VILL HA.

Julen är nog min absoluta favorithögtid. utan tvekan.
blir helt varm inombords när jag ser ett pyntat hem, en julgran som är klädd från topp till tå och inte minst, när jag känner lukten av lussebullar.
har inte haft någon julgran hemma de senaste tre åren. sad but true. iår lär det inte bli någon heller. näst nästa jul spenderas förmodligen i Kina, får se om jag lyckas införskaffa en gran då. en liten åtminstonde.
samtidigt som jag under hela min barndom sett fram emot att flytta runt världen är det lite jobbigt då man aldrig riktigt kan settle down. möbler och andra saker som inhandlas kommer man snart behöva släppa taget om så känns lite onödigt att julpynta studentlyan. men en vacker dag, när jag rest och pluggat klart, då ska jag ha en lägenhet som jag kan kalla min och den första julen som spenderas där, den ska vara magisk!




BONJOUR!

tillbaka till verkligheten nu.
har haft en helt underbar vecka hemma i sverige, för att inte nämna weekendresan till Paris med älsklingen.
är i alla fall tillbaka i manchester nu och saknar redan alla där hemma.
vi kom i alla fall hem från paris igår, skyndade oss hem för att fixa iordning oss innan vi mötte upp lilly, fonn och anna (plus deras respektive) på Aroy Dee för dim sum. åkte sedan hem till älsklingen för att få i oss de få timmar sömn innan mitt flyg gick imorse.
har hunnit ladda upp de flesta bilderna på ansiktsboken och tänkte bjuda på några här so enjoy:



sharing is caring, här med en varsin vante :)










ph: "varför tittar de på sina egna för?"

triangeldrama inne på Louvre.



juicy...









fick mina sniglar till slut, yay!



och liiite till...



och så favoritbilden:



blev några fler än jag planerat, oh well...
vår tredje resa tillsammans och fortfarande lika underbart!


KNOCK KNOCK. WHO'S THERE?

plutten såklart!
han ringde precis och frågade efter min portkod. jag fattar nada innan han ber mig komma ut en stund och där står han med en cupcake med ett ljus i. han börjar sjunga "ja må hon leva..." och jag inser att han inte bara är världens gulligaste utan universums gulligaste. det må låta cliché-igt men i'm touched.


FRÅN ÄLSKLINGEN.

om en halvtimma fyller jag officiellt 21. hur det känns? inte mer än vanligt.
dagen har varit full av överraskningar. från den ena till den andra. tog liksom aldrig slut.
började med att jag satt fast hemma hela morgonen i väntan på att bredbandsgubbarna skulle installera klart bbb uttaget. så fort det var klart åkte jag och mötte upp älskling, handlade med oss lite saker och åkte hem till honom. på vägen till tåget får jag en bit presentsnöre "grattis älskling" säger han. finns alltid en baktanke i allt han gör så genast börjar hjulen i mitt huvud snurra. inte länge till för när jag kommer in i lägenheten hittar jag a chocolate cupcake fint inslaget. plutt tänker jag innan jag tar upp den och känner hur hård den är. hrmph?
sen ser jag att det står ett "S" på det... det finns alltså fler gömda i huset och jag börjar leta igenom alla skåp.
"I"...."R"...."A".....och till slut hittar jag "P" i badrumsskåpet. "SIRAP"? utbrister jag och i samma veva utbrister han "ååh, vad duktig du är älskling" och tar fram ett inslaget paket. jag öppnar det, en flaska sirap. "grattis på födelsedagen älskling!" säger han och jag fattar nada.

han ber mig flytta om bokstäverna och lovar mig alla ord jag kan komma på. efter ett tag ser jag det.
PARIS! sen får jag ett kuvert med våra biljetter i. vi åker alltså på fredag morgon och jag kan knappt bärga mig!
plutten har bokat hotell belägen mitt framför louvre och jag tvivlar inte på att det blir ännu en underbar resa med älskling.

Utöver detta fick jag även ett par klackar och nya vantar av älsklingen. Kommer användas flitigt. Sen att plutten hade tänkt (till och med bett om att få lära sig) sticka en halsduk till mig (men misslyckades och gav upp när han trasslat in sig själv i garnet) gör ju honom till världens absolut bästa och gulligaste.

