LAST DAY OF BEING SOCIAL.

last chillday.
from tomorrow on, i'll be very unsocial doing nothing but studying.
so how did i spend my last chill day?
first of all, the plan was to have lunch at 2 with Rui and Andy. of course, both of them forgot to switch to summertime. (guys..) so i didnt get my lunch until one hour later. R was desperate after tempura so we went to murasaki, no tempura. at least not downstairs, and upstairs was still closed. bummer. so he suggested Asahi somewhere in fridhemsplan. somewhere... we had no idea how to get there so in other words, it took us a while so we met up with A and eventually we arrived at Asahi. a kazillion years later. i might add that by that time i had already starved to death. but R got his tempura! later on Wifey came and joined us.

then we met up with Carrie and Kai and off we were to Bergshamra to play.....MAHJONG! and streetfighters. fun time.
allright, been chilling for two days now. more than enough. or rather,  more than i can afford so from tomorrow on, vicky goes antisocial!










EARTH HOUR.

precis haft en mysig movienight med familjen. love this feeling!
självklart släckte jag och brorsan alla lampor / onödigt under the earth hour. mitt initiativ mest men brorsan var snäll och höll sig i en timma. laddade upp med en massa ljus och skräpmat så vi skulle överleva utan tv, dator och hela köret. efter timmen sprang brorsan till datorn, helt hypad. jag som också var på väg dit hamnade i tjafs med honom.

jag - men jag ska ha datorn!
brorsan - men nej...gå lek din earth hour lek...
jag - tönt, det var ingen lek!
brorsan - okej men klockan är halv nio i england nu, så du kan leka i mörkret en timma till...
jag - okej, stäng av datorn då, inte mörkt annars.
brorsan - du kan blunda i en timma.
jag - ...

ja, det var på mitt initiativ alltså.

YELLOW REUNION.

i'm alive!
sen jag kom hem har det varit fullt ös. schemat helt fullspäckat. de tre första dagarna var jag fast i restaurangen, skulle ändra på hela menyn, skriva, fixa och trixa och skriva ut 89778435 kopior. phew. efter det var det dags att programmera in allt i den väldigt hightech kassan vi har. tog ett tag att figure out hur man använder skiten, lite extra tid då jag och teknologi inte går hand i hand precis. men det gick efter several hours.
sen var det dags att ta mig hem, kommunalt. från värmdö. gosh. inte det lättaste direkt. i snökaoset gick jag bort till buss stationen, snön slog mot ansiktet som jag desperat försökte gömma i luvan, without further success då jag knappt såg vart jag gick. bussen var sen. no shit? kommer fram till slussen efter ett bra tag, tunnelbanan gick som den skulle men sen, på 807an började helvetet. mitt i hela köret får vi dåliga nyheter rapporterade. bussen kommer inte upp på klenavägen så all trafik stannar vid sågen. femhundra stationer från min hållplats. superb. alternativen var, taxi, gå eller en annan buss som skulle runda hela helvetet innan den kom fram. inte kul.

pga detta var jag 2 timmar sen till the yellow reunion. dock hade jag kul den tiden jag var där, kul, alla ni som kom! bilder på FB.



some of the peeps.



reunited with my shaking sister.



mr Kai.





the boss is in Da house!



shots!



shake it mama!



awesome fivesome! <3 missed you guys!!!



carin kom hela vägen från gävle! :D yay!



Kai och hans dåliga fotoskills.


HOME SWEET HOME!

HOME SWEET HOME!
had the worst flight ever. without exaggerating. first of all, i arrive ON TIME for once at John Lennon's airport in Liverpool. i'm bout to check in when the girl behind the desk very strictly tells me that my luggage is overweight. i could tell right away she was not someone to negotiate with. her eyes told me "in your face!"  very clear. noway that i've misinterpret those scary eyes. i had to remove 6kg. SIX KILOS! i was already carrying a shitloads of books in my handbag and now i had to stuff it with another six kilos of shit. since i was totally out of options i started unpacking my suitcase. after 5 attempts to unpack as much as possible, 5 times returning to the desk to see try my luck, who knows, maybe the girl's period had suddenly stopped? NOT EVEN CLOSE. she was pickier than god knows what. so i actually removed 6 kilos. finally, got to check in.

