Flickvänspoäng.

Det hände en rolig grej idag. Eller rolig och rolig, vet inte riktigt om det är roligt eller sorligt. Men nu ska ni få höra.
När vi var inne på hemköp stannade jag till vid frukthörnan för att plocka lite nyttigt. Baby står först och tittar på men snart är även han igång med att ge frukten lite uppmärksamhet. Han stannar framför blodapelsinerna och frågar om jag vill ha. "nej" svarar jag men lägger till att han gärna kan plocka några om han är sugen. Efter en massa om och men hämtar han en plastpåse men ångrar sig i sista sekunden.

Jag: Alltså, ta om du vill ha...
P: Nä... det är lugnt. Kan skippa dem.
Jag: ... Jag kan skära upp de åt dig...
P: hm...oki då! eller nä...
Jag: vad nu...?
P: Alltså, du skär väl bara de i klyftor, visst?
Jag: Ja...hur annars vill du att jag ska skära upp dem?
P: he he he. Kan du peela av skalet och skära de i bitar så jag kan äta direkt?
Jag: .........
Har iof alltid blivit varnad av hans mor att han är jobbig på det sättet, att han hellre låter frukten mögla i kylskåpet än att ta tummen ur röven och skala den själv (om det nu behövs). Anywho, Jag gick med på det till slut och han ville nog inte vara för girig så såg att han bara plockade upp två blodapelsiner, haha den plutten! Bäst att jag går och rensar bort all skit från apelsinerna nu så han kan "äta de direkt". Flickvänspoäng? Hell yea!
tur att jag inte behövde skala all skaldjur åt honom...

Kommentarer
Postat av: Patsy

Ja, Vicky, Jag vet det att mina söner är bort skämda. Du får skälla på mig bara. haha

2012-01-08 @ 05:35:48
Postat av: Anonym

Ja, Vicky, Jag vet det att mina söner är bort skämda. Du får skylla på mig bara. haha

2012-01-08 @ 05:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0