TACK älskling!












PRESENTER.

kameran dog mitt i hela kalaset, och nu mitt i all fotandes. försöker den säga något eller?
hursomhelst så är den på laddning just nu så blir bara några bilder på det jag fick i lördags.
blev en massa fint, bland annat ett par Ray Ban wayfarer, en massa smycken från tiamo, grand hotel och snö, presentkort på NK och Åhléns, wokset, alkohol, underkläder (som jag drog ut mitt framför nyllet på alla, pinsamt? näää), blommor, Iphone Dockningsstation, smink från lancôme, grejer från bodyshop osv...

tackar och bockar för allt, me like A LOT!
och självklart, det fina pusslet som gänget gjort. ska bättra på mig och komma MINDRE för sent!















ja, det var de bilder jag hann ta... kommer strax ett inlägg om vad jag fick av älsklingen.


SO CLOSE BUT YET SO FAR.

igår åkte jag hem till älsklingen och möttes av en himmelsk lukt redan i trappuppgången. jag frågar honom om han har bakat, han säger ingenting. (skulle han vara smart så skulle han sagt att det var grannarna) jag går in i huset och börjar diskret leta titta runt, ingenting. nähe. och ingen reaktion från honom heller. så jag öppnar ett skåp. DÅ. då springer han emot mig och totalförbjuder mig att öppna nästa. oh yea baby! visste att något var på lurt. så envis som jag är slingrar jag mig loss, tar tag i två skåp samtidigt, bad move, för så som den är byggde krockar skåpen med varandra om man öppnar de samtidigt och jag får ett blå finger.

jag bönar och ber, gnäller och jämrar. han tröstar men ger sig inte. jag får inte gå in i köket resten av kvällen.
regler är ju till för att brytas så vid ett senare tillfälle kastar jag mig in i köket, kör  en vild satsning på nedersta skåpet och DÄR! där skymtas det något brunt som jag antar är choklad. jag hinner inte se mycket mer innan han tar tag i mig igen.

då börjar hjulen rulla...kladdkaka? chokladtårta? lussebullar som jag trodde det var hela dagen var det tydligen inte. choklad... muffins? nä, det jag såg var en stor bit av något. jag åkte hem med besviken mage och dregglande mun. vad är det för envis jävel jag har skaffat till pojkvän?

ska göra ett nytt försök senare idag.


MAKE A WISH.

kom hem senare än planerat igår så de utlovade bilderna kommer antingen idag eller imorgon.
åkte i alla fall till stan och hämtade upp tårtan jag hade beställt till älsklingen då varken han eller jag fick en bit av chokladtårtan i lördags så tyckte jag vi kunde unna oss en hel tårta på vår fyra månaders dag.
mötte sedan älsklingen innan vi köpte med oss mat hem till honom.

ph: älskling, ska jag ta din väska?
jag: nej tack, det är lugnt.
ph: ge mig din väska älskling?
jag: nej sa jag. lugnt.

...

jag: ska jag ta din?
ph: va? näää...
jag: jo, ge mig den.
ph: nää det är lugnt.
jag: ...vad har du i väskan då?
ph: ehm..inget?
jag: joo, varför är den så tung?
ph: den är inte tung...sluta nu.
jag: johoo, ge mig din väska!
ph: meh älskling snälla, du får den sen?
jag: HAHAHA jag visste det! ge mig ge mig!
ph: älskling, du får den hemma okej?

jag fortsätter tjata lite till, han ger sig inte och kör istället med en counter attack...

ph: vad har DU i DIN väska då?
jag: va? nä inget...
ph: får se då?
jag: nej.
ph: ge mig!
jag: MEEEEH OKEEEJ SKA SLUTA TJATA!

visade sig att både han och jag gömt något i våra väskor, yes. så lyckat var det!

plutten som mått illa hela dagen började nu må sämre och febern började titta fram så tappade upp ett bad där han fick ligga och svettas och stoppade sedan om honom i sängen innan jag åkte hem.
hann få en fyra månaders present, en alldeles egen önskebrunn som vi pratat om så länge att vi ska fixa.