now the next step.
where to put the 6 kilos of stuff. (a few sweaters, tops, two pairs of shoes and one make up kit) i brought my whole closet with me into the bathroom and started putting as much as possible on me. in the end, i stood there, wearing 4 tops, 3 sweaters and 2 jackets. hey! they said it's cold in sweden.

by this time i still had one plastic bag of stuff that could not fit into my poor bag which had totally become deformed. by the gate i had the luck to encounter another very nice lady. "you got two bags, you may not go through" oooohkeeey.
so close to burst into tears cause i had nothing on me that i had any intentions on leaving behind. i ended up throwing away a pair of shoes. black ballerinas so guess thats fine. gargh.

anywho, to fastforward a bit. the flight itself was fine. slept most of the time. went directly to the restaurant to fill my stomach. by the time i arrived i was starving like hell. mom and dad had prepared welcome-home food. LOVE LOVE LOVE! i can describe how happy i am to be back home. later bro came and was superdupermeganice. did everything i said without complaining. let's see for how long this will last.

now, guitar hero with bro! god, i've missed this.







now, imma enjoy THIS kinda food for a friggin month! holy cow, i'm in heaven.

SNART PÅ HEMMAPLAN.

sådär. resväskan är efter att jag tagit ut två par skor och en massa annat blaj stängd. nu håller vi alla tummar och tår att det inte överskrider 15kg alltför mycket. känner mig inte så säker på den fronten måste jag medge. tar jag ut mer grejer så kommer jag få gå runt i samma kläder tjugofyrasju då jag redan har med mig så lite. 80% är böcker. det här är inte kul. oh well, dags att stänga av datorn, pressa in den i handväskan and i'm all set. taxin hämtar upp mig om ca 45 minuter. ska bli skönt att sätta mig på bussen, få i mig lite sömn innan jag anländer till Liverpool.


4 HOURS TO GO.

om fyra timmar ska jag iväg. packningen är halvvägs färdig. okej nu ljög jag. har bautamycket att ta med mig hem, mestadels böcker som väger 5 kg/st. jag har 5 böcker. med den fattiga mattekunskapen jag har, har jag lyckats räkna ut att bara böckerna tillsammans väger 25kg. flygbolaget låter mig ha 15kg. how to solve this?

jag hatar att packa. så är det bara.

SISTA DAGEN INNAN HEMFARD.

sitter i datasalen har i Owens Park. tvingade mig sjalv att pallra mig upp ur sangen och narvara pa lektionen i kinesiska imorse som var roligare an jag hade trott. maste erkanna att min kinesiska improved hella much. snart kan jag lasa simplified chinese utan vidare svarigheter! (det mesta i alla fall...)
akte hem till OP for att betala min hyra och fa det ur vagen innan jag beger mig hem till sverige inatt. blir nog ingen somn for mig da jag ska ta mig till Liverpool vid 4 tiden inatt, planet lyfter halv sju fran Liverpool airport och det blir nog raka vagen till restaurangen da jag inte har nagra hemmanycklar sa ja, another allnighter. men vid den har tiden imorgon ar jag pa svensk mark igen. countdown starts NOW!

nu maste jag springa ivag till bussen igen, lektion in kinesisk historia anropar. sigh.

ANTM.

planen var att lägga mig tidigt. den planen gick i kras när jag kom på att jag fortfarande har några ANTM episodes att se klart på. so far är det ingen som riktigt taken my breath away, såsom Naima (cycle 4 winner), Eva (cycle 3 winner) eller Nik (cycle 5 runner up) gjorde. sen småhejjade jag lite på Sheena, BARA för att hon gång på gång blev kallad "ho" men tog det med en nypa salt och fortsatte att do her thang helt enkelt. det gillar vi.

finns några tjejer i cycle 12 som jag anser har lite mer potential än andra. Sandra är amazingly beautiful även fast hennes personlighet kan sätta några käppar i hjulet. men tbh, ANTM har haft värre bruttor. sen ser ju vem som helst att Sandra inners inne är en osäker liten prick. Allison's ögon drar till sig all uppmärksamhet men utöver det så ser hon ganska plain ut. Celia, väldigt modelesque looking face som kan ta henne långt. och sist men absolut inte minst, på min hejja-på lista, Teyona. tjejen med vinden i ansiktet. true african beauty.


