En bra kombination.

Hej!

Dagen började otroligt segt. låg i sängen och scrollade igenom Phicky-bloggen vilket tog mig på ett nostalgitripp tillbaka till alla härliga resor vi gjorde under året i Asien. Så småningom lyckades jag slita mig ur sängen, och har sedan dess försökt plugga Taylorism, Fordism och hela fadderuttan.
Fick lönespecifikationen idag så om några dagar blir det Kaching! Awesome. Älskar att ha ett deltidsjobb vid sidan av plugget. Minns när jag gick första året här, CSN räckte inte till och jag fick äta bröd och dricka vatten varje dag. Haha, nä okej, riktigt så synd om mig var det inte men the point is, livet är så mycket lättare med ett jobb. När man är helt insnöad i böckerna så är det faktiskt skönt att kunna variera med lite jobb där man får stimulera hjärnan på ett annat sätt. och dessutom få betalt!
Har fått frågan om varför jag inte deltidsjobbar här i UK, och det är helt enkelt för att jag inte vill vara fast här under diverse lov. När man kan kombinera jobb och hemvistelser så why not? Har ett jobb som jag inte bara trivs med utan ger mig den flexibilitet jag behöver i min situation så det känns bra.
now, back to the books. för trots att ekonomin är stabil så har jag fortfarande skolan att tillfredställa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0