vi har nämligen en tendens att överanvända fontänerna utanför hans hus och även mitt hus i england så för att tänka lite på ekonomin (då vi verkar önska oss en massa grejer hela tiden) tänkte vi att vi gör en egen som delvis kan fungera som sparbössa. så, nu har jag fått en! :D


för några veckor sen när älsklingen var på väg till hans tenta:

ph: hej älskling, vad gör du?
jag: nä, inget vadå då?
ph: nä...skulle du kunna slänga i ett mynt i fontänen utanför huset?
jag: va? skulle inte du göra det utanför stationen?
ph: jooo men de har tömt den på vatten och täckt igen den...
jag: aha...okej, on my way!

plutt :P

första gången jag införde denna tradition var nog på vår första "date" om jag minns rätt, på väg hem till honom hittade jag ett konstigt mynt i min väska och gav den till honom som inte visste vad han skulle göra med det.
"önska dig något då och släng det i fontänen" sa jag och det gjorde han. efter vår första mwah några dagar senare sa han att hans önskan gick i uppfyllelse. i guess it works :)







det här hittade jag i badrummet där han stängde in sig själv och gjorde klart min present. what caught my eye var pepparkakan som han tydligen hade använt som mall till att rita ett hjärta. PLUTT!

ph från toaletten: älskling, kan du ge mig en pepparkaka?
jag: va? ska du äta pepparkaka medans du bajjar?
ph: ehm..ja...?
jag: oookeeeej...?

......

jag: AHA! du ska använda den som mall!
ph: MEH! ÄLSKLING!


FYRA.

känner mig riktigt utvilad nu. sov så djupt att jag knappt hörde älsklingens alla sms imorse och därmed dissade honom. hm, inte en bra start på vår fyra månaders dag. haha. får make it up to him later.
nu ska jag fixa lite mat, kaaanske plugga lite och om några timmar möta upp älsklingen för middag.
visar ikväll vad jag fick för presenter av alla söta! me like me like!

EN BILD SÄGER MER ÄN TUSEN ORD.

efter att ha kollat igenom mina bilder ångrar jag mig enormt att jag inte var mer aktiv på den fronten. sen att batterierna strejkade efter middagen gjorde ju inte saken bättre. tur att trang, lilly, cici och carrie hade kamera mig sig så får nog ragga till mig deras bilder.

här kommer i alla fall ett litet urval av de få bilder jag hade, resten kommer upp på facebook så småningom.






UTMATTAD TILL MAX.

blev en trevlig middag med trevligt sällskap igår.
kvällen avrundades på metro.
kom hem halv åtta imorse och är nu på restaurangen och städar efter gårdagen. utmattad? have a guess.
hade kul och uppskattar alla som kom och gjorde min kväll!
nu blir det inga fler födelsedagsfirandet på ett bra tag.
och självklart, tack till älskling som hjälpte till med allt, och lite till.

något jag inte ser fram emot är bilderna som folk knäppte lite här och var. damn.

FÖRBEREDELSER.

folks i'm back!
möttes av en övergosig älskling på centralen igår och tillsammans gick vi runt på stan i jakt efter min klänning. nada. vi åkte till kista, nada. sen kom päronen och hämtade mig. känner att hoppet börjar rinna ut nu... ikväll börjar vi först med middag på restaurangen innan vi fortsätter till Metro och röjer resten av kvällen.
idag är det en massa som ska fixas så schemat är mer än tight och jag hoppas innerligt på ett mirakel.
klänning ska hittas.
tårta ska hämtas.
sprit ska inhandlas.
likaså snacks och ballonger.
tur att pappa tömde ica maxi på läsk igår så det slipper vi oroa oss för.

nä, dags att springa till bussen nu och möta upp älsklingen.
bilder från kvällen kommer förmodligen i helgen.

...

sometimes you're better off not knowing...
...and even better off not telling.

i don't like the state i'm in right now. 
for one second, nothing mattered anymore. 
the next second i realize, it's way too much for me to handle right now. 
i'm going to bed.

yes. my day is ruined.