MU.

här är min hoodie som jag gått och suktat efter det senaste halvåret. nu känner jag mig i alla fall som "one of them" haha nej så powerful är den inte. men mysig som faen då det är en killmodell. anledningen till att jag verkar helt överlycklig är för att uni of manchester's hoodiesar vanligtvis är BUTTUGLY. de är lila med gul text, babyrosa med babyblå text, neongrön med gud vet vad det är för färg. nu äntligen har jag hittat den mest normala varianten som finns att köpa. lite sådär diskret ni vet. therefore, im overwhelmed.


SNART AR DET DAGS.

nu har jag tagit mig igenom den sista mandagen innan pasklovet. skont.
mandagar ar ju som tidigare namnt, min langsta dag. tatt intill kommer tisdagar. suck. efter tre timmars kinesiska imorse var jag duktig och akte hem for att laga lunch istallet for att ata pa The Oxfords som jag brukar gora. billigt och edible men anda inte billigare an att ata hemma. satt och tittade pa den tolfte sasongen av top model samtidigt som jag stoppade i mig en snabblunch for att sedan aka tillbaka universitetet igen for eftermiddagslektionerna.
efter en massa velande hit och dit kopte jag min university hoodie. finally.
nu ska jag bege mig hemat. kvallen blir lugn med laundry och top model. ska forsoka packa lite ocksa. den hemlangtan jag har ar sa haaaaaaaaaaaaaaaaaar stor nu. snart ses vi gott folk!


SAKNAD.

har fått någon sorts film- addiction på sistone vilket innebär att jag inte kan sluta glo på filmer. har en dålig vana av att inte kunna plugga utan musik, tv, film, någonting som låter på. så den senaste veckan har det som ni kanske märkt varit en hel del rullar på G. den senaste som jag precis såg klart på är "Marley and Me" med Owen Wilson och Jennifer Aniston.



vacker familjefilm och väldigt tår-framkallande. mest för att den påminde mig så mycket om Dino. väääldigt mycket. nu saknar jag honom. det slog mig häromdagen att jag inte kommer mötas av en energisk, svansviftande Dino när jag åker hem denna gång. kökshörnan där han brukar ligga kommer att vara tom. kopplet kommer att ligga där utan någon som helst mening. jag och brorsan kommer inte längre bråka om vems tur det är att gå ut med Dino. min lilla Dino.





 


NEJ TACK.

vid lunchtid var jag nog segare än någonsin. hade inte ens lust att ställa mig i köket för att laga mat. precis när jag bestämt mig för att äta glass och muffins till lunch så ringer Laopo och säger att de är på väg till Taiwu. jamen dåså! den redan halvuppätna magnum glassen åkte in i frysen och jag hoppade in i duschen för att sedan komma en timma för sent. kom snart ikapp de andra dock.

efter lunchen blev det en runda på stan med tjejerna, blev ingen shopping för min del. på väg till tesco kommer en man (sån där mobilabonnemangs-säljar snubbe) fram och säger "excuse me, excuse me...hi... ehm, my friend who's working with me really really likes you..." det var det mest random jag hört på evigheter. jag får ut mig ett "oh, cool..." varav vi vänder oss och fortsätter att gå. tjejerna fnittrade odiskret. hann inte ens ta en titt på hur hans "friend" såg ut då det enda jag tänkte på var att komma därifrån. fan om hans friend är en brad pitt lookalike! nej, skämt åsido. en kille som inte ens vågar komma fram själv utan skickar sin vän does not appeal to me. och det faktum att han "really really likes me" när jag aldrig sett honom creeps me out. big time. plus, focus is on books.

VICTORIA GOES GORDON RAMSEY.

nätet har varit segare än en 70 åring med rullator. har tagit mig två hundra timmar att se klart på Lucky number slevin, and im nowhere near done. marinerade precis mina sista klycklingklubbor som åkte in i grillen. snart ska jag avnjuta min sena middag. det här med att laga mat åt sig själv, finns det något tråkigare? jag som inte ens gillar att laga mat. förr i tiden kunde jag offra mig för att se min significant other eller familjen bli glada av att äta min mat som jag lagat. best feeling in the world. men nu? gargh, jag hatar att laga mat! så himla tråkigt. tar så lång tid att förbereda men det är inte det värsta, det värsta kommer sist. disken. men som man säger "som man bäddar får man ligga" jag tänker: "som man lagar får man äta" så inför varje måltid offrar jag mig stort för att få i mig en riktig 5stjärnig middag! (okej, kanske inte riktigt 5stjärnigt...men 3 i alla fall...)

