I TAKE THE CHALLENGE.

efter en lång diskussion med mamma igår kväll hade jag äntligen bestämt mig för att bya kinesiska klass, till klassen under mig. snäppet enklare med andra ord.
jag kommer till lektionen, klagar och whinar om hur svårt det där i hopp om att läraren ska låta mig byta klass. vad säger hon?

"bu ke yi, ni bu ke yi huan ban", ni jiu zai zhe yi ban." translation: "nej, du får inte. du stannar i denna klass"

fick läsa en text och enligt henne var jag placerad i rätt klass så hon såg ingen som helst anledning till att jag ska byta till en enklare. för enkelt för mig tyckte hon. men herrejösses! det är andra veckan och jag kan knappt andas under hennes lektioner. this will be a long term.

verkar som om läraren tro på mig mer än vad jag gör. hur kommer det sig. gosh.

oh shoot, lecture in half an hour. ska möta Gary nere i "the village" och bege oss snabbt som ögat till skolan.
ciao folks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0