LITEN GODNATTDIALOG SÅDÄR.

v - just det, du vet choc-choc (vår planta)... odlade faktiskt en annan sorts blomma bredvid...
p - jaså? vadå för blomma?
v - ehrm...den heter narcissus... kopplar du? du är ju narcissist. så tänkte att den passade bra.
p - va? det är du som är narcissist ju.
v - tsk. anyways...
p - hur ser den ut då?
v - den är gul...ganska ful faktiskt...
p - och du tyckte den påminde om mig?
v - YES!
p - gul och ful huh...
v - .......narcissistisk!

I CHALLENGE YOU!

varit lite mindre hjärndöd idag och pallrat mig till universitetet, att lektionen var högst onödig är en annan femma. i was there. tackade nej till middag med Lyn och hennes kusin och valde istället att koka ihop något hemma för att samtidigt kunna plugga. kände mig stolt. innan jag insåg att jag inte alls hann med mycket. precis pratat klart med älskling om allt mellan himmel och jord och funderar starkt på att krypa i sängs.
mitt i vår två timmars konversation lyckades vi även make a bet.

jag - jag vet, ska vi slå vad om en sak...
älskling - vadå?
jag - jag slår vad om att jag hinner få tre synliga magrutor innan dig!
älskling - va...? tssk. eller hur.
jag - okej, då tävlar vi vem som får tre rutor först.
älskling - okej...men alltså, varför just tre? kan vi inte ta fyra så det blir lite jämt?


vet inte hur jag resonerade där. antar att det var för att jag har EN nu och tänkte att det inte kunde vara alltför svårt att få två till...oh well, the game's on!
antar att det blir 500 situps innan läggdags då älsklingen ligger gaaaanske mycket före. fusk. jag som bara gymmat EN gång. EN gång i hela mitt liv. det var med mariam under gymnasietiden och då spenderade jag ändå halva gymtiden framför tvn. en hel sommar jobbade jag på fitness24seven utan att ens sätta min fot på ett rullband. dock fick jag ställa tillbaka vikter efter folk som var för lata för att göra det själva så där fick jag min dagliga träning.
gargh, varför har jag gett mig in på det här? tycker inte ens att det är snyggt när tjejer har alltför synliga magrutor (vältränad mage yes men rutor? six pack ska vi inte ens tala om) that's a guy thing.

oh well, nu råkar jag inte ha råd att förlora denna challenge så får väl offra mig. (dock har jag ingen aning om hur jag ska gå tillväga...) hm...vad vare dopning var nu igen?

FEM EFFEKTIVA DAGAR INNAN BELÖNING INKASSERAS.

har lovat mig själv att de ynka fem dagarna jag är tillbaka här i england skall spenderas flitigt och produktivt.
gårdagen gick helt och hållet till spillo då jag knappt kunde förflytta mig igenom lägenheten med min rygg som värkte av någon konstig anledning. för att inte nämna bristen på sömn kvällen innan. så idag gäller det att vara mer effektiv.

har ett seminarium idag där jag måste vara närvarande på. sen blir det kinesiska hela kvällen. inte varit så flitig på den fronten men nu är det dags om jag ska lyckas skippa utlandsåret. något som jag innerligt hoppas på.
nä, dags att skärpa till sig nu. så bortskämd som jag blivit och få åka hem varje helg den senaste månaden är det inte mer än rätt att jag gör något vettigt när jag väl är i rednecklandet.




en av tre presenter som jag fick av älsklingen på vår tre månaders dag :)
dock är jag som sagt nästintill varje helg hemma i sverige denna termin så får se när denna kommer till anvädning. en backup plan.