MISLEADING PICTURE.



i'm wayyyy taller than that!

BARA FÖR ATT JAG INTE KAN SOMNA.

skriv ditt namn med lillfingret: victoria
skriv ditt namn med armbågen: victyorioa
skriv ditt namn med pannan: vcic gfklfja
skriv ditt namn med foten: vgictorfiua
skriv ditt namn med rumpan: näh asså, tänker inte ens försöka. mina fingrar är för tjocka för en iphone, imagine this liksom.
Skriv ditt namn med näsan: vifdtoriqw
skriv ditt namn med munnen: victoria (YES! plutade som fan!)
skriv ditt namn med örat: dejr4tktrf

vad kan jag säga... ett kärt barn har många namn mwaha. tidsfördrivande i alla fall!

FRUSTRATION.

GAAAARGH!
mitt internet får mig att vilja hoppa ur skinnet. den är seg, den stänger av hela mackapären utan mitt tillstånd och som om det inte vore enough, den gör att jag måste börja episod 5 av Cashmere mafia hundraelva gånger! yes, det är vad jag underhåller mig med just nu. försöker i alla fall.
sen middagstid har nätet varit omöjlig att handskas med. stängde av skiten i flera timmar i hopp om att den skulle recover efter flera dagars hårdpluggandet. satte igång datorn för tio minuter sen och surprise surprise, nothing has changed. nu ger jag upp. det blir sängen istället.
ett riktigt under om detta inlägg publiceras helt normalt utan att jag behöver ta till våld.


SOLEN VAR PÅ BESÖK IDAG!

man, what a wonderful day!
solen sken, solglajjorna åkte på och halsduken lämnades kvar hemma. ca 12 grader fick vi avnjuta här i manchester.
träffade Tash för att gå på några lägenhetsvisningar. sedan sket vi i den enda lektionen vi hade idag för att ta en tur på stan. fick med mig ett skärp och en väska. båda på rea. vilka fynd huh. blev även KFrigginC!

när jag väl var hemma var middagstiden förbi så då var det bara att slänga in en Pizza i ugnen. 5 dagar kvar innan jag åker hem, the next mission blir att rensa kylskåpet. har en känsla av att det blir den lättaste mission jag kommer att ha på ett bra tag.

Korean society har anordnat en fetingfest ikväll and guess what! har bestämt mig för att INTE GÅ! istället blir det uppsatsskrivning och skype med mamma :)



skärp från Miss selfridge
fransväska från Primark

NEVER LEAVE YOUR PARTNER BEHIND.

finished watching the movie "Fireproof". i highly recommend it.
thinking i was watching an action movie I ended up crying to a beautiful drama.
I think i've forgotten how it is to be in love. the feeling of being the luckiest girl on earth. watching this movie reminded me of how it used to feel and how beautiful it can be. when you have your up and downs. or when it's you two against the world. when you feel that nothing can come between the love you have for each other. this was a nice movie. it also gave me hope. that i'll get there again, one day. and when that day comes, I won't leave my partner behind. especially not in a fire.


LEDIG DAG.

har så himla tråkigt nu att jag överväger att gå och nappa. för andra gången idag.
är för seg för att pallra mig ut, riktigt tragiskt då solen skiner som fäään! imorgon åker solglajjorna på!
halvsover samtidigt som jag tittar på "fireproof" so far so good. handlar om en brandman som vid sidan om sitt rädda-liv-arbete desperat kämpar med sitt äktenskap. har inte riktigt lyckats koppla ihop handlingen med the tagline "never leave your partner behind"  än men snart äger väl någon sorts tragedi rum för hans fru som han just nu can't stand vilket gör att han inser hur mycket han älskar henne. eller något sånt.

på tal om partners/äktenskap and all that jazz, hade en liten diskussion med T igår och jag kom fram till detta:

I can't stand when guys:

- lägger upp halvnakna bilder på sig på communities, inkluding facebook. då pratar jag om självknäppta bilder i en spegel där ena handen håller i kameran, andra upp tröjan. KOM IGEN!

- inte inser att det är dags att klippa naglarna (INK. tånaglarna!) finns det något mer oattraktivt?

- har på sig gympadojjor utan strumpor. VARNING! dont even wanna imagine.


