även det stället var proppat med folk. spanade in lite folk med brorsan som resulterade i att vi satte maten i halsen X antal gånger. Sen var det mingel bland munkar och nunnor som gällde, tanter och gubbar, thank god att Siz o company var på plats.
kvällen var trevlig, och när jag väl kom hem vid 12 tiden däckade jag på momenten.
helgens bravader slutade med en slapp söndag.

tomorrow, back to reality.


UTGÅNG.

utgång ikväll.
den mycket efterlängtade helgen har anlänt.
äntligen.
veckan har rent ut sagt varit kaos.
tre prov varav ett helt oförberett, och ett business prov som vi fick reda på två dagar innan.
så nu ska det fanimej bli röj.
i deserve it.
funderar på att boka vip bås ikväll.
får se hur om vi lyckas samla ihop 15 pers som vill dela på notan mwaha.
så GK here we come.

JUST KILL ME.

so yesterday our business teacher just suddenly decided that it was time to have a test.
out of nowhere.
he said he had told us.
heck no he hasn't.
anywho... we complained.
so he gave us two more days to study.
phew.
test on wednesday.
ON FREAKIN VALENTINE'S DAY. buhu.
so Mariam and me skipped the rest of the classes.
went to McDonald's and ate the library and studied our asses off.
6 freakin hours was way more than enough but still not enough for me to pass the test.
so another 73458345 hours are awaiting me today.
and since my school is the absolute bestest ever,
we got a huge math test on thursday.
this year's valentine's day is most definately goin to be the greatest ever.
imma celebrate it alone.
with my math book.
schweet.

RIP Vic's computer.

part of my life has ended.
my comp. is dead.
some stupid DLL file cant be found.
and as a result, i'm totally screwed.
i hate everything that has anything to do with technology.
gotta re-install everything.
but I don't have the freakin cd.
gaargh!

TOTALLY SCREWED.

I just can't figure out what's so interesting with math.
like, what's the point?
my so far, 4 hours of math studying has resulted in:

- one broken calculator.
- one confused vicky.
- no gained knowledge whatsoever.

this is not going any further.

VILLUSHIONAL.

fixin' the music for the Villushional Fashion Show atm.
this is goin' to be rawkin hawt.
thx to Oliver for all the help.

VILLUSHIONAL.jpg

REUNION.

gårdagen började högst underligt.
var hos tandläkarn.
blev behandlad som om jag vore fem.
skrattretande.
dock försvann min tandläkarskräck tack vare det.

- "o nu så gapar vi stort..... jaa, va duktig du är Victoria!"
- " sådär ja, jättebra. jätteduktigt!"


försök att adda den där kisse-misse rösten.
där har vi det.

sen mötte jag S och det blev lite snabbshopping.

Pumba, pumba! skulle snarka över woho. detta innebär osäkra gator och ett hus uppochner.
gamla minnen. herrejösses.
våra berättelser som snart kommer att inta formen och storleken av en bok regerade som vanligt.
orsakade en och en annan skrattattack.

"... o föll rakt in i hans armar..."
"... ramlade ur hennes mun..."
"... match.com..."


o gawsh. haha.
inget har förändrats.
schweet.

glömde totalt bort att jag skulle fixa musiken med O dock.

o crap. school's calling. and unfortunately I gotta answer.
tjingeling.

MIN PASSION.

funderar på att börja läsa Japanska igen.
dock försent att anmäla sig nu.
läste en termin innan skolan/träningarna tog över mitt liv totalt.
jösses.
måste ta tag i språklärandet igen.
mitt mål är ju att kunna tio språk innan jag fyller 25.
(visserligen kan två av dessa anses som dialekter men va fasen, låter helt olika i mina öron, därmed krävs lika mycket arbete)
sju år kvar.
lite tid, mycket att lära.
tur att man kommit en bra bit på vägen.

Svenska
Engelska
Kinesiska

Taiwanesiska
Polska

Kantonesiska
Spanska
Japanska

Franska
Koreanska

behärskar fem, three in progress, two more to go.

btw. idag kommer S ;D


STOLT.

är stolt som fasen.
lektioner från 8.30-16.30.
jag överlevde.
längesen jag utsatte mig själv för sådant plågeri.
visserligen är det så schemat lyder på måndagar men,
har alltid råkat komma sent och vem skippar inte onödiga lektioner?
stolt.

imorgon ska jag träffa S woho.
längesen.
sakna sakna sakna.

I DID IT.