MISSION COMPLETE.

pust!
tillbaka i england efter en hektisk helg med älsklingen och hans uppsatsskrivande. i fredags storhandlade vi och tömde mer eller mindre affären för att bunkra upp inför helgen. vi sparkade igång plugghelgen med tacos som vi så länge planerat att fixa men aldrig riktigt tagit tummen ur. klockan hade hunnit bli passed our bedtime så det blev bums i säng istället.
på lördagen var det bara att sätta igång. 500 ord innan middagen och 500 ord efter var målet som vi klarade galant trots att jag flera gånger fick hota, skälla och tvinga älsklingen att skriva medans jag satt och pluggade in hans kurslitteratur för att bidra med idéer.
tiden går snabbt när man har roligt och snart hade söndagen anlänt. söndag som vanligtvis förknippas med sega soffpotatisar stämde in utmärkt på det vi hade för oss innan vi köpte med kebab hem till mig för att ge brorsan lite sällskap. även där värmde vi upp soffan rejält under matkoman.

med tusen ord kvar att skriva tog vi oss hem till älsklingen igen och medans han kokade upp te, bunkrade upp med all från kladdkaka till pepparkakor tryckte jag på ON knappen och där satt jag resten av kvällen (läs: natten) och skrev, pumpade och krigade för att nå ett bra resultat. i did it. så nu väntar vi med spänning på betyget som visar om allt var förgäves eller om vår cooperation kicked some major fat ass.

så nu folks hoppas vi på det sistnämnda.
nu blir det sängen då gårdagens 1½ timmas sömn inte är något att hänga i granen precis.

JA, JAG LEVER.

bristen på uppdatering är helt pga av det faktum att jag och älsklingen tagit oss an hans uppsats som ska in på måndag så där ligger all fokus just nu. en uppsats som egentligen inte kräver så mycket energi har helt plötsligt blivit oförklarligt viktigt då det även är en nyckel till vårt planerade år tillsammans nästa år. så nu folks, håller vi tummar och tår att inga större förändringar uppstår.
anywho, mer och bättre uppdatering utlovas på måndag. men nu tillbaka till ordbajsarmaskinen.

POKERFACE ON.

vet ni vad. imorgon ska jag bannemej ha världens mest tursamma dag.
har under veckans gång gått och haft otur, tur på tur. den senaste incidenten inträffade för bara tio minuter sen.
efter att ha snackat klart med älskling bestämmer jag mig för att hoppa in i duschen. på så glatt humör som jag var på halvskuttar jag av någon oförklarlig anledning till rummet, sätter krokben för mig själv och innan jag vet ordet av det ligger jag där. framstupa. helt platt på magen och jämrar, skriker och ja... skrattar (som ni säkert också gör vid det här laget) skadeglädje är ju den bästa av de alla eller hur.

skrapar i alla fall upp halva knäet och har fått Lyn att vara extra snäll mot mig. imorgon ska jag förstora upp saken rejält och få älskling att behandla mig som en prinsessa. oh yea!

missförstå mig inte nu. ont gör det! som in i biiiip.
påminner ju självklart om gången innan som jag gjorde illa knäet. samma knäskål såklart. förutsättningarna var dock en aning annorlunda och kan läsas om här och en bild har ni här.

nu är jag då inte lika mörbultad precis men ändå. ont.

NOSTALGI.

surfade lite runt på nätet och kom över dessa bilder som fick mina tankar att åka på ett nostalgitripp tillbaka till sommaren/hösten 2007 och mitt medverkande i Miss Chinese Cosmos Pageant's Europe & World Final.
fina minnen det där...



i Japan på någon traditionell måltid i ett tempel... maten var hur glamorös som helst. femtontusen gånger mer high tech än det man äter i en sushibar här i sverige. nu snackar vi real shit! (sitter långt bak så syns inte)



fortfarande i Japan på en uppvisning inför hundratals människor, här i våra Qipaos... Japanerna hade förberett välkomstfyrverkerier som var som ingenting annat man sett. fyrverkeri som släpps och åker i takt med musiken, fyrverkerier i form av hello kitty, snoopy och smiley figurer. pure awesomeness. (jag, andra i grönt längst upp)



i Kina där vi medverkade i en kinesisk talkshow "Lu yu you yue" (tjejen i mitten på soffan är the host) tillsammans med vinnaren från 2003, 2004, 2005 och 2006. (jag, femte i översta raden)



Kina - vem kunde tänka sig att första gången jag skulle stå på ett par skidor skulle vara inomhus med konstgjort snö? (jag, sittandes i nedersta raden, första från vänster)



(jag, tredje från höger)
what can i say, once in a lifetime experience.


