HAN LJUGER OM HAN SÄGER NÅGOT ANNAT.

vi tog sprutor idag på vårdcentralen. älskling kissade nästan på sig. bokstavligen talat.
det började med att vi skulle göra EKG undersökning (hjärtat) och älskling lite diskret frågar om det kommer stickas någonstans. nej, säger sköterskan. kommer fästa några elektroder på dig, kommer inte kännas något. han andades ut. klämde fram ett litet flin sådär då han såg att jag glodde på honom.

sen ska vi ta blodprov. "älskling, ska du eller jag gå först?" får han fram. jag erbjuder mig att gå först men det visade sig att vi skulle få sprutorna samtidigt. vi sitter bredvid varandra med en tunn vägg emellan. detta hör jag:

"ehm... ska du sticka flera gånger?"
"nej, en gång bara..."
"okej... pust... ehm...är det okej om jag tittar bort när du sticker i mig?"
"jaja, du behöver inte titta alls"
"okej bra... pust pust pust"


satt och väntade på att han skulle be om att få hålla sköterskans hand eller något. my baby is a friggin coward! höhö. jag däremot satt och stirrade på så koncentrerat som möjligt när hon stack i mig och tömde mig på en massa blod. den delen var easy, sen mesade jag mig resten av dagen för det gjorde ont i armen efteråt. anywho, that's not the point of this blog entry...

efter besöket säger han:

"tror jag känner mig lite svag..."


=_='

nu är det gjort idaf!

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej Victoria!



Antar att ni gjorde hälsokontroll för att söka visum. Bli inte besvikna om ni får gå igenom detta igen i Kina. Jag är 100% att de kommer att be göra det igen. De är jättekonstiga eftersom det ändå inte gälls om man har gjort i Sverige (som kostar mycket) så kan du väl säga i förväg.... Bara en liten förvarning så att ni vet iallafall. Glad om ni inte behöver göra det igen för det är verkligen jättejobbigt!!



Kram

2010-08-19 @ 15:31:42
URL: http://joliday.blogg.se/
Postat av: Nina, Ga Mei

haha, men viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiq :P stackaren hade a hard time o så hänger du ut hnm på bloggen!

2010-08-20 @ 23:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0