Finally I did it.
Quit my new job today.
why?
because I realized I don't really have time atm.
school and trips and shopping are taking over my life.
that's why.
mom says I need to find myself a millionarie to marry.
so I can avoid the word "working"
I think I just need to find myself a job I like.
that brings meaning to my life.
I don't need a millionarie-husband.
i'm not like that.
I don't like to rely on other ppl.
I don't like to be dependent on other ppl.
I can do it on my own.
I'm just cool like that.

I've quit 2 jobs within a month.
even though the jobs and the ppl there were cool.
it wasn't cool enough to keep me there.
they both said: "if you change your mind, or when you have time..call us and we can re-hire you"
i'm happy.
but I don't think i'm going back.

Went shopping w/ mom and bro. and suddenly I hear:

- "vicky..."

- "i think someone said my name..."

- "vicky....!"

I turn around and Voilá, Anna and her mom.
our mommies started to chit chat for a while aka 30 minutes.
and suddenly they go "let's go to a café"
yay for coming up with that idea half an hour later, I was practically freezing my ass off.
but it was fun.
some highly interesting conversations about *piip*
However, the day has been nice.
planned lots of stuff w/ siz.
Cruise? Justin Timerblake concert in Germany? Carribbean? Eurotrip? Taiwan?
haha once again siz, sorry for bringin the "taiwan" topic up.

i'm off to bed.


BLOOD DIAMOND.

Precis tittat klart på Blood Diamond med brorsan,
helt klart en film som tränger in i ens hjärta och rör om alla ens tankar.
Filmen rör sig runt 90-talet då inbördeskriget tog plats i Sierra Leone, där möter vi två starka personligheter Danny Archer (Leonardo DiCaprio) och Solomon Vandy (Djimon Hounsou) som trots helt olika bakgrund förenas i en jakt på den rosa diamanten som är nyckeln till ett förändrat liv hos dessa två hjältar.



Biopremiär i Sverige i Mars så håll ögonen öppna folks.
totally worth seeing!

SÅDAN BIG SIZ, SÅDAN LIL SIZ.

Movienight at my place var hur kul som helst.
både Siz och jag hade av någon udda anledning hakat upp oss att uttala saker och ting á la swedish-ish.
så en normal konversation mellan oss kunde låta ngt i stil med:

- ahmen, du vet Matt-en är ju maffia killen medans Leo-n är undercover som jobbar för Mark-en.

klockrent.

Sen var vi igång med att diskutera ett och ett annat offer, dvs människor som blivit döpta till "skrattframkallande"  namn.
kanske inte ska NÄMNA några specifika namn men det absolut hetaste namnet måste ju vara namnet på din lärare Siz :) måste få vara med på något möte nångång där ni har upprop...inklusive lärarens namn.

istället för vår välplanerade film-maraton förvandlades kvällen till något som skulle kunna gå under begreppet "mat-maraton" i exakt hur många timmar åt vi? inklusive för-förrätten som vi åt på förfesten, förrätten, varmrätten och efterrätten.

sen borde vi nästan få nobelpris för våra högst välanalyserade debatter. här kommer ett kort utdrag ur vår framtida bok "Sådan Big siz, sådan Lil siz"

A - du vet den där buren på Kickis....
V - ah eller hur!
A - den påminner om du vet.. Tweety's bur.
V - sant! fågelburen...
A - vadå fågelburen? Tweety är en kyckling.
V - VA? nähe, hon är en fågel. en pippifågel.
A - va? nej, det är en kyckling. den är ju gul.
V - ja sen då?
A - har du någonsin sett någon gul fågel?
V - har du någonsin sett en kyckling med sånna där fötter? (visar hysteriskt med hela kroppen)
A - JA ankfötter!
V - så nu blev hon en anka helt plötsligt?

skrattattack på hög nivå.

V - plus att hon har tre hårstrån typ...
A - ja! hon ska ju bli en tupp!
V - neee, hon har ingen sån där grej under hakan (demonstrerar återigen med hjälp av kroppsspråk)
A - jomen den kommer sen, det är Adams äpplet som växer ut senare.
V - hon är en tjej. snacka om ett överdrivet stort äpple. PLUS att tjejer inte kan bli tuppar.
A - men då är det en han.
V - hon låter som en tjej...
A - nej, han låter som en kille. iof har han ganska pipig röst..
V - precis. för hon är en tjej...
A - ... okej då. då kanske hon var en tjej.
V - hon är också en pippifågel.
A - så mycket tänker jag inte hålla med om.

Trost att vi underligt nog inte kom fram till någon vettig solution så skrattade vi i lite mer än en timma.

ett gott skratt förlänger livet
.



boy or girl?
bird or chicken?

GIRLY BIRD!

RSS 2.0