BUY ONE, GET ONE FREE.

sitter och tar emot en massa mail från älsklingen där han skickat idéer på vad jag kan ha på mig på min big 21. trots att våra klädsmaker krockar oerhört ibland så gör ju detta honom till världens gulligaste.
flera inkomna mail, varav i ett står det:

"annars har ju HM lanserat en ny kollektion från Jimmy Choo. Ifall du skulle vilja checka in det. Jag ser inget märkvärdigt med de men du kanske gör det :P" 

 jackpot! har skaffat mig både a boyfriend AND a girlfriend. two in one. me like.



TOTALLY DEDICATED TO...

my beloved wife Sheena on her 19th birthday!
Sheena, my wifey in crime, in all weathers and whenever I fall asleep in a bathroom. oh yes.



and that's why, me luuuurve you!
ses snart babe!


MOVIENIGHT.

efter en massa velandet valde vi till slut att se "Orphan".
handlar om en familj som adopterar en liten flicka som bär på en hemlighet. hon...nä vet ni vad, ni får kolla upp det där själva om intresse finns. vill helst inte skrämma upp brorsan (som jag vet läser bloggen) i onödan om han nu råkar sitta hemma ensam. kan säga såhär, filmen var bra även fast jag har ett bättre avslut på filmen. kanske borde bli regissör?

självklart fick jag inget plugg gjort idag heller. inte vidare stolt över mig själv.

update:
fick nyss följa med Lyn på toa... och jag som trodde jag var den fega i gänget. (nu är hon skyldig mig lite sällskap sen när jag ska på toa. yes!)


READY TO ROCK.

Lauren är över så nu sitter vi alla tre och känner oss någorlunda manade att genomlida en skräckfilm.
att älska skräckfilmer men samtidigt vara en coward går inte riktigt ihop. men nu är vi tre i alla fall. och jag bor inte längre ensam så nu kör vi! har som sagt alltid varit en total sucker for horror movies men slutade alltid med att jag drog med mamma in till badrummet när jag skulle borsta tänderna. konstant, i cirkus en månad innan mitt minne svek mig och jag glömde bort filmens handling. sen flyttade jag utomlands och bodde i en egen studentlya, då införde jag en egen lag på att aldrig (under vilka som helst circumstances) se på en skräckfilm. det var svårt att hålla mig men med tanke på att jag förmodligen aldrig skulle vara gå på toa eller duscha i det gemensamma badrummet igen så undvek jag allt som hade med spöken och liknande väsen att göra.

men nu så, nu kör vi!
funderar på "the fourth kind"...

DRESS ME UP.

been looking for a dress the past two hours. no, scratch that. not "a" dress but "the" dress.
big twenty-one is coming up and i've got as usual, nothing to wear whatsoever. been turning upside down on every website i've managed to come across (asos, elise ryan, bubbleroom, victoria's secret, topshop, etc) and yet, here i am, with nothing to wear. what's left is to scan all the cityshops. so that's pretty much what my next project is all about. find "it".


MY NEW BFF.

hör och häpna.
vi har äntligen införskaffat oss internet i lägenheten. inga fler sena nätter på biblioteket. inga fler sista minuten krigandet till skolan för att checka schemat. finito!

okej, det där var hör...
och nu, häpna...

JAG, Victoria, lyckades installera hela skiten med mina bara händer. ingen vägledning, ingen hjälp. känner mig inte lite awesome just nu.
jag och min värsta fiende, technology har äntligen slutit fred och går nu hand i hand. lyckligt slut. you just gotta love it.

MISSADE MIN STATION.

har under aret flugit otaligt manga ganger. senaste flygturen var inte den basta direkt. 
allting borjar fridfullt och som vanligt, jag gor det bekvamt for mig, tar fram nagot att ata och nagot att gora medans jag ater. denna gang blev det en macka och nds. far i mig naringen, kor nagra rundor "bomberman" och dackar sedan. vaknar inte upp forran vi ar framme, hell yea! det gillar vi.