ALLT TAR SIN TID.

efter alldeles för många timmar på universitetet unnade jag mig en hel kväll med skräpmat och filmrullar.
tredje gången jag ser filmen "wanted" med Angelina Jolie i huvudrollen från 2007. ni som inte sett den, vad väntar ni på? mycket sevärd.

för övrigt kan jag inte sluta tänka på att det endast är EN vecka kvar tills jag landar på svensk mark igen. när man varit borta ett tag så tror man att man går miste om så mycket därhemma, vänner förändras, staden förändras, svenska folket förändras. men faktum är, inte ett skit förändras. allt är sig likt. drottninggatan finns kvar, folk står som vanligt otåligt väntandes utanför Åhléns, vädret suger apa. ja, ingenting förändras. varför då all denna saknad?
ibland tror jag att det kan vara skönt att befinna sig i en stad där allting sker efter ens förväntningar, allting händer som det alltid har hänt, i en stad där man kan buss tabellen utan och innan.

när jag lämnade sverige den 19e September 2008 var det excitement blandat med en massa frågetecken i huvudet. inte som när man åker iväg på semester, hela kroppen sprudlar av glädje för man vet vad resan går ut på, vad som skall komma att hända. på ett ungefär i alla fall. den 19e september hade jag ingen aning vad som väntade mig när jag stod där och vinkade till familjen. det enda jag visste var att jag hade a duty to fulfil. att ta mig igenom 4 år på University of Manchester. but that was about it.

jag lämnade med andra ord allt det trygga där hemma, min trygga familj, mitt dåvarande jobb som receptionist på Fitness 24 Seven, min dåvarande pojkvän. Livet verkade så enkelt på den tiden, allt som jag var för lat för att fullgöra blev gjort av människor omkring mig. hade alltid någon som jag kunde luta mig emot, som pushade mig i vått och torrt. idag är allt det trygga bortblåst. idag står jag på egna fötter med familjen på andra sidan skype. so close but yet so far.

jag lever i med/-motvindar, det gör jag. minns första dagen jag anlände till mitt studentrum. rummet var tomt, tomt på saker och tomt på kärlek och minnen. jag hade kommit till en helt främmande stad där ingenting föll mig på smaken. jag kopplade upp mig på nätet, ringde min dåvarande klippa och grät i en hel timma. han måste ha känt sig helt frustrerad. det enda han sa som fick mig att må bättre och sluta böla var att han lovade att komma och hälsa på veckan efter. efteråt ringde jag mamma, grät i ytterligare en timma. mamma vart helt förstörd. tänk att hon hade släppt iväg sin dotter helt ensam att klara sig själv. jag ångrar dessa två samtal. men samtidigt hade jag ingen annan att ringa. dessa två stod mig närmast. förstod mig bäst. än idag ångrar jag dessa två samtal så in i biip. tanken att mamma tvingades sitta på andra sidan luren, höra sin annars så självständiga dotter gråta samtidigt som hon visste att det inte fanns något hon kunde göra. why did I do that to her?

jag vet ju att allting går över. once you get hold of it, you'll rock it. kan inte medge att jag "rock it" riktigt ÄN. men det kommer. just nu är min uppgift att fulfil my duties as a MU-student. live up to the expectations. the result, you'll see in my future!





NEDRÄKNING.

plugghästen i mig är tillbaka. glammigt det låter va. men så är det.
bortsett från att jag var lite sen till 9-lektionen (kunde inte sova igår natt så satt uppe och kommenterade bilder på facebook, nördigt jag vet) och 14-lektionen (lunchade med V) så gick jag på alla seminarier.
tror fortfarande starkt på att anledningen till allt detta tjohej är för att jag om NIO dagar åker hem! måste komma på hur jag ska ta mig till Liverpool kl 3 mitt i natten bara... landar på svensk mark vid 10 tiden. längtar som 17.
den helgen (27/3) blir det en liten reunion med förhoppningsvis alla samlade, siz och wifey är tillbaka från Taiwan, Jinn baby är tillbaka från skaunelandet och JAG! tillbaka från redneck landet. fan, nu ska det röjas!

så mina kära vänner, titta in på era facebook events så ligger det förhoppningsvis en liten inbjudan där som ni så rart skall tacka ja till. tack på förhand. vi ses på dansgolvet!

