TUMMEN UPP.

vilken härlig dag!
tog mig till universitetet imorse för en lektion i translation och bänkade mig sedan in the language centre och såg klart på två filmer till min cityscape kurs (police story 1 och centre stage) förstnämnda var kul att se på, jackie chan ju, men den andra fick mig att både somna och bli überhungrig. hade flera timmar att döda innan jag mötte några klasskamrater för middag på Red Chilli in chinatown. god middag (mapo tofu, shui zhu niu rou, steamed seabass, morning glory, dumplings etc) trevligt sällskap, går inte att bli bättre. sen lyckades vi haffa the manager (vi håller på med ett projekt) och chit chattade lite med honom innan vi bestämde oss för att denna härliga kväll inte bara kunde sluta sådär.

nästa aktivitet var bio. alla var helt hypade på "shutter island" så vi skyndade oss till AMC för visningen klockan 22. filmen var riktigt jävla epic alltså! ni som inte sett den, SE DEN! inte bara för att det är leonardo dicaprio men för att filmen faktiskt är jävligt mäktig.

kom precis hem, back to reality. fan, jag som i några timmar lyckats förtränga det faktum att jag har a shitload of things att göra. ska nog lägga mig nu fortsätta med the torture imorgon.

sweet dreams folks.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0