"we apologize...." hor jag kabinens personal saga i hogtalarna.
"mm, they better be! vi ar fan 20 minuter sena..." tankte jag. tji fick jag!

jag forsoker tajma in flyget med min buss fran liverpool till manchester och enligt min tidtabell gar nasta buss om 10 minuter. jag armbagar med folket och kommer ut ur planet forst! feeling good.
springer till "uk border tullen" och mots av en hogst forvirrad man.

"so where do you come from?"
"what?"
"where did you depart from?"
"ehr.... sweden?"
"ooh... you see, we didnt know you were coming"
"oooohkay? well, here i am..."
"yea you see, we thought you were going to liverpool that's why.."
"oh...."


tystnad.

"waaait? thought? that's what i thought too? may i ask where the hell i am now?"
"this is east midland..."
"east what? and how far is this from liverpool?"
"it's close to nottingham...and it's about 3-4 hours..."
"WHAAAAAAAAT?!"


min forsta tanke var att jag hade gatt av en station for tidigt. right. sa vaken var jag.

Tydligen hade jag missat hela dramat om att det var for dimmigt for oss att landa i liverpool sa planet flog runt och runt tills vi hade slut pa bensin. great. sa da fick vi nodlanda i east midland, av alla stallen... perfa!
sa raggade upp fem andra som delade en taxi med mig till manchester. 300 spann fattigare. thank you ryanair! thank you!


KLACK I RÖVEN.

hur sjutton tänker man när man på morgonen drar på sig ett par 10centimeters (minst) klackskor innan man beger sig till jobbet... som bibliotekarie? inte vilket bibliotek som helst utan stadsbiblioteket där hela byggnaden ekar i takt med människors andningar.
sen är hon inte high tech nog för att sitta vid informationsdisken utan fortfarande är på "sortera och lägga tillbaka alla böcker"-nivån. great!

moron.

RECHARGE.

puh! två stora bordsbeställningar på 30 respektive 20 personer. inga sittpauser, inga toalettbesök och ännu mindre några matraster. vad kan jag säga, är näst intill kaputt. men folket har nu lämnat boet så nu blir det storstädning innan vi beger oss hemåt. då blir det raskt i säng.
dagens bästa bjussar jag på här:

"...and these are vegetarian meatballs..."

oh yea baby. that's me.
vi fick all i oss ett gott skratt i alla fall, och en massa dricks så ja...det bjussar jag på!
damn.

JUST MARRIED...

lång arbetsdag att "se fram emot" idag. har en bokning på ca 30 pers (bröllopsmiddag) och sedan ytterligare 18 pers så det blir fullt rulle då det är jag och brorsan som serverar idag och resten vänder uppochner på köket.
sitter med en varm kaffe (inte hunnit koka te än) med ca två klunkar kaffe och 2 liter mjölk i och som grädde på moset, TRE sockerbitar. smakar nääästan som varm choklad. at least that'll do for now.

mysdagen hos älskling igår blev istället en trevlig middag med hans kusin och vänner direkt efter min efterlängtade fika med tjejerna. sist vi hade reunion var någongång efter studenten så det var väldigt dags för en ny återförening trots att ingen av oss förändrats ett dugg.

nu säger mitt luktsinne mig att maten är klar så nu ska jag place my arse in the kitchen. oh yea.

"Hej, det här är min man, han har damp..."
"Hej, det här är min pojkvän, han har också damp..."

CHOP CHOP.

har äntligen bänkat mig ner och påbörjat min uppsats á la tretusen ord. har kommit upp till en sjättedel.
älskling har hotat mig med straff och ingen mys om jag inte kladdar ner tvåtusen ord innan han slutar jobba så får nog lägga på ett kol om jag inte vill sitta där med the cone of shame resten av dagen.
jag gillar att utmana ödet, yes i do. så nu har jag lovat bort mig själv på en fika med Mariam, Shirley och Natha om sisådär två timmar vilket innebär att jag måste börja jaga bussen om cirkus en timma. great. 1500 ord på en timma. måste alltså ligga på en medelhastighet av 25 ord per minut. awesome. i just love myself.