TRÖTT PÅ KYLAN.

visserligen saknar jag sverige men kan bara inte låta bli att rynka på nosen när jag föreställer mig hur kallt det är där hemma. med snö och en massa blaj. nej, det är nog det enda jag inte ser fram emot. är onekligen trött på att behöva lunka fram och tillbaka, släpandes på min röda Everest jacka. vintern är nog den årstid jag hatar mest, förr i tiden tyckte man ändå det var värt att ta sig igenom vintern då man fyller år i November men nu efter att man fyllt 20 går man ju nedför stupet. så nu har vintern inga fördelar alls. plus att man ser så tråkig ut. man kan ju egentligen ha på sig vadsomhelst då den där jädrans10 kg jackan ska på i slutändan. ge mig sommar!  


10 DAYS.

mission complete. at least half of it.
got my tickets back home end of this month, to be more exact, the 25th MORNING á la 6.30am. oh my dear. dunno when i'll be coming back to UK though. 先回去再说吧。what i do know is that i'll stay for around a month! Halelujah!
the most important thing is that i get to go back on time. cant afford to waste one single day, i miss everyone back home and can't wait to eat mommy's fooooood!



breakfast on a saturday morning.



Lunch, spaghetti bolognese á la Victoria with Spinach!

BELÖNING.

idag har jag varit högst ambitiös.
känner att jag blivit lite bättre på det där med att följa det jag planerar. har alltid älskat att planera, sitta och kluddra i kalendern men bara för att, där stannar processen liksom. men nu har jag som sagt skärpt till mig.
hade en tre timmars hål idag, vanligtvis drar jag hem och nappar - skiter i eftermiddagslektionerna men idag tog jag mitt pick och pack, köpte en varm choklad och maratonläste i global business boken samtidigt som jag inväntade de två sista lektionerna. fäään vad jag är grym.

belönade mig själv med att shoppa loss...in the supermarket! nuförtiden finns det inget som gör mig mer glad än MAT! (inte innan heller i och för sig men NU more than ever) inhandlade en massa blaj så nu kommer jag överleva plugghelgen prima ballerina!

dags att gå ner och njuta av den egentligen inte så njutvänliga middagen. tjingeling!

WELCOME BACK!

...my study spirit! my motivation and my love for reading (ok scratch the last one)
but yea, today i truly felt that i'm back on track. attending all my lectures (ok, only had one but still...) at least i made an effort going there! usually i wouldnt bother with that one single lecture late in the afternoon so yea, i feel good.

let's see for how long this so called "motivation" will stay with me. anywho, so far so good.
even managed to get my bum outta bed this morning to go down for breakfast. does NOT happen very often i must admit.
maybe the reason i'm all excited bout studying is the fact that im heading back home in less than two weeks! HOME SWEET HOME! haven't booked tickets yet so after some chit chattin with mom i've decided to screw RYANAIR since they don't fly directly from Manchester - Stockholm and we all know, I DONT LIKE WASTING TIME. even less when it takes around 3247343 hours to get back home when it usually takes 2 hours MAXIMUM. so with mom's permission imma go for the comfy but oh so expensive route. 3000+ sigh... damn, i should've booked earlier!

time to read some finance shit before heading to bed. i have all intentions to attend EVERY lecture tomorrow. YAY!

BESVIKEN.

här sitter jag, helt redo att plugga järnet för en gångs skull.
får syn på en gammal chokladask längst uppe på junkie hyllan. jag tar ner den, öppnar den och möts av denna förtjusande syn.





den redan så tomma asken består till min besvikelse av några ynka chokladbitar som alla saknar en liten kant. avbiten. förmodligen av mig innan jag så fint lagt tillbaka pralinen i asken.
ni har förmodligen redan gissat att dessa kvarglömda chokladbitar smakade pyton, därav det faktum att jag lagt tillbaka dessa i asken. dessa bitar skulle troligtvis ha avslutat sina dar i min mage om de hade smakat någorlunda O K.
eftersom jag lagt de så fint så tänkte jag av någon konstig anledning att mina smaklökar kanske förändrats sen jag bet av den där lilla kanten, så jag avlägsnade ännu en kant på den 3 kantiga chokladen. lika besviken. så jag lägger tillbaka den i asken. där får de vara tills mina smaklökar (förhoppningsvis) förändras (jag hatade lök när jag var mindre) så man vet aldrig för det vore ju för riktigt tragiskt att behöva slänga allt det där! no waste of edible stuff här inte!

så utan någonting att tugga på ger jag upp, tackar för mig och går och lägger mig.

godnatt.