OUT OF CONTROL.

väldig oproduktiv dag. det enda jag kan skryta om är väl chokladkaks paketets innehåll som jag stoppat i mig utan att blinka och ännu mindre tänka på om jag kanske bör spara en bit till resten av familjen.
snön faller ner och inte ens gatulamporna lyckas lysa upp den gråa dagen. uppsatsen ligger där orörd. ja, oproduktiv var ordet.
ska nog ta mitt pick och pack och åka över till älsklingen och se om atmosfären där är mer pluggvänlig. kanske hittar min motivation under hans soffa...eller till och med i hans kylskåp. yes. im off.

förresten,
blev en trevlig middag med älsklingen och hans familj på ett sushi ställe på st eriksplan. stor sushi som följdes tätt av ÅL. yes. sen blev det mys och "surrogates" hos älsklingen innan knäppisen följde med mig hem trots att jag bara bor 20 minuter bort.

sådär, now im off.

HALLOWEEN 09.

här kommer några bilder på utekvällen (halloween) i manchester.
dock avlägsnade vi oss rätt tidigt från röjet och gick på en mysig nattpromenad för lite quality time med varandra istället :)

jag och Eva.



jag och tasha.

jag och hikari.



jag och tjejerna.



jag och katy.



älsklingen.


ORDBAJSARMASKINEN - ON!

nu återstår bara en timma kvar innan jag beger mig hem till älskling och duschar av mig all restauranglukt för ikväll blir det middag med hans mamma och bror.
veckan ser rätt så fullspäckad ut så ska försöka klämma in lite pluggtid så jag blir klar med den där jädrans uppsatsen innan måndag då deadlinen är satt. tre tusen ord är a piece of cake, det svåra är att ta tummen ur och sätta igång.
shame on me. yes.


DENIAL VAR ORDET.

mamma kommer in till rummet som jag just nu delar med brorsan och säger:

"max..?"
jag och brorsan: mm?
"maaax?"
jag och brorsan: mmm?
"max?"
jag och brorsan: MMMMM?
"idiot..."?
jag och brorsan: ...........
"varför svarar ingen av er nu då?"

och om någon undrar varför jag svarade när mamma ropade på brorsan så är det en vana att någon av oss (eller båda) svarar när någon ropar (vem de ropar efter spelar ingen roll) för att snabbt få tyst på personen så vi kan sova vidare.

UP AGAIN.

precis tittat klart på "UP" med mamma. mysig mor och dotter tid med ett helt bord av skräpmat.

hennes kommentar efter filmen:

"jo, filmen är ju bra men hur fan lyckades du gråta två gånger?" ehrm... antar att det är bioatmosfären som gör en helt tårögd.

hursomhelst, ska slå en pling till älskling nu som förmodligen ligger och snarkar...

IT'S ALL ABOUT TEAMWORK.

samarbetet gick bra och här ser ni vår första lasagne...






VECKAN I BILDER.

OBS. vill bara förvarna er för en hel drös...matbilder... vilket var majoriteten av våra aktiviteter denna vecka OCH att bilderna ligger lite huller om buller i väldig oordning.



älskling överraskade redan första dagen med en försenad men stoooor 3 månaders present :) me like.



älskling med hans giant burgare.



nandos där vi delade på en hel kyckling.



fick en ros av älskling på 100 dagars dagen :) han fick en flaska mineralvatten höhö (inside joke)



exploring the town.



...and each other...



busar i hallen innan utgång.





självklart såg vi UP som rekommenderas starkt. grät två gånger och väntar redan på dvdn. fantabulous!



the manchester eye.

på väg att "a vampire's assistant" dessvärre somnade jag under filmens gång... filmen började 23.15 så det var way passed my bedtime.


all in all, har haft en underbar vecka med älsklingen. en vecka jag utan tvekan skulle vilja uppleva om och om igen. hursomhelst så är jag hemma på hemmaplan nu så får se hans tryne en vecka till här i stockholm.


BACK IN TOWN!

3e nov - 8 nov
holla at me!


RSS 2.0