SKÄRPNING.

nu har jag degat runt och gjort absolut ingenting hela dagen så nu efter att ha fått i mig ett halvt kilo travel pack Haribo - nallar tänkte jag ta tummen ur röven och sätta mig ner för att råplugga lite finance. ett ord: BORING! man tycker ju att den åtminstonde bör vara en aning underhållande när den nu ska kosta 500 spänn.


RECOVERING.

didnt manage to get out of bed this morning due to some major fat ass pain all over my body.
after totally ignoring my alarm clock i slept until noon and decided to get my swollen ass up and attend at least the afternoon classes. and so i did. creds to myself.
during the one hour break i had between macro tutorial and history tutorial i went shopping. hold it, books shopping. so nothing to hurray about. "global business today" and "introduction to corporate finance"
DAMN IT! 85 quids!!! hopefully this investment will pay off in the end.

BK IN MANCHESTER.


every part of my body is aching. without exaggerating.
snowboarding especially damaged my arms, knees and bum. i'm thinking how i could possibly explain this kind of pain to you all in the best possible way. let me put it like this, it hurts even when im lyin on a soft bed with 3 pillows under my back. i cant walk straight and sitting on a chair is a nightmare. clear enough?
but damn it was worth it!

after arriving in manchester, laopo called and off i was with the girls to have some xiao ye at taiwu and then mahjong. didnt stay long tho, it was a pain in the arseholeeeeee (not literally) sitting there so now im back home, ready to whine a bit more when im rolling around on the bed, lookin for the best position to lie on in order to feel the less pain possible.

lastly, want to say DANKE SCHÖÖÖÖÖÖN to OLI and all his friends who made this week (5 days) a total blast!






the snowdome crew minus Teddy who ditched us for someone else.




 


FYFAAAAAAAAAAAAAAAAN!

my bum hurts like BIIIIIP!
imagine a non-existant and boney ass hitting the ground around 5times/second. doesnt sound very tempting eh.
well, today i managed to do that.
snowboarding at snowdome with a bunch (read: 9) of guys, everyone trying to show off and then we had lil me, literally rolling down, bouncing on my bum from the very top. but jeez it was fun!






KARAOKE.

last night was rough.
dinner at Mr Cherngs, buffet with loads loads loads of food.
and then we were off to sing K. craaaaaazyyyyyyyy!
let the pics talk for themselves.





shit, no time. continue later. now, SNOWDOMEEEEEEE!

NIGHT OUT IN HAMBURG.

damn, what a night.
it began with me and oli (oli's fault) being 1 hour late for the dinner at Block House.
nice dinner i must say, amazing steak.



after dinner we went to Golden Cut (known to be one of the most difficult places to get in at) but guess it was our lucky day today. the club was nice. the music was great except the 20 minutes of house. warning, i'm getting a headache...












now, this does NOT happen very often... today i felt how the majority of all the yellow people out there feel everyday.


SURPRISE SURPRISE!

let me introduce to you all:
the BIGGEST pighead on earth - OLIVER YANG!

last night we watched hai jiao qi hao until like 3am until we passed out.
got woken up by him around 12ish. he said we had to go to town to get something.
whatever i thought since my mood wasnt really on top.
MY FRIGGIN SUITCASE WAS STILL GONEEEE! no trace of it all.
he promised he'd get it back today. BULLSHIT.
so basically i spent the whole morning whining.

- can you please call the airport?
- yea later...
- why not now?
- i'll do it later in the car...

so close to slap him.

- what are you doing?
- sending a text to my friend.
- dont...
- why not?
- just dont....
- wtf?!

garrrrgh!

- where are we going?
- cant you read the signs yourself?


ok dude, by this time i was 2mm away from punching him in his face.

i ended up not talking to him. i think he got the point so he quietly said:

"will u still be mad if i tell you we're going to the airport now?"

WHAAAAAAAAAAAAAT!!!!!!!!! THEY FOUND MY SUITCASEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OLI, your bad attempt on surprising me was a real failure! haha.

anyways the day has been spent in Hannover, helping Oli's dad out with the catering at CeBit, this exhibition thingy with lots of high tech companies (4300) from 69 nations gathered in one place. though i'm nowhere close to interested in technological stuff i must say we saw some quite interesting stuff.



3D thingy. can you tell how amazed i was?

SIIIIIIIGH!

GAAAAAAAAAAARGH!!!
2009 is just so not my year.
i was (as usual) late for my flight. had to run my ass off. checked in.
double checked with the dude if my luggage will make it to the same flight as me. "yes of course, its still open"
OF COURSE MY ASSSSS!!!
my luggage is gone. its somewhere enjoyin this trip on its own.
damn it.

just got back from having dim sum with oli and his two friends.
full like hell. in the end we were basically struggling to finish what we had ordered. and it was quite A LOT.
nice xiao ye tho.

ok im off. just wanted to let you all know, IM ALIVE!

MIN DAG I BILDER.



japp, som ni ser så bunkrade jag upp med ett och ett annat. vilket betyder att the very known "junkie shelf" är tom. så imorgon ska jag försöka hinna förbi tesco för att inhandla lite (läs: en handväska full) sockerbomber som jag kan fördriva tiden med när jag underhåller mig själv på flyget.
har packat lite halvt som halvt nu, resten åker i imorgon efter att jag slängt i allt i tvättmaskinen.
för en gångs skull blir det inte mycket packning, ska bli så skönt att inte behöva sitta/hoppa/ligga/be grannen komma och lägga sig på resväskan för att kunna stänga igen den. händer alltid. första gången jag skulle flytta hit till england så fick pappa sätta sig på resväskan. så mycket krävdes för att få igen den. borde vara en veteran på att packa nu vid det här laget tycker man men icke, lyckas alltid få med mig en massa dittans och dattans. plagg som inte ens får se solljuset i det nya landet. but what the heck, får skylla på min feminina sida.

NEXT DESTINATION...

Lately, things have been quite, not the way i've expected them to be.
to the very extent that instead of white, i get black. Instead of yes, i get no. instead of heaven, i get hell. instead of freakin ben and jerrys, i get a lousy popsicle! yea, you get the point.

seriously.
need a trip. need to focus on other stuff for a while.
a change of scene.
the trip is right around the corner.
tomorrow, Victoria goes Germany baby!



SO TOUCHING.

while studying i have this habit of listening to music (or else its too quiet and i get frustrated)
so as i was youtube-ing around i came across this video and ended up wetting down all my books.
after moving out on my own, there has not been one single day when i've not missed my family. my parents, my little brother and Dino. But no regrets, I know why I am here. I have a goal. I will make them proud.

"Countryroad, take me home. To the place, I belong..."

I'M A PLAYER?

been looking for some flight tickets back to sweden during easter.
nothing set yet since im not sure when is the earliest i can leave. probably 24th.
in 4 days i'll get my lil trip. truly needed. need a change of scene. motivation is still gone. no trace of it at all.
the weekend so far has been very unproductive, as expected. so tomorrow i'll be heading to the library to get some things sorted out.

Oh yea, been looking at the latest episodes of 娱乐白分白and it appears that sagittarius, aquarius and something else (my memory has malfunctioned...) are the ones who tend to break up most often. (hrmp...?) sagittarius are known to be "花吃" players... let me say i'm far from it, thank you very much. other than that, sagittarius are hardworking people, always putting the career first, before love. (explains the breaking up behaviour?)
we have a positive outlook on life, we are full of energy, adventourousness and eagerness to exptend our experience, not only on the physically familiar stage but everything beyond that. we enjoy travelling because it allows us to explore new things, face new challenges, new dimensions of thought and also, it allows us to grasp new opportunities. we have a strong passion for justice (ask my mom! ive been nagging about gender equality since my brother was born) we tend to take the side of the underdog and will fight for whatever we consider to be the right thing, even if it requires us to be rebellious. (i wouldnt say im rebellious but i'm hella good at debating!) AND, we are independent freaks!

we are also:

optimistic - blindly optimistic sometimes.
freedom loving - tell me about it.
honest - maybe because we're bad liars?
straightforward - sometimes too straightforward...
intellectual - oh well, if you say so...
philosophical - being a social science student might have something to do with it too...
restless - get bored of things easily yea.
modest - amongst ppl i dont know... amongst the ones i know, no need to say anything.
impulsively angry - aiya... i blame it on my girly hormones...err...
forgiving - im a sucker for puppy eyes.
impatient - I HATE WAITING!


so after doing some research, i guess from now on, i'll be blaming all my messed up behaviour/ decisions in life and habits on the fact that I was born in November making me a sagittarius AND completely normal acting the way I am.
 


